Hiçbir içten yanmalı motora bakımda koyduğunuz yağı 15bin km sonra boşalttığınızda aynı miktarda alamazsınız. Mutlaka bir kısmı filtre tarafından emilir, buharlaşır hatta tolerans değerine göre yanma odasına bile gider. Eksilmeyi normal karşılasam bile bunun asla bakım aralıklarında yağ seviyesi uyarısı verdirecek kadar düşmemesi gerekir. Bizi rahatsız eden zaten budur. Ben daha önce 1.2 tsi ve şimdi kullandığım 1.0 tsi motorlu aracımda servise gittiğimden hep CASTROL kullandım ve çok şükür böyle bir durumla karşılaşmadım. 10bin üzeri yıllık km yaptığımda az da olsa özellikle 1.2 tsi aracımda yağ çubuğundan eksilmeyi görebiliyordum ama o da kesinlikle uyarı lambası yakacak seviyede olmadı ki bu kabul edilebilir.
Yağ eksiltmede esas olan üretim aşamasındaki tolerans değeridir. Kullanım koşulları ve kullanım tarzı da bu işin göz ardı edilmemesi gereken değişkenidir. Normalde motorun tolerans değeri lamba yaktırmayacak seviyedeyken yoğun trafikli güzergah ,sürekli performanslı kullanım ve istenilen özelliklerde yağ kullanma durumunda bütün araçlar gayet de güzel yağ eksiltirler. Tsi motorlarda hem ülkemiz hem de yurtdışı forumlarda yağ eksiltme ile ilgili hiçbir kaçak olmamasına, kompresyon testlerinin olması gereken sonuçları vermesine rağmen şikayetler var . Bu Vw nin koyduğu bir tık fazla toleransın performanslı sürüşle birleştiğinde ortaya çıkardığı durumdur .Tabi aracın sizden önceki sahibi aracı en kötü iki sene de bir bakıma sokmadıysa yada ucuz diye gidip sahte yağları motora doldurduysa üzerine bir de her fırsatta tapa gaz uzun uzadıya mesafe gittiyse marka fark etmeksizin geçmiş olsun demektir.
Bu arada ben turbo motorlar yağ eksiltir genellemesine de katılmıyorum. Vectra c 1.6 motorlar , Fiat 1.4 fire motorlar da sıfırlıklarından beridir yağ eksiltmeleri ile bilinir.
Ezcümle, yağ eksiltme mevzusu neredeyse her markanın formunda tartışılan konudur. Önemli olan bilinçli olmak aracımızın bakımlarının aksatmamak ve orjinalliğinden emin olmadığımız yağı kesinlikle araçlarımızdan uzak tutmaktır derim