karbon clean uygulama,pedal commander veya spring booster ve stage 1 yazılım kodlama


memin

Üye
Katılım
4 Eyl 2020
Mesajlar
263
Tepkime puanı
277
Konum
istanbul
İsim
mehmet emin çakırhan
Arkadaşlar hepinize merhaba 
aracım golf 7 1.6TDI 90 PS BMT.
aracımda özellikle 90 hp olmasından ötürümüdür nedir bilmiyorum ama aracımda 3-4 kişi olunca hafif bir rampada durup kalkmaya çalışınca boğuluyor resmen çok hantallaşıyor.
normal gidişatında bir sorun yok,fakat bu hantallık canımı sıkıyor.Aracım 130 bin km de.Tüm bakımları eksiksiz yapılmıştır.Biraz araştırınca yazılım yapan kişileri ve uygulamaları izledim.
aklımda en son onu yapmak var,fakat ilk baştan aracıma I. aşama olarak ''Karbon Clean (kurum sökme kül giderme)'' uygulaması yapıp yanma odasındaki ve diğer kurumun olduğu motor iç aksamını temizletmek, daha sonrasında EGR -katalitik convertör ve DPF üçlüsünü ayrıyeten turboyu bir genel temizliğe tabi tutup deyim yerindeyse aracın ciğerlerini kurumdan isten pislikten temizletmek istiyorum. Bu uygulamayı gerek dizel gerek benzinli tüm motorlara yapılıyormuş.Bileniniz bilir belki otomobil dünyasının yakından bildiği Onno usta ve autoclup türkiye genel direktörü Halit Bolkan beyefendide bu uygulamayı referans gösteriyorlar. İçimizde bu uygulamayı yapan memnun kalan veya kalmayan birileri varmı?
DPF ile ilgili bir eksikliğide buradan dile getirmek istiyorum,hepimiz kurum yaktığında rejenerasyon esnasında kurumun temizlendiğini biliriz. Fakat eksik olan bişey daha var kurumun sadece partikül filtrede sıcaktan dolayı seramik yüzeyden çıktığını biliriz ama kurum sadece şekil değiştirip kül haline dönüyormuş,ve dpf nin alt kısımlarına sıksık rejenerasyon ile çıkarılan kurum kül olarak dpf de öylece duruyormuş. Belli testler yapılıp limit dışı çıkan değerlere göre dpf nin sökülüp kapalı bir cihaz içinde küllerin ve kalan kurumları bu cihaz belli basınç aralığında yıkayarak deterjan ile ancak o şekilde fabrikadan çıktığı zamanki haline dönermiş. Yani sizin anlayacağınız aktif-pasif hangi rejenerasyon olursa olsun sayısı 10 u geçtiği zaman artık o dpf külle doluyormuş. Malum aracımda 130 binde dolmaması mümkün değil gibi geliyor bana. O yüzden söktürmeyi düşünüyorum.

Bu uygulamayı yaptıktan sonraki kafamda II.aşama olarak direksiyon tepkimesini hızlandıran ''Sprint booster yada pedal commander ''adında 2 uygulamadan birisini yaptırıp en azından alt devirlerdeki ve küçük viteslerdeki hantallığı ortadan kaldırmayı hedefliyorum. Tecrübesi olan varmıdır? bu uygulamadan memnun kalan yada yapıldığında kendisinden yada yakın çevresinden bir zararı olduğunu  göreniniz duyanınız oldu mu hiç?

en son aşama ise hala istediğim gibi hantallık gitmez ise ''Stage 1'' yazılımı yapmak istiyorum. Bunun için aklımda 2 adres var, birisi maslak sanayide BTG maslak, bir diğeri Ender elektronikteki stage 1 yazılım.
btg maslaktaki firmada eski bir firma ve performasnchips adında ingiliz menşeili  yazılımı kullanıyor. Bu yazılım 145 PS ile 340 NM tork vaat ederken, Ender elektronikteki TUV onaylı İsviçre menşeli OCD chips yazılımı kullanıyor,125 ps 250NM tork güç vadediyor.
aracı yıpratmaması için gönlüm enderdeki yazılımdan yana .şöyle bir şey duyuyorum bizim TDI motorlar ile ilgili '' 90 ps,105 ps,110 ps ve 115 ps güce sahip tüm TDI motorların turbosunun,enjektörlerin,pistonların,krank millerinin ve eksantrik milinin hepsinin aynı olduğunu sadece ticari olarak yazılım ile kodlanıp beygir gücünün azaltıldığını'' söylüyorlar.
Yetkili servisteki servisi danışmanına ve yedek parçadaki çalışanlara bunu soruyorum'' hayır öyle bir şeyin mümkün olmadığını söylüyorlar''
eğer bilgisi olan varsa bana en azından şu bir şehir efsanesi midir yoksa gerçek tende doğrudur da servisinmi işine gelmiyor. Bir açıklayabilecek biriniz çıkarsa enderdekini yaptırmayı daha doğru düşünüyorum.

 

 
Bir arkadasım Ankarada gecen hafta pedal commander denen urunu aldı markası aynımı bilmiyorum 3k fıyata aldı omur boyu garantılıymıs (Made in germany)... aracında 1.stage yazılımda vardı ona ragmen yaptırdı... Cok farkettıgını rampada 180le çıkamadığı yerde 220km hızla cıktıgından felan bahsettı cok memnunmus ama birde uzun yolda denemek lazım tabı kı.... Ürünün resmide şu şekilde... Bilgili üstadlar aydınlatacaktır tabıkıde

9fdca659-ff5d-4437-81a6-c922b29e40af (1).jpeg

 
Upvote 0
Merhaba , yazılım ve karbon clean işlemi için 2cr tavsiye ederim. İki aracıma orda yazılım yaptırdım. Gerçekten işini iyi yapan, iyi yerlerden biri. Astra 1.6 cdti ,golf 1.0 tsi . Özellikle pedal comender gibi ürünlerin olumsuz yönlerini araştırın. Kullanıp memnun olmayan aracında arıza durumu olan kişiler var

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@memin Araç yükleme konusuna hakim değilim fakat aracınız tdi ise turbo büyültmeye de gidebilirsiniz. Teknik detaylarını, maliyetini bilmiyorum tabii ki, iyi ölçüp biçmek lazım :)  

 
Upvote 0
@HONEY Yani "bana bunlarla gel diyorsun" ya bende "tamam diyorum geliyorum Bülent hocam."😁

 
Upvote 0
@Tanju1616 karbon clean için bu uygulamayı 🇹🇷 bize ilk getiren fatih bey olduğu için ve otomobil konusunda referanslarıda iyi olduğu için oraya gitmeyi düşünüyorum.

yazılım en son tercihim olacak

bu işlemlerden eğer pek fazla bir sonuç alamazsam tabiki ozaman stage 1 yapacağım. 2CR yi duydum doğrusu çok araştırmadım

piyasada eski yeni çok firma var

ama yükseltme değerleri en az olanını aracımın tüm sistemini yürürünü yormayanı tercih edeceğim.sadece şu teknik kısımları öğrenebilsem yukarıda açıkladığım parçaları öğrenebilirsem ona göre seçim yapacağım

 
Upvote 0
@futwrf o işte olabilir ama gözümü korkutuyor

çünkü bir aracı bir yeri büyütülünce diğer tüm parçalarında ona uygun olması gerekiyor( baskı sistemi,fren sistemi,yürür aksam süspansiyon, motor iç aksamlarının tümüni  buna yanıt vermesi gerekir.)

buda çok ciddi ve işini bileni bulmak demektir. Ki bukadar masrafa hiç gerek duyulmaz araç satılır daha yüksek olanı alınır. Benim maksadım şuanki sisteme uygun çok daha az maliyetli performanslı bir seçimi yapmak istiyorum.

yoksa bende görmüştüm yapanları ama ne kadar doğru orasını bilemiyorum 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt