1.2 DSG devirden düşme


sedatygt

Üye
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
80
Tepkime puanı
2
İsim
sedat
Arkadaşlar araç kullanma konusunda acemiyim öncelikle bunu belirteyim.

forumdan okuduğum kadarıyla tüm dsg araçlar aynı yani 60 ı geçtiğinde 7. vitese atıyor.Ancak ben kullanırken araç bazen devirden düşüyor ve 6. vitese zor dönüyor.bu vites küçültmenin bir püf noktası var mı?

bir diğer sorumda bazı fren kullanımları (Frene az basmak vb.) zarar veriyormuş araca bu konuda beni aydınlatırmısınız.

 
Arkadaşlar araç kullanma konusunda acemiyim öncelikle bunu belirteyim.forumdan okuduğum kadarıyla tüm dsg araçlar aynı yani 60 ı geçtiğinde 7. vitese atıyor.Ancak ben kullanırken araç bazen devirden düşüyor ve 6. vitese zor dönüyor.bu vites küçültmenin bir püf noktası var mı?

bir diğer sorumda bazı fren kullanımları (Frene az basmak vb.) zarar veriyormuş araca bu konuda beni aydınlatırmısınız.
Hocam hemen D ibaresinin yanında +\- ibarelerini görürsünüz. Vitesi o yöne doğru ittiğiniz zaman. Aracı manuel olarak vites düşürüp yükselte bilirsiniz.

 
Hocam hemen D ibaresinin yanında +\- ibarelerini görürsünüz. Vitesi o yöne doğru ittiğiniz zaman. Aracı manuel olarak vites düşürüp yükselte bilirsiniz.
hocam D ye geri aldığımda yine 7 ye atacak bu:)

 
hocam D ye geri aldığımda yine 7 ye atacak bu:)
s modunda kullanırsanız genelde bir küçük vitesi seçer.

fakat bu durumda da deviriniz ve yakıt tüketiminiz fazla olacaktır.

 
devirsiz kullanıyo olabilir misiniz ?? biraz gaz pedalını ezmeniz gerekebilir bence

 
Normal D de giderken bir çözümü yok yani hocam.
Aslında pedal kademelidir ona zamanla alışırsınız. Ona göre gaz verirseniz araç vites düşürecektir. Zaman'la alışırsınız hocam dsg ondan sonra bu tarz devir düşüşleri yasamazsınız. Sebebi arac sürekli en ekonomik halde gitmek icin en dusuk devirdi tercih ediyor.

 
Normal D de giderken bir çözümü yok yani hocam.
bildiğim kadarıyla gaz pedalı üzerindeki güç talebiniz lineer veya sabit kalırsa genelde atabildiği en yükseğe atıyor vitesi. ezmeye başladıkça küçültüyor.

dsg sahipleri konuşsanıza yav :)

 
Aslında pedal kademelidir ona zamanla alışırsınız. Ona göre gaz verirseniz araç vites düşürecektir. Zaman'la alışırsınız hocam dsg ondan sonra bu tarz devir düşüşleri yasamazsınız. Sebebi arac sürekli en ekonomik halde gitmek icin en dusuk devirdi tercih ediyor.
Hocam bu golf te de hersey kademeli masallah fren, gaz ,cam acma-kapama:)) demekki hepsini kullanarak tecburebeyle ogrenicez

 
bildiğim kadarıyla gaz pedalı üzerindeki güç talebiniz lineer veya sabit kalırsa genelde atabildiği en yükseğe atıyor vitesi. ezmeye başladıkça küçültüyor.dsg sahipleri konuşsanıza yav [emoji4]
Hocam doğru söylüyorsunuz. Aynen oyle dediğim gibi kademeli ama biraz aracı tanımanız ve o pedalı hissetmeniz lazım. Ki zamanla alışırsınız kesinlikle hocam baslarda arac dusuk devirde yığıldığı Zaman bekliyorsunuz gitsin diye ama hic bir sey olmuyor. Şayet siz orda gaza biraz basarsanız vitesi küçültüp hareketlenecektir.

Ama ayrıca isterseniz manuel modda kendiniz düşünebilirsiniz ve ya S moda alıp yüksek devir kullanabilirsiniz.

Sonra olarak ne kadar önermesemde istediğiniz randımanı almazsanız hic bir şekilde. Pedala ekstra takılan sprintboosterlar var gaz tepkimesi diye geçer. Onlardan takip pedalı cok ama cok hassas hale getirebilirsiniz.

 
bildiğim kadarıyla gaz pedalı üzerindeki güç talebiniz lineer veya sabit kalırsa genelde atabildiği en yükseğe atıyor vitesi. ezmeye başladıkça küçültüyor.

dsg sahipleri konuşsanıza yav :)
Evet hocam bu dediginiz dogru gibi:)bazen birden ezince devir dusuyo

 
Hocam dsg çalışma prensibi ilk etapta en kısa sürelerde vites büyültmek üzerinedir..bu yumşak kullanımlarda daha da öne çıkar.ani hızlamalar da ise gaza yüklenince vites küçültüp aracı devirlendirir.D modu kullanımında bu böyledir.normalde 2000 devirde vitesi atar dsg.ama yokuş yukarı ve aşağı olduğunda bu 3000 devir ve üzeri olabiliyor.+/- triptronik modu ise vites yükseltme aralığını sürücüye sunuyor,yavaşladıkçada kendi küçültüyor ayrıca siz vites düşürüp devirli kullanıma geçebilirsiniz S MODU tamamiyle yüksek devir kullanımı demek...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şanzıman D konumunda tamamen ekonomi odaklı çalıştığı için hep o hızda atabildiği en yüksek vitese atar, normal şartlarda 1750 devirde vites büyültür ancak siz biraz gaza yüklendiğinizde daha yüksek devirlerde değiştirir, S moduna aldığınızda ise 3000 devirde yükseltmeye başlar.

Mesela tek şerit yoldasınız önünüzde kamyon var karşı şerit müsait hale geldi ve bir çılgınlık yapıp gaz pedalıyla taban döşemesini kavuşturdunuz, araç redline'a gelene kadar vites atmaz, redline'a geldiğinde kendini korumak adına devir kesiciye girmeden hemen önce vites büyültür. Ancak, gaz pedalı taban halısıyla kavuşmuş vaziyetteyken ayağınızı gazdan hafif çekseniz bile hemen vites büyültmeye başlar ve her vites büyültmesi bir öncekine göre daha alt devirlere düşer. 

Bende sizin bahsettiğiniz durumu son zamanlarda sık yaşıyorum, öyle olunca hemen direksiyon arkasındaki kulakcıklardan müdahele ediyorum. Bu arada yokuşlarda da S modunda kullandığımı ve önerdiğimi belirtmek isterim :) O yığılma olmaması için.

Zamanla aracı tanıyacaksınız o da sizi tanıyacak, böyle sorunlar kalmayacak :)

 

Şanzıman D konumunda tamamen ekonomi odaklı çalıştığı için hep o hızda atabildiği en yüksek vitese atar, normal şartlarda 1750 devirde vites büyültür ancak siz biraz gaza yüklendiğinizde daha yüksek devirlerde değiştirir, S moduna aldığınızda ise 3000 devirde yükseltmeye başlar.

Mesela tek şerit yoldasınız önünüzde kamyon var karşı şerit müsait hale geldi ve bir çılgınlık yapıp gaz pedalıyla taban döşemesini kavuşturdunuz, araç redline'a gelene kadar vites atmaz, redline'a geldiğinde kendini korumak adına devir kesiciye girmeden hemen önce vites büyültür. Ancak, gaz pedalı taban halısıyla kavuşmuş vaziyetteyken ayağınızı gazdan hafif çekseniz bile hemen vites büyültmeye başlar ve her vites büyültmesi bir öncekine göre daha alt devirlere düşer. 

Bende sizin bahsettiğiniz durumu son zamanlarda sık yaşıyorum, öyle olunca hemen direksiyon arkasındaki kulakcıklardan müdahele ediyorum. Bu arada yokuşlarda da S modunda kullandığımı ve önerdiğimi belirtmek isterim :) O yığılma olmaması için.

Zamanla aracı tanıyacaksınız o da sizi tanıyacak, böyle sorunlar kalmayacak :)
Arkadaslar kusura bakmayin ancak yazabiliyorum.verdiginiz bilgiler icin tesekkurler merakim giderildi bu konuda:)

 

Geri
Üst Alt