Arabayı Zorlayınca Yanan, Kırmızı Işıklarda Sönen Sarı İkaz Işığı


Premonition

Yeni Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
17
Tepkime puanı
8
İsim
Emre
Golf 7 2015 model 1.4 94170kmde satın aldım 98899 da şuan hastanede çalışmaktayım birgün kapalı otoparktan çıktım dışarısı -21 derece yavaş yavaş gidiyorum araçla aracıma çok iyi bakarım. Aracimi ilk calistirdigimda sicak havalarda 30sn soguk havalarda 1 dk calistiririm hareket etmem yaglasin diye soğuk havalardada düşük rolantide sürerim arabayı araba 70dereceye cikana kadar sonra öğün kapalı otoparktan çıktım ilerledim arkamdan megane 4 geldi arkamdan selektör yapıyor Yavasta degilim hızım 60 dedim golfu geçmek haa dedim Bastim gaza motor sıcaklığım başladığımda 70di. Çokta zorlamadim (4uncu viteste 4,2devri gördü) yani amacım adamla yarışmak değil 100km hızı gördüm sağ seritteydim baktim daha hız yaparsam kaza yaparım saldim sonra yolda devam ederken sarı motor ışığı yanıp sönüyor epc yazmıyor sadece sarı ışık yanıp söndü isiklarda durdum biraz sonra söndü motordan ekstra ses gelmiyordu. Hemen motor ustasını aradim dedi sonduyse eğer silmiştir dedi goremeyiz bir daha yanarsa getir dedi yanarken bugünde az dedim arabayı agresif kullanıyim isiklara yaklaştım durdum gine yanip sondugunu gördüm ama bu sefer sonmesi daha kısa sürdü hemen söndü opete gittim petrol aldım. Çalıştırdım yanmıyor ama start stop hatası veriyor. Önceki sorundada aynısı oldu sonra tekrar stop edince oda gidiyor.

 
Bujiler en son ne zaman değişmiş ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Upvote 0
60000 de vw serviste değişmiş faturalarıda var 75bine kada vw serviste değişmiş 90binde özel servis özel servis motocar diye filtre seti takmış görünce çıldırdım. Normalde 105 te olan bakımı 100binde yapacam hatta arabanın orjinal mann marka filtre setini aldım. Vw servisinden karter tapası ve conta alacağım. Catrolun erzurumda bayisi var yağ değişimi de yapıyormuş orda yaptıracağım. Hatta arkadaş var motordan çok iyi anlıyor onla gidecez bakımda bizde duracağız. Normalde bende yaparimda aracın bakımını elimde kağıt olsun bakimini yaptırdığıma dair. liqui moly engine flush da yaptıracağım onuda aldım bakım esnasında

IMG_20210212_193453.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
İlk baktırmanız gereken şey buji ve bobin anlık hataya genelde bu ikisi sebep olur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Upvote 0
@Gökhan Bilgin aküden olabilirmi aküsü ustundeki orjinal aküsü ama elimde multimetre var 12,33 çıktı voltaji aracı kapatıp aku durumuna getirimce maximum yüzde 70 geliyor akü ama erzurum kisinda ilk kontakta alıyor hergun calistiriyorum arabayı, para durumum sıkıntılı seneye zaten vartanin 70 ah aküsünu takmayı düşünüyorum

 
Upvote 0
[mention=594]Gökhan Bilgin[/mention] aküden olabilirmi aküsü ustundeki orjinal aküsü ama elimde multimetre var 12,33 çıktı voltaji aracı kapatıp aku durumuna getirimce maximum yüzde 70 geliyor akü ama erzurum kisinda ilk kontakta alıyor hergun calistiriyorum arabayı, para durumum sıkıntılı seneye zaten vartanin 70 ah aküsünu takmayı düşünüyorum
Ustası değilim sadece kendi tecrübelerime dayalı olarak fikir yürüttüm nokta atışını usta yapacaktır. Kendinizi tanıtırsanız iyi olur bu arada forumda iyi forumlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0
Büyük ihtimalle bujiler ile ilgili bir sorun vardır. Ömrünü tamamlamış olabilir. bakım yaptırırken kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. TSI motorun hassas noktalarından biridir bobin ve bujiler.

 
Upvote 0
Hocam her attığınız adımı yazmanıza gerek yok 😃. Okurken güldüm vallahi. Aku ölçümü sağlıklı sonuc vermeyebilir. Anlık ölçüyor sonuçta 

 
Upvote 0
Hocam her attığınız adımı yazmanıza gerek yok 😃. Okurken güldüm vallahi. Aku ölçümü sağlıklı sonuc vermeyebilir. Anlık ölçüyor sonuçta
Reis haklısında soğuk havadanmı oluyor diye düşündüm yüksek rakım ve soğuk hava aracın hava girişindeki o2 miktarını azaltır.
 
Upvote 0

Reis haklısında soğuk havadanmı oluyor diye düşündüm yüksek rakım ve soğuk hava aracın hava girişindeki o2 miktarını azaltır.
Erzurum gibi Türkiye’nin en soğuk şehirlerinden birinde yaşadığınız için ılıman iklimlerde kulanılan 5w-30 viskosite yağ yerine., (VW 504.00 onaylı) 0w-30 bir yağ kullanmanız daha uygun olacaktır., bu sayede sabahları soğuk havada yağ daha akışkan olacağı için aşınmalar azalır, motor yağı daha kısa sürede “ideal çalışma sıcaklığına” ulaşır., motorunuzu korumuş olursunuz.,

Çok soğuk bir iklimde yaşadığınız için 5w-30 yağlar size uygun değildir.,

Yaşadığınız diğer sıkıntı için arkadaşların da dediği gibi bujileri ve bobinleri kontrol ettirmeniz lazım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt