memin
Üye
Arkadaşlar hepinize merhaba
aracım golf 7 1.6TDI 90 PS BMT.
aracımda özellikle 90 hp olmasından ötürümüdür nedir bilmiyorum ama aracımda 3-4 kişi olunca hafif bir rampada durup kalkmaya çalışınca boğuluyor resmen çok hantallaşıyor.
normal gidişatında bir sorun yok,fakat bu hantallık canımı sıkıyor.Aracım 130 bin km de.Tüm bakımları eksiksiz yapılmıştır.Biraz araştırınca yazılım yapan kişileri ve uygulamaları izledim.
aklımda en son onu yapmak var,fakat ilk baştan aracıma I. aşama olarak ''Karbon Clean (kurum sökme kül giderme)'' uygulaması yapıp yanma odasındaki ve diğer kurumun olduğu motor iç aksamını temizletmek, daha sonrasında EGR -katalitik convertör ve DPF üçlüsünü ayrıyeten turboyu bir genel temizliğe tabi tutup deyim yerindeyse aracın ciğerlerini kurumdan isten pislikten temizletmek istiyorum. Bu uygulamayı gerek dizel gerek benzinli tüm motorlara yapılıyormuş.Bileniniz bilir belki otomobil dünyasının yakından bildiği Onno usta ve autoclup türkiye genel direktörü Halit Bolkan beyefendide bu uygulamayı referans gösteriyorlar. İçimizde bu uygulamayı yapan memnun kalan veya kalmayan birileri varmı?
DPF ile ilgili bir eksikliğide buradan dile getirmek istiyorum,hepimiz kurum yaktığında rejenerasyon esnasında kurumun temizlendiğini biliriz. Fakat eksik olan bişey daha var kurumun sadece partikül filtrede sıcaktan dolayı seramik yüzeyden çıktığını biliriz ama kurum sadece şekil değiştirip kül haline dönüyormuş,ve dpf nin alt kısımlarına sıksık rejenerasyon ile çıkarılan kurum kül olarak dpf de öylece duruyormuş. Belli testler yapılıp limit dışı çıkan değerlere göre dpf nin sökülüp kapalı bir cihaz içinde küllerin ve kalan kurumları bu cihaz belli basınç aralığında yıkayarak deterjan ile ancak o şekilde fabrikadan çıktığı zamanki haline dönermiş. Yani sizin anlayacağınız aktif-pasif hangi rejenerasyon olursa olsun sayısı 10 u geçtiği zaman artık o dpf külle doluyormuş. Malum aracımda 130 binde dolmaması mümkün değil gibi geliyor bana. O yüzden söktürmeyi düşünüyorum.
Bu uygulamayı yaptıktan sonraki kafamda II.aşama olarak direksiyon tepkimesini hızlandıran ''Sprint booster yada pedal commander ''adında 2 uygulamadan birisini yaptırıp en azından alt devirlerdeki ve küçük viteslerdeki hantallığı ortadan kaldırmayı hedefliyorum. Tecrübesi olan varmıdır? bu uygulamadan memnun kalan yada yapıldığında kendisinden yada yakın çevresinden bir zararı olduğunu göreniniz duyanınız oldu mu hiç?
en son aşama ise hala istediğim gibi hantallık gitmez ise ''Stage 1'' yazılımı yapmak istiyorum. Bunun için aklımda 2 adres var, birisi maslak sanayide BTG maslak, bir diğeri Ender elektronikteki stage 1 yazılım.
btg maslaktaki firmada eski bir firma ve performasnchips adında ingiliz menşeili yazılımı kullanıyor. Bu yazılım 145 PS ile 340 NM tork vaat ederken, Ender elektronikteki TUV onaylı İsviçre menşeli OCD chips yazılımı kullanıyor,125 ps 250NM tork güç vadediyor.
aracı yıpratmaması için gönlüm enderdeki yazılımdan yana .şöyle bir şey duyuyorum bizim TDI motorlar ile ilgili '' 90 ps,105 ps,110 ps ve 115 ps güce sahip tüm TDI motorların turbosunun,enjektörlerin,pistonların,krank millerinin ve eksantrik milinin hepsinin aynı olduğunu sadece ticari olarak yazılım ile kodlanıp beygir gücünün azaltıldığını'' söylüyorlar.
Yetkili servisteki servisi danışmanına ve yedek parçadaki çalışanlara bunu soruyorum'' hayır öyle bir şeyin mümkün olmadığını söylüyorlar''
eğer bilgisi olan varsa bana en azından şu bir şehir efsanesi midir yoksa gerçek tende doğrudur da servisinmi işine gelmiyor. Bir açıklayabilecek biriniz çıkarsa enderdekini yaptırmayı daha doğru düşünüyorum.
aracım golf 7 1.6TDI 90 PS BMT.
aracımda özellikle 90 hp olmasından ötürümüdür nedir bilmiyorum ama aracımda 3-4 kişi olunca hafif bir rampada durup kalkmaya çalışınca boğuluyor resmen çok hantallaşıyor.
normal gidişatında bir sorun yok,fakat bu hantallık canımı sıkıyor.Aracım 130 bin km de.Tüm bakımları eksiksiz yapılmıştır.Biraz araştırınca yazılım yapan kişileri ve uygulamaları izledim.
aklımda en son onu yapmak var,fakat ilk baştan aracıma I. aşama olarak ''Karbon Clean (kurum sökme kül giderme)'' uygulaması yapıp yanma odasındaki ve diğer kurumun olduğu motor iç aksamını temizletmek, daha sonrasında EGR -katalitik convertör ve DPF üçlüsünü ayrıyeten turboyu bir genel temizliğe tabi tutup deyim yerindeyse aracın ciğerlerini kurumdan isten pislikten temizletmek istiyorum. Bu uygulamayı gerek dizel gerek benzinli tüm motorlara yapılıyormuş.Bileniniz bilir belki otomobil dünyasının yakından bildiği Onno usta ve autoclup türkiye genel direktörü Halit Bolkan beyefendide bu uygulamayı referans gösteriyorlar. İçimizde bu uygulamayı yapan memnun kalan veya kalmayan birileri varmı?
DPF ile ilgili bir eksikliğide buradan dile getirmek istiyorum,hepimiz kurum yaktığında rejenerasyon esnasında kurumun temizlendiğini biliriz. Fakat eksik olan bişey daha var kurumun sadece partikül filtrede sıcaktan dolayı seramik yüzeyden çıktığını biliriz ama kurum sadece şekil değiştirip kül haline dönüyormuş,ve dpf nin alt kısımlarına sıksık rejenerasyon ile çıkarılan kurum kül olarak dpf de öylece duruyormuş. Belli testler yapılıp limit dışı çıkan değerlere göre dpf nin sökülüp kapalı bir cihaz içinde küllerin ve kalan kurumları bu cihaz belli basınç aralığında yıkayarak deterjan ile ancak o şekilde fabrikadan çıktığı zamanki haline dönermiş. Yani sizin anlayacağınız aktif-pasif hangi rejenerasyon olursa olsun sayısı 10 u geçtiği zaman artık o dpf külle doluyormuş. Malum aracımda 130 binde dolmaması mümkün değil gibi geliyor bana. O yüzden söktürmeyi düşünüyorum.
Bu uygulamayı yaptıktan sonraki kafamda II.aşama olarak direksiyon tepkimesini hızlandıran ''Sprint booster yada pedal commander ''adında 2 uygulamadan birisini yaptırıp en azından alt devirlerdeki ve küçük viteslerdeki hantallığı ortadan kaldırmayı hedefliyorum. Tecrübesi olan varmıdır? bu uygulamadan memnun kalan yada yapıldığında kendisinden yada yakın çevresinden bir zararı olduğunu göreniniz duyanınız oldu mu hiç?
en son aşama ise hala istediğim gibi hantallık gitmez ise ''Stage 1'' yazılımı yapmak istiyorum. Bunun için aklımda 2 adres var, birisi maslak sanayide BTG maslak, bir diğeri Ender elektronikteki stage 1 yazılım.
btg maslaktaki firmada eski bir firma ve performasnchips adında ingiliz menşeili yazılımı kullanıyor. Bu yazılım 145 PS ile 340 NM tork vaat ederken, Ender elektronikteki TUV onaylı İsviçre menşeli OCD chips yazılımı kullanıyor,125 ps 250NM tork güç vadediyor.
aracı yıpratmaması için gönlüm enderdeki yazılımdan yana .şöyle bir şey duyuyorum bizim TDI motorlar ile ilgili '' 90 ps,105 ps,110 ps ve 115 ps güce sahip tüm TDI motorların turbosunun,enjektörlerin,pistonların,krank millerinin ve eksantrik milinin hepsinin aynı olduğunu sadece ticari olarak yazılım ile kodlanıp beygir gücünün azaltıldığını'' söylüyorlar.
Yetkili servisteki servisi danışmanına ve yedek parçadaki çalışanlara bunu soruyorum'' hayır öyle bir şeyin mümkün olmadığını söylüyorlar''
eğer bilgisi olan varsa bana en azından şu bir şehir efsanesi midir yoksa gerçek tende doğrudur da servisinmi işine gelmiyor. Bir açıklayabilecek biriniz çıkarsa enderdekini yaptırmayı daha doğru düşünüyorum.