triger seti degisimden sonra motordan gelen ugultu


Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
50
Tepkime puanı
22
İsim
bulentguzel
99 golf 4 otomatik sahibiyim 205000 kilometrede 1 ay once agir bakim yaptirdim o gunden beri arac hareket ederken cogalan rolantide vitesde iken azalan ama surekli halde motordan gelen bir ugultu sesi var arac benzinli ama dizel gibi sesli calisiyor ben baska bir ustaya gosterdim sente ayarina bakti triger kayisi cok gergin dedi biraz gevsetti ama ses gitmedi buyuk ihtimal gergi bilyalari bozulmus olabilir dedi gergi bilyalarida set halimde degismisti kayisin gerginliginden dolayi tekrar bozulabilirmi? bu konu hakkinda bilgisi olan paylasirsa sevinirim 2 gun sonra triger degisimi yapilan servise gidip durumu anlatacagim bakalim ne olacak.. bu ugultu sesi kabin icine geliyor arabayi kullanmakdan sogudum resmen

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
99 golf 4 otomatik sahibiyim 205000 kilometrede 1 ay once agir bakim yaptirdim o gunden beri arac hareket ederken cogalan rolantide vitesde iken azalan ama surekli halde motordan gelen bir ugultu sesi var arac benzinli ama dizel gibi sesli calisiyor ben baska bir ustaya gosterdim sente ayarina bakti triger kayisi cok gergin dedi biraz gevsetti ama ses gitmedi buyuk ihtimal gergi bilyalari bozulmus olabilir dedi gergi bilyalarida set halimde degismisti kayisin gerginliginden dolayi tekrar bozulabilirmi? bu konu hakkinda bilgisi olan paylasirsa sevinirim 2 gun sonra triger degisimi yapilan servise gidip durumu anlatacagim bakalim ne olacak.. bu ugultu sesi kabin icine geliyor arabayi kullanmakdan sogudum resmen

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aman hocam çok önemli kullanmayın arabayı o halde 

Çok citti sorunlar çıkabilir 

Kim yaptıysa biran önce düzeltsin belli ki işçilik hatası var belki taktığınız malzeme de fabrikasyon hata olabilir ihtimal düşük ama triger sistemi kitlerse o zaman iş kötü...

En kısa zamanda hatta kullanmadan çekici ile hangi usta yaptıysa götürün bence 

 
Aman hocam çok önemli kullanmayın arabayı o halde 
Çok citti sorunlar çıkabilir 
Kim yaptıysa biran önce düzeltsin belli ki işçilik hatası var belki taktığınız malzeme de fabrikasyon hata olabilir ihtimal düşük ama triger sistemi kitlerse o zaman iş kötü...
En kısa zamanda hatta kullanmadan çekici ile hangi usta yaptıysa götürün bence 
aynen hocam zaten bu ugultu sesi benide cok rahatsiz ediyor .. araba rahat calisamiyormus gibi yaklasik 1 aydir kullaniyorum boyle once tekerlek bilyalarindan olabilur dedi kendi ustam balansa soktuk araci sol arka teker porya arizali dediler degistirdik aracda 80-90 i gecince direksiyonda titreme vardi .. rot balans ayari yapildi titreme gitti ama motordan gelen uglutu sesi gitmedi benim aklima triger ver gergi bilyalari geloyor cunku triger seti ve devirdaim pompasi degismeden once o uglutu sesi yoktu aracda


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@bulentguzel Hocam tiriger kayışı değişiminde kayışın etrafında dönen tüm gergi bilyaları setin içinden çıkmıyor. sadece setin içinden çıkan bilyaları değiştirmişlerdi. benim başıma geldi eski aracımda tiriger değişimi oldu motorda değişik bir ses geliyordu. iki sefer servise gittim y kayışı varmış ondan ses yapıyor dediler tekrar değişti. 6 ay sonra aracımı model yükseltmek için arkadaşıma sattım. oda 2 ay bindikten sonra motor siboplar pistona vurmuş motoru kırmış anlayacağınız. aracı tamire verdi. tamirci aracın krank mili rulmanı bozukmuş kitleyince zamanlama bozulmuş pistonlar siboplara vurmuş dedi. triger kayışı değişiminde tüm oynar rulmanlar dikkatlice kontrol edilmeli. sonuçta krank mili rulmanı tiriger setinin içinde çıkmaz. ustalar hemen değiştirip gönderiyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bende triger seti değişeceğim lakin arkadaşın bu sorunundan sonra tam olarak set dışında nelerin değişmesi gerekiyor bilen biri yazabilir mi @tuncer_2632

 
@bulentguzel kullandıkları malzemeler inşallah sizin araba için olanıdır. amannnn uydu taktım diyen ustacık çok piyasada.

 
@bulentguzel Hocam tiriger kayışı değişiminde kayışın etrafında dönen tüm gergi bilyaları setin içinden çıkmıyor. sadece setin içinden çıkan bilyaları değiştirmişlerdi. benim başıma geldi eski aracımda tiriger değişimi oldu motorda değişik bir ses geliyordu. iki sefer servise gittim y kayışı varmış ondan ses yapıyor dediler tekrar değişti. 6 ay sonra aracımı model yükseltmek için arkadaşıma sattım. oda 2 ay bindikten sonra motor siboplar pistona vurmuş motoru kırmış anlayacağınız. aracı tamire verdi. tamirci aracın krank mili rulmanı bozukmuş kitleyince zamanlama bozulmuş pistonlar siboplara vurmuş dedi. triger kayışı değişiminde tüm oynar rulmanlar dikkatlice kontrol edilmeli. sonuçta krank mili rulmanı tiriger setinin içinde çıkmaz. ustalar hemen değiştirip gönderiyorlar.
Hocam bende degistircem...

Yetkili serviste 

Yetkili serviste dediğiniz gibi set degistiricez derken degsitirmedigi parça oluyor mu acaba şüphelendim şimdi...

Konu hakkında detaylı bilgiye sahip olduğunuzu düşünerek sormak istedim 

Triger setidegistirmeye gittiğimde şunları da değiştirin demek isterim ama onlar ne bilmiyor tamamı sistemin yenilenmesini istiyorum değişmeyen parçalar nelerdir onlari da degistirsem...

Sayenizde temiz iş yaptırmış olurum 

 
bende triger seti değişeceğim lakin arkadaşın bu sorunundan sonra tam olarak set dışında nelerin değişmesi gerekiyor bilen biri yazabilir mi [mention=5983]tuncer_2632[/mention]
1cbcf1031c23a44936c8b37ba033bf78.jpg

benim golf 4 de tam olarak bunlar var triger setinde 4 rulman ve kayis yarin degistirtdigim ustaya gidip soracagim bunlardan kac tanesi degisdi diye .. internetden ve youtube dan aracin marka model ve motor seri nosu ile arama yaptginizda triger seti diye cikiyor hocam bulabilirsiniz.. bence malzemeleri kendiniz alin ve degisimde orda olun ben arabayi biraktim ustaya orda degildim pişman oldum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[mention=22211]bulentguzel[/mention] Hocam tiriger kayışı değişiminde kayışın etrafında dönen tüm gergi bilyaları setin içinden çıkmıyor. sadece setin içinden çıkan bilyaları değiştirmişlerdi. benim başıma geldi eski aracımda tiriger değişimi oldu motorda değişik bir ses geliyordu. iki sefer servise gittim y kayışı varmış ondan ses yapıyor dediler tekrar değişti. 6 ay sonra aracımı model yükseltmek için arkadaşıma sattım. oda 2 ay bindikten sonra motor siboplar pistona vurmuş motoru kırmış anlayacağınız. aracı tamire verdi. tamirci aracın krank mili rulmanı bozukmuş kitleyince zamanlama bozulmuş pistonlar siboplara vurmuş dedi. triger kayışı değişiminde tüm oynar rulmanlar dikkatlice kontrol edilmeli. sonuçta krank mili rulmanı tiriger setinin içinde çıkmaz. ustalar hemen değiştirip gönderiyorlar.
valla hocam haklisiniz bu yorumlari okuyup arastirna yaptikdam sonra ugultu sesinin ne kadar tehlikeli olabilecegini anladim uykukarim kacti bu gun calisiyorum ama yarin hemen degisim yapan ustaya gidip soracagim tek tek hangi islemleri yapti .. butun rulmanlari sokturup tekrar baktiracagim degismeyen rulmanlarin hepsini alip yenisyle degistirtecegim V kayışıda değiştmişti onuda kontrol ettirecegim sonucda araba 4 yildir bende daha once hic duymadigim bir ugultu sesi ile calisiyor araba buda beni cok rahatsiz etmeye basladi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@bulentguzel hocam benim golf 5 buldum sanırım da aracı bırakıp asla gitmem hayatta yapmayacağım birsey gözlerimle görmem lazım devir kötü malum şişede geçmiş olsun çözülür umarım 

 
[mention=22211]bulentguzel[/mention] kullandıkları malzemeler inşallah sizin araba için olanıdır. amannnn uydu taktım diyen ustacık çok piyasada.
aynen hocam çok pişmanım arabayı ustaya bırakıp gittiğime. parçaları bizzat kendim alıp değişimde orda olmadığım için çok pişmanım.. yarın tekrar gideceğim ustaya bütün rulmanları kayışı söktürüp soracağim tek tek hangisi değişm hangisi degismemis .. kontrol ettirecegim ve herekirse butun hepsini tekrar alip degistirtecegim..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[mention=22211]bulentguzel[/mention] hocam benim golf 5 buldum sanırım da aracı bırakıp asla gitmem hayatta yapmayacağım birsey gözlerimle görmem lazım devir kötü malum şişede geçmiş olsun çözülür umarım 
aynen hocam parcalari arastirin kendiniz kaliteli markakar mumkunse orjinallerini alin butun seti rulmankar gergi bilyalari mutlaka degistirtin ve ustanin yaninda gozlerinizle gorun neler yaptigini gerekirse isine karisin ustanin aracin senteye alinmadi ve ozel aparatla kilitlenmesi cok onemliymis bunu ogrendim arastirmalarimdan sente ayari bozuksa kayis gergin yada gevsek olursa sikinti.. sente atlarsa(diş) bu cok daha buyuk sikintiymis supaplari pistonlari kirabilecek kadar buyuk sikinti kayis kitlenip kopabiliyormus bu durumda


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

[mention=22211]bulentguzel[/mention] bunları öğrendiğimiz iyi oldu açıkçası düzgün bir usta bulmak çok zor baya arastiracagiz anlaşılan 
aynen hocam mal senin malin can senin canin isini guzel iyi dusrust yapan ystalr var tabi piyasada ama yapmayanda cok kafan rahat olsun gozlerinizle gorun ustanin yaptiklarini parcalari felan iyice arastirin bisey yaptirmadan once internetden sagdan soldan.. boyle forum siteleri cok iyi bu yuzden basimiza gelenleri tecrubelerimizi paylasiyoruz burda .. diger arkadaslara birbirimize faydamiz oluyor ..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Geri
Üst Alt