Yurt dışına çıkmak ve çeki demiri ve port bagaj hk.


SCC

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
851
Tepkime puanı
3,086
Konum
Samsun
İsim
Serhat C
Merhaba arkadaşlar,

Uzun zamandır aklımda olan 3 konuyu bir taşta üç kuş vurmak amacıyla tek başlıkta açtım. 3 konudan herhangi birinde forumdaki tecrübeli üyelerimizin değerli fikirlerini duymak isterim  :)

Konu 1: Yurtdışına araçla çıkmak ve Türkiye - Norveç rota önerisi

Yurt dışına daha önce araçla hiç çıkmadım ve internette yaptığım ufak araştırmaya göre aşağıdaki belgeler isteniyormuş. Eksik ya da fazlaysa bildiriniz:

  • Uluslararası Ehliyet (çipli (yeni) ehliyetler uluslararası geçerliliğe sahip)
  • Schengen Vizesi (Avrupa ülkeleri için)
  • Pasaport
  • Araç Ruhsatı (Aracın sahibi araçta değilse vekaletname)
  • Yeşil Kart Sigortası 
  • Seyahat Sağlık Sigortası (online olarak satın alınabilir)
  • Yurt Dışı Çıkış Harç Pulu (ilgili banka veya gümrük kapılarından alınabilir)
  • Evlilik Cüzdanı (bazı ülkeler istemekte)

Aklıma takılan tek nokta Yeşil Kart Sigortası. Aylık olanı 60 Euro gibi bir şey. Tamam, ama nereden almamızı tavsiye edersiniz? Listeye ekleyeceğiniz başka bir şey olur mu?

Bir de şu 4.000 kilometrelik tek yön yolculukta şuradan geçme, burayı mutlaka gör, şu otoyol için kart al, şuradan yakıt alma, gel misafirim ol vs diyeceğiniz bir yer var mı? :)  

image.png

Konu 2: Çeki demiri taktırma

Forumda gördüğüm kadarıyla @MSE ORIS marka çeki demiri kullanıyor ve hem temin edilecek yer hem de elektrik bağlantısıyla ilgili başka bir konuda çok faydalı bilgiler vermişti. Forumda aratıldığında tekrar kolayca bulunabilsin diye buraya alıntılıyorum:

...

Çeki demiri konusunda herhangi bir sorun yok. Bu konuda ürün, montaj ve proje işlemleri için İstanbul’da Agus Karavan’dan Sezgin beyle görüşebilirsiniz. 

Ben kendi aracıma çeki demirini ORIS marka aldım. ORIS/BOSAL firması VW AG araçlarına orijinal çeki demiri üreten firmadır. Çeki demirini takmak mesele değil aslında. Önemli olan kablo tesisat işlemi. Piyasa universal modül diye geçen cihazları kullanıyorlar. Bu modüle aküden + ve - alıyorlar ardından modülü tetiklemek için sinyalizasyon kablolarınızdan hat alıp modüle bağlıyorlar. Bunu yapmalarının sebebi  BCM’den çıkıp arabanın stoplarına, ve sinyallerine giden kablolara yük bindirmemek. Modül kendi elektriğini aküden alıyor tetiği ise yine araç hattından. 

Ama tabi VW’nin orijinal modül olayı çok farklı. Golf 6’yı bilmiyorum Golf 7 için konuşacağım.

Öncelikle Avrupa standartlarında araçlarımızda 13 pinli römork bağlantı soketi kullanılması gerekiyor. 

Römork algılama kontrol ünitesi arabanın GW hattına bağlanmakla beraber enerji ihtiyacını 2 adet 25 amper ve 2 adet 15 amper olmak üzere toplam 4 sigortadan karşılıyor. Modül tüm sinyalizasyon işlemini GW hattı üzerinden BCM ile iletişim kurarak yapıyor. Bununla da kalmıyor elbette. Motor, otomatik vites, ABS, ACC, Şerit Takip, park sensörü, geri görüş kamerası, navigasyon gibi birçok modül ile de iletişim kurduğu için eğer karavan bağlı ise sürüş sırasında sistemler karavanda hesaba katılarak yapılıyor. Mesela ACC ani fren yapmamak için çok daha uzak mesafeden yavaş yavaş frenleme yapıyor.

...
Fakat Agus'un sitesinde VW sekmesinde ürün çıkmıyor. Alternatif olarak kapsam ve site güvenilirliği açısından burası gözüme ilişti: https://www.romorkcu.com/volkswagen-golf-vi-vi-plus-ceki-demiri-2008-2012

Nereden alırsak alalım, yukarıdaki değerli bilgiler dışında, montajda veya yüklemede veya işletmede olmazsa olmaz dediğiniz noktalar, tecrübeleriniz, tavsiyeleriniz, fiziki bağlantıda şuraya vs dikkat et diyeceğiniz noktalar var mı? İşletme veya muayenede ilginç bir olay yaşayan oldu mu?

Konu 3: Port bagaj

Çeki demirini ertelemem gerekirse port bagaj seçeneğine yönelmek istiyorum. Hem kamp malzemeleri hem bisikletler hem de uzun yol üst üste gelince hacim konusunda iyi bir çözüm olacağını düşünüyorum ve görünüşü de hoşuma gidiyor. Bildiğim kadarıyla forumdan @DuzboruDownpipe port bagaj kullanıyor. 

Şuan bisikletler için Thule arka taşıyıcı kullanıyorum ve oldukça memnunum. Port bagaj çıtalarında ve tavan bisiklet taşıyıcılarında da tercihimi Thule'den yana kullanmaya çalışacağım fakat bagajın kendisi başka marka da olabilir sanırım. Tecrübelerinize danışmak istediğim noktalar:

  • Thule'ye alternatif bagaj markası ne olabilir? Nerelerden tedarik edilebilir?
  • Golf'e göre en/boy veya hacim olarak hangi bagajlara bakmalıyım?
  • Ses ve yakıtta bagajın fayda/zarar oranı nasıldır?

File_000 (2).jpeg

Biraz uzun oldu; herkese teşekkürler :)  

 
Yeşil sigortayı, sigortacınızdan yaptırabilirsiniz. Sınır bölgelerinde de yapılıyor. Ab ülkelerinde geçerlidir. Ancak ab üyesi olmayan bir ülkeden geçecekseniz her ülke kendi ülkesi için sigorta yaptırmanızı isteyecektir. Rotanızı oluştururken buna dikkat etmelisiniz. Bir de bazı ülkelerde vignette - vinyet almanız gerekir. Eskiden camlara yapıştırılırdı. Şimdi plakalara tanımlanıyor. Mutlaka alın. Cezaları yüksel. Online olarak satılıyor. Ya da ülke girişlerinde temin edebilirsiniz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Rotayi cok begenmedim, balkan rotasini tavsiye etmem, hem tehlikeli hemde görülecek fazla bir yer yok, bulgaristan-sirbistanda benzine dikkat edin, sorun yasayan gurbetciler vardi.

Hizli bir sekilde Norvece ulasmak istiyorsaniz rotaniz dogru ama geze geze gidelim, vakit sorunumuz yok diyorsaniz:

Yunanistan-Arnavutluk üzerinden Adriyatik kiyilari, Karadag ve Hirvastistan üzerinden, belki arada Venedig-Italya ziyareti, Avusturya-Viyana-Salzburg-Münih-Berlin-Hamburg üzerinden iskandinav ülkelerine ulasabilirsiniz.

Turist Saglik sigortalari genelde hicbir ise yaramaz, sigortaya güvenip hastaneye gitmeyin veya iyi bir sigorta sirketi bulun, cogu sadece formalite oluyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yeşil Kart sigortası bir nevi oranın trafik sigortası diye düşünün.

Bir de Kasko poliçenize yurtdışı teminatı ekletmeniz iyi olur kendi aracınız için.

Bu arada cesaret kırmak istemem fakat o kadar uzun yol ve yurtdışı tecrübeniz yoksa, ilk seferde daha yakın ve kolay bir rota yapabilirsiniz. tecrübe olmuş olur.

En önemli şeyi atlamışım, pandemi nedeni ile ülkeler girişinize izin vermeyebilir, bu konuyu araştırdınız mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araç vizesi gerekiyor diye biliyorum., bir de mutlaka kasko poliçenize yurt dışı teminatı eklemelisiniz., yıllık pahalı olur, gitmeden 1-2 gün önce (aylık olarak) ekletirseniz uyguna gelir.. romanya, arnavutluk, bulgaristan,sırbistan buralar sıkıntı yerler

 
@SCC Yolunuz uzun, Vaktiniz varsa Macaristan'da baya bir mola vererek gidebilirsiniz. port bagaj konusun da rüzgar sesi illaki yapar, yandan esen rüzgarlarda  arabayı da etkiler ve yakıt sarfiyatını arttırır. ama zevkli bir yolculuk olur. 

bu arada araç için triptik ve Avrupa için kaskonun genişletilmesi gerekiyor diye biliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ben portbagaj olarak Thule Ocean 360 kullanıyorum. Arabaya bağlanan kısım Thule Rapid System 754, bar olarak da Thule Square Bar kullanıyorum. Ben alırken en ucuz Thule ürünleri bunlardı :D  Çekme karavan yerine portbagaj kullanacağım derseniz kesinlikle tavsiye ederim. Bisiklet taşıyıcı olarak da Thule Freeride 532 kullanıyorum, bundan da gayet memnunum. Temin etme konusunda Caddebostan'daki Thule Sinerji Grup'a danışın derim, ben ordan temin etmiştim ilgi ve alakaları gayet güzel ama ürünler Euro kuruyla geldiğinden dolayı biraz pahalı.

OQsqrY.jpg


Edit: Foto ekledim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt