Dsg Kuru Şanzıman Bakımı


Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
48
Tepkime puanı
36
Konum
Sakarya
İsim
Kevser
Araç
Golf 7 1.6 TDI DSG Comfortline
kuru versiyonunun bakımı konusunda çevremde insanlar ikiye ayrılıyor: 66 bindeki aracımı arıza olmadan şanzıman kalibrasyonu için mutlaka otokur'a götürmemi söyleyenler ve sorun yaşamadan önce asla şanzımana dokunulmaması gerektiğini söyleyenler.

malum arıza yağ değişiminden bağımsız bildiğim kadarıyla. burada bahsettiğim genel kontrol. henüz bir sorun yaşamadım ama arıza kronik olduğu için de korkuyorum. bir arkadaşım araç çalışır haldeyken koltuğa oturduğunda hafif titreme olduğunu söyledi ama ben anlamıyorum, geçişlerde de bir sorun yok bana göre.

bir de şöyle bir video ile karşılaştım: 


kuru şanzımanda arıza yaşamadan otokur'a kontrole götürmek doğru mu? ayrıca bu videodaki yöntemi bilen, uygulayan varsa deneyim paylaşırsanız çok memnun olurum. 

 
Dsg resetleme deniliyor bu işleme. Aracın kullanım tarzı kayitlarını silmis oluyorsunuz. Ben denemedim,deneyenler faydası olup olmadıgından bahsedebilir

 
@wineofparadise normal kullanımdan farklı bir titreme hissediyorsanız götürebilirsiniz. 

Bu titreşimi dizel araçlardaki partikül filtresi temizliği anında yani rejenerasyon devredeyken oluşan devir yüksekliği ile karıştırılmamalıdır. 

Titreme durumu kavrama ile ilgili olmayabilir. Aracınızın bakımı yağ filtre bakımları zamanında yapılmış olması gerekir. 

Yukarıdaki video ve benzerlerine birçok kez rastladım. Bunun tamamen resetleme ya da fabrikadan geldiği gibi ayarlarına geri dönüyor dersem yalan olur. Ancak zararı olmadığını düşünüyorum.

Evet, DSG kullanıcının gaz tepkisine göre notlar alarak, bir sonraki kullanımda ona göre vites geçişleri yapmakta. Bu kayıtlar harici ani tepkiler yapılırsa haliyle vites geçişleri şaşıracağından anlık titremeler olabilmekte ve bu geçicidir. Servisler kontrol ederler, sorun yoksa kalibrasyon yaparlar. Ve daha sonra yine sizin kullanımınıza göre yeni kayıtlar oluşturur. Yani sizin sürüş tarzınıza alışır.

Bir de genel tavsiye verecek olursam DSG ile ilgili sorun yaşanmasının nedenlerinden biri de hangi konumda nasıl kullanıldığıdır. 

Eğer ki D konumunda devamlı sakin ve gündelik şekilde kullanılıp buna alıştırıp vitesi S konumuna almadan ani hızlanma ya da kalkışlar yapılırsa mantık hataları başlıyor..

Özetle performanslı kullanımda S moduna geçmek gerekiyor, ideal günlük kullanımda normal kalkışlarda D modunda sürüş yapmak faydalıdır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz genelde düşük devirlerde kulakçıkla manuel müdahale ediyorum. ya da bayırda yüksek deviri düşürmek için yine kulakçıkla manuel vites artırıyorum. pek performanslı kullandığımı söyleyemem yani. aylardır 3bin deviri görmedi bile. aslında arada bir ebeş'e çıkıp 3bin devirleri görmem gerektiğini söylemişti bir usta. bu da doğru mu bilmiyorum. 

bayır vs. asla parketmem zaten ama herkes bir gün yaşayacak gibi görüldüğü için önlem almak amaçlı otokur'da baktırmak için götürmek doğru mu onu anlayamadım.

çok tecrübesizim ve bilmiyorum, sadece bakımlarının gününü geçirmem ama dışarıda yaptırıyorum malum fiyatlar sebebiyle. bakıma götüreceğim yakında, dediğiniz titreşimi de orada sorarım ona göre karar vereceğim bu durumda galiba. ya da ciddi titreşim vs. hissedersek önce videodakini denerim muhtemelen. 

yanıt için teşekkürler. 

 
@wineofparadise çok fazla direksiyondaki kulakçıklarla kullanmanızı tavsiye etmem. Tahmin ediyorum ki bu tarz kullanımda silkelenmeler yaşıyorsunuzdur. 

Yazdığınıza göre performanslı kullanmıyorsunuz. Yüksek devirlere çıkması herhangi bir olumsuzluk yaratmaz. 

Yokuş aşağı, yokuş yukarı ya da engebeli, taşlı gibi yollarda aracınız eğim algılamasına göre ideal vitesi kendi kendine ayarlayacaktır. 

Ayrıca yokuş aşağı vites yükseltmenize gerek yoktur.  Fren yapınca kendiliğinden alt vites düşer ve bir nevi hızınızı artırmamak için oluşan bir durumdur. Düzlüğe gelince ya da gaza basınca kendiliğinden vites yükselecektir ve devir normale gelecektir.

Kulakçıkları niye koymuşlar kullanmayacaksak da diyebilirsiniz. Evet kullanılabilir ancak daha çok sportif kullanımlarda daha çok işe yarar. 

 
eğer 2000 deviri geçerse ve kendisi vites değiştirmezse kulakçıkla atıyorum ve neredeyse hiç anlaşılmıyor bile aslında. silkeleme yapmıyor. 

bağırtma veya boğma yapmasın diye kullanıyorum genel olarak. örneğin bayır aşağı inerken kendi kendine vitesi yükseltmiyor yani 90 ile iniyorum, 7'ye getirmiyor. aracı aldığımdan beri böyle, ben normal sanıyordum. bu bir sorun mu acaba? devir 3binlere doğru geldiği için kulakçıkla müdahale ediyorum, yanlış mı yapıyorum? şaka gibi ama 4 senedir kullanıyorum ve hala kullanıma dair yeni detaylar öğreniyorum.  

konu dsg kullanımına evrildi (çok da iyi oldu, teşekkürler) ama anladığım kadarıyla durup dururken şanzıman kontrolü için otokur'a götürmeme gerek yok, değil mi? bir de mineral yağ değişimi yaptırıyormuş bazıları, siz ne düşünüyorsunuz? @ogzogz

 
Dik yokus inerken vites yukseltmiyor hocam frene katkı icin. Dsg de benim en sevmedigim hafif egimli cıkışlarda vitesi 4 kadar getirip 1000 devre düsene kadar vites dusurmemek istiyor sonra tabi mecburen 3 e dusuyor ve bu sarsıyor tıpkı manuledeki gibi

 
@wineofparadise Mineral yağ durumu 2013 model öncesi araçlarda farklı yağ kullanılmış ve daha sonra servis geri çağırarak mineral yağ ile değiştirmiştir. Belki bununla ilgili olabilir. Bir de bazı ustalar yağ değişimi öneriyorlar ancak yetkili servisin periyodik bakım listesinde öyle bir madde yok.

Açıkçası dsg kullanımıyla ilgili daha önce bir çok konu ve yorum vardır. 

Bazıları kullanım kılavuzunda yazar. Bazı durumları da kullandıkça ve tecrübe edildikçe farkedilir.

Ben şahsen kulakçıkları kullanma ihtiyacı duymuyorum. Sistem, araç yükü, yol eğimi vs. bir çok sinyal alarak ideal vitese kendiliğinden geçecektir. 

Bahsettiğiniz 90 km hızla yokuş inerken sıralı bir şekilde vites 7'ye kadar gelmişse ve siz 1 defa dahi frene basarsanız vites, yolun eğimi ve hızınıza göre sizin yavaşlama komutunuz sebebiyle 6. ya da 5. vitese düşer. Bu da kontollu bir şekilde fazla hızlanmadan inişi gerçekleştirmeyi sağlar. Eğer ki gaza basarsanız hızlanmak istediğinizi anlar ve vites yükseltir. Ya da düz zemine gelince kendiliğinden tekrar 7. Vitese yükselir..

Eğer ki herhangi bir rahatsızlık duymuyorsanız bugüne kadar nasıl kullanmışsanız devam edebilirsiniz.

Sorun olup olmadığına siz karar verebilirsiniz.  Bunun için de dsg kullanımını iyi bilmek ve karşılaştığınız durumları normal mi yoksa sorun mu olduğuna karşın kendiniz de yorumlayabilirsiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Akif Nalca @ogzogz  evet bayırdan inerken frene bastığım için vites düşürüyor ama hız 90 oluyor vites 4teyse bağırıyor. o yüzden manuel yükseltiyorum. bu arada bayır çıkarken de gaza bastığımda hızlıca düşürüyor aslında. çıkarken dokunmuyorum genelde ama yine 2bin devirin üzerine çıkarmıyorum. neden bayır inişi 3bin devirden korktuğumu bilmiyorum açıkçası. :)

çok basit sorular soruyorum sanırım ama dediğim gibi arızadan korkuyorum. çünkü çok hassas kullanılması gereken bir şanzıman anladığım kadarıyla ve hala arızaya kronik olarak yaklaşıyorlar. 

araç 2015, bildiğim kadarıyla zaten mineral yağlı. dsg arıza verecekse öncesinde yapılabilecek bir şey varsa diye araştırıyorum. bir de 60bini geçtiğim için şanzımanı mutlaka göstermemi söyleyenlerle, şanzıman sorun yaşamadan önce asla kurcalanmaz görüşünde olanlar arasında kaldım. o yüzden buraya yazdım. 

tekrar teşekkürler. 

 
@wineofparadise açıkçası yokuş aşağı vites düşmesi ile oluşan devir yükselmesi evet, ses yaptığı için biraz endişelendiriyor. Ancak mantığı da sizin ekstra fren yapmanızı engellemiş oluyor. Bu da balataların ömrünü uzatıyor. Akünüz boş ise şarjlanma gerçekleşiyor vs. gibi mantıklı şeyler.

"Çalışıyorsa kurcalamayacaksın" derler. Tabii ki bakım yapılmasın anlamına gelmez. Ancak DSG ile ilgili herhangi bir bakım görünmüyor.

Belli bir kilometreye gelince, siz aracı değil de araç sizi kullanmaya başlıyormuş hissi gelmiyor değil. O sebeple normal kullanımınızdan farklı bir durumla karşılaşınca hemen arıza olarak da düşünmeyin. Belki de farketmediğiniz bir özelliktir.

 Aşağıda aracınız için ince düşünülmüş özellikler ile ilgili konuda, belki daha önce karşılaştığınız belki de yeni farkedeceğiniz bir şeyler  bulabilirsiniz. 





DSG konusunda önceden yapacak pek bir şey yok maalesef. Kavrama bir gün elbet eskiyecek. Normal ve dikkatli kullanımda herhangi bir sorun yaşamazsınız. 

Yine de kendi tercihiniz.

 
@ogzogz anladım çok doğru, aynen dediğiniz gibi sorun olmayan tepkileri arıza olarak görüyor olabilirim. o yüzden çooook faydalı yanıtlar verdiniz, gerçekten çok teşekkürler. 

linkteki içeriği de görmemiştim, bakıyorum birazdan,

sevgiler. 

 

Geri
Üst Alt