internet bankacılığı bilgimiz dışında yapılan işlemler


Seastar76

Katılımcı Üye
 
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
1,193
Tepkime puanı
1,598
Konum
Antalya
İsim
Sea
merhabalar. 

kredi kartımdan bilgim dahilinde olmayan  3 işlem yapılmış. Blu tv-22,90, netflix-17,99, spotify-17,99. işlemler tümü dün 13 civarı yapılmış. 

bankamı arayıp kartı iptal ettirdim. yıllardır tüm alışverişlerimde sanal kart kullanırım ve  doğrulama sms veya kodları eşliğinde.

yakın zamanda bu tür sorunlarla karşılaşan varmı? 

 
@Seastar76 Çok ilginç. Geçmiş olsun.

Sanal Card çıktığından bu yana bende sadece Sanal Card Kullanırım.

Hemen bir inceleme yapmak lazım.

Kartları inceledim çok şükür bende yok.
Garanti

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Normalde üyelik varsa aylık çekileceği belirtiliyor ilk ödemede ama üyeliğiniz yoksa bu mecralara başvurun üye ben depilim diyerek yapılan ödemeleri geri verebilşyolar benimde eski bi hesabımdan iptal unuttuğum için spotifydan 13 aylık geri ödeme aldım ama hesap benim değil diyerek yapmanız gerekli

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam bazen unutulup otomatik çekse de sizin alakanız yok ise birkaç aya geri ödeme yapılacaktır. Neyseki daha büyük tutarlar çekilmemiş. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Seastar76 size tavsiyem sanal kart limitiniz herzman 0TL olsun.Ihtiyaciniz oldugunda ihtiyaciniz tutarda limit acarsaniz bu durumlarla ilgili gozunuz arkada kalmaz.

 
@ltftaha her üçünede hiç bir zaman üye değildim. ekstrem kesilince itiraz bankaya olacak, zaaf onların, şu an inceleme yapacaklar 

 
[mention=2869]ltftaha[/mention] her üçünede hiç bir zaman üye değildim. ekstrem kesilince itiraz bankaya olacak, zaaf onların, şu an inceleme yapacaklar 
Geçmiş olsun

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@AhmetCakmak sms veya şifre oluştur ile yapardım tüm işlemleri. miktara bakmaksızın sms gelmeliydi .

3 platformu da kullanmadım, incelemedim bile.

bu arada banka iş bankası , maksimum mobil uygulama gayet güvenli idi. 

 
@Erman zaten her zaman 0 limit, alış veriş yapmadan 1-2 saatliğine gerekecek kadar limit aktarıyordum... 

detaylara bakınca asıl kartın no görünüyor, sanal değil

 
@DmrOzr mail order hiç kullanmam, ayarlarda internetten açık mı değil mi hatırlamıyorum ( edit: açıkmış, kapattım hepsini) , her zaman sanal kart kullanırdım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@AhmetCakmak sms veya şifre oluştur ile yapardım tüm işlemleri. miktara bakmaksızın sms gelmeliydi .

3 platformu da kullanmadım, incelemedim bile.

bu arada banka iş bankası , maksimum mobil uygulama gayet güvenli idi. 
Telefonunuzdan mı alışveriş yapıyorsunuz genelde hocam? Telefonunuz Android ise risk faktörü bir tık daha artabiliyor. 

 
Daha once bir adet 6.000₺ ve uc parca 8₺ 8₺ 8₺ ile basima geldi. Yasal kanun geregi tutar ne kadar olursa olsun bankanin sizde alabilecegi tutar maksimum 150₺ ile sinirlandirilmistir. Mobilden islem itirazlarini yapin bankaya gitmeye bile gerek yok para hesabiniza gecer bir aya icinde . Gecmis olsun :)  

 

Hocam Eylül ayında benim de sanal kartımdan 4 adet işlem gerçekleştirdiler. Bu işlemlerden yaklaşık 2 hafta önce aracımın sigortasını yenilendiğinden karta 1000 lira gibi bir limit tanımlamıştım. Hesap kesim tarihi de yakın olduğundan limit yenilemiş o tarihte bende görmedim. Sonra telefona bir mesaj Vodafone'dan ödeme işlemi 255 lira, ben tutuştum baktım 3 işlem daha yapılmış. Hemen kapattım kartı, bankayı aradım dedim böyle böyle, dediler işlem yapılan firmaları hemen arayın belki işlemi durdururlar. Neyse Koton hemen ertesi gün iade etti ücretleri. Ancak Vodafone öyle salağa yattı ki, işte biz buradan göremiyoruz, hangi telefon numarası adına işlem yapıldı söylerseniz yardımcı oluruz vs. Ben bilsem zaten size hemen söyleyeyim ama yok olmadı o an. Neyse bankada işlem harcama itirazı dilekçesi verdim. 6 aya kadar dönüş yapılır dendi. 3. ay parayı geri aldım. Ziraat bankası bu arada bankam.

Vodafone IVR bilmem ne üzerinden yapılmış işlem. O da sesli yanıt sistemi ödeme işlemiymiş galiba. Şikayetvar'a bir baktım, yüzlerce aynı şekilde para çekilmiş insanların kartlarından. Sistemde bir açık var ve bundan faydalanıyor adamlar. BTK'ya yazdım, dedim 3D işlemsiz ödeme alıyorlar, en azından 3D'siz işlem yapamasınar vs. ama bildik boş cevaplar attılar. 

Neyse Sanal kartınızına fazla limit tanımlamayın, gün sonu sıfırlansın en azından işleminizden sonra. Öyle yapsaydım olmazdı bunların hiç biri. Ders oldu artık, en azından paramı geri aldım.

Ekran Alıntısı.JPG

 

Geri
Üst Alt