Merhaba arkadaşlar,
Uzun zamandır aklımda olan 3 konuyu bir taşta üç kuş vurmak amacıyla tek başlıkta açtım. 3 konudan herhangi birinde forumdaki tecrübeli üyelerimizin değerli fikirlerini duymak isterim
Konu 1: Yurtdışına araçla çıkmak ve Türkiye - Norveç rota önerisi
Yurt dışına daha önce araçla hiç çıkmadım ve internette yaptığım ufak araştırmaya göre aşağıdaki belgeler isteniyormuş. Eksik ya da fazlaysa bildiriniz:
Aklıma takılan tek nokta Yeşil Kart Sigortası. Aylık olanı 60 Euro gibi bir şey. Tamam, ama nereden almamızı tavsiye edersiniz? Listeye ekleyeceğiniz başka bir şey olur mu?
Bir de şu 4.000 kilometrelik tek yön yolculukta şuradan geçme, burayı mutlaka gör, şu otoyol için kart al, şuradan yakıt alma, gel misafirim ol vs diyeceğiniz bir yer var mı?
Konu 2: Çeki demiri taktırma
Forumda gördüğüm kadarıyla @MSE ORIS marka çeki demiri kullanıyor ve hem temin edilecek yer hem de elektrik bağlantısıyla ilgili başka bir konuda çok faydalı bilgiler vermişti. Forumda aratıldığında tekrar kolayca bulunabilsin diye buraya alıntılıyorum:
Nereden alırsak alalım, yukarıdaki değerli bilgiler dışında, montajda veya yüklemede veya işletmede olmazsa olmaz dediğiniz noktalar, tecrübeleriniz, tavsiyeleriniz, fiziki bağlantıda şuraya vs dikkat et diyeceğiniz noktalar var mı? İşletme veya muayenede ilginç bir olay yaşayan oldu mu?
Konu 3: Port bagaj
Çeki demirini ertelemem gerekirse port bagaj seçeneğine yönelmek istiyorum. Hem kamp malzemeleri hem bisikletler hem de uzun yol üst üste gelince hacim konusunda iyi bir çözüm olacağını düşünüyorum ve görünüşü de hoşuma gidiyor. Bildiğim kadarıyla forumdan @DuzboruDownpipe port bagaj kullanıyor.
Şuan bisikletler için Thule arka taşıyıcı kullanıyorum ve oldukça memnunum. Port bagaj çıtalarında ve tavan bisiklet taşıyıcılarında da tercihimi Thule'den yana kullanmaya çalışacağım fakat bagajın kendisi başka marka da olabilir sanırım. Tecrübelerinize danışmak istediğim noktalar:
Biraz uzun oldu; herkese teşekkürler
Uzun zamandır aklımda olan 3 konuyu bir taşta üç kuş vurmak amacıyla tek başlıkta açtım. 3 konudan herhangi birinde forumdaki tecrübeli üyelerimizin değerli fikirlerini duymak isterim
Konu 1: Yurtdışına araçla çıkmak ve Türkiye - Norveç rota önerisi
Yurt dışına daha önce araçla hiç çıkmadım ve internette yaptığım ufak araştırmaya göre aşağıdaki belgeler isteniyormuş. Eksik ya da fazlaysa bildiriniz:
- Uluslararası Ehliyet (çipli (yeni) ehliyetler uluslararası geçerliliğe sahip)
- Schengen Vizesi (Avrupa ülkeleri için)
- Pasaport
- Araç Ruhsatı (Aracın sahibi araçta değilse vekaletname)
- Yeşil Kart Sigortası
- Seyahat Sağlık Sigortası (online olarak satın alınabilir)
- Yurt Dışı Çıkış Harç Pulu (ilgili banka veya gümrük kapılarından alınabilir)
- Evlilik Cüzdanı (bazı ülkeler istemekte)
Aklıma takılan tek nokta Yeşil Kart Sigortası. Aylık olanı 60 Euro gibi bir şey. Tamam, ama nereden almamızı tavsiye edersiniz? Listeye ekleyeceğiniz başka bir şey olur mu?
Bir de şu 4.000 kilometrelik tek yön yolculukta şuradan geçme, burayı mutlaka gör, şu otoyol için kart al, şuradan yakıt alma, gel misafirim ol vs diyeceğiniz bir yer var mı?
Konu 2: Çeki demiri taktırma
Forumda gördüğüm kadarıyla @MSE ORIS marka çeki demiri kullanıyor ve hem temin edilecek yer hem de elektrik bağlantısıyla ilgili başka bir konuda çok faydalı bilgiler vermişti. Forumda aratıldığında tekrar kolayca bulunabilsin diye buraya alıntılıyorum:
Fakat Agus'un sitesinde VW sekmesinde ürün çıkmıyor. Alternatif olarak kapsam ve site güvenilirliği açısından burası gözüme ilişti: https://www.romorkcu.com/volkswagen-golf-vi-vi-plus-ceki-demiri-2008-2012...
Çeki demiri konusunda herhangi bir sorun yok. Bu konuda ürün, montaj ve proje işlemleri için İstanbul’da Agus Karavan’dan Sezgin beyle görüşebilirsiniz.
Ben kendi aracıma çeki demirini ORIS marka aldım. ORIS/BOSAL firması VW AG araçlarına orijinal çeki demiri üreten firmadır. Çeki demirini takmak mesele değil aslında. Önemli olan kablo tesisat işlemi. Piyasa universal modül diye geçen cihazları kullanıyorlar. Bu modüle aküden + ve - alıyorlar ardından modülü tetiklemek için sinyalizasyon kablolarınızdan hat alıp modüle bağlıyorlar. Bunu yapmalarının sebebi BCM’den çıkıp arabanın stoplarına, ve sinyallerine giden kablolara yük bindirmemek. Modül kendi elektriğini aküden alıyor tetiği ise yine araç hattından.
Ama tabi VW’nin orijinal modül olayı çok farklı. Golf 6’yı bilmiyorum Golf 7 için konuşacağım.
Öncelikle Avrupa standartlarında araçlarımızda 13 pinli römork bağlantı soketi kullanılması gerekiyor.
Römork algılama kontrol ünitesi arabanın GW hattına bağlanmakla beraber enerji ihtiyacını 2 adet 25 amper ve 2 adet 15 amper olmak üzere toplam 4 sigortadan karşılıyor. Modül tüm sinyalizasyon işlemini GW hattı üzerinden BCM ile iletişim kurarak yapıyor. Bununla da kalmıyor elbette. Motor, otomatik vites, ABS, ACC, Şerit Takip, park sensörü, geri görüş kamerası, navigasyon gibi birçok modül ile de iletişim kurduğu için eğer karavan bağlı ise sürüş sırasında sistemler karavanda hesaba katılarak yapılıyor. Mesela ACC ani fren yapmamak için çok daha uzak mesafeden yavaş yavaş frenleme yapıyor.
...
Nereden alırsak alalım, yukarıdaki değerli bilgiler dışında, montajda veya yüklemede veya işletmede olmazsa olmaz dediğiniz noktalar, tecrübeleriniz, tavsiyeleriniz, fiziki bağlantıda şuraya vs dikkat et diyeceğiniz noktalar var mı? İşletme veya muayenede ilginç bir olay yaşayan oldu mu?
Konu 3: Port bagaj
Çeki demirini ertelemem gerekirse port bagaj seçeneğine yönelmek istiyorum. Hem kamp malzemeleri hem bisikletler hem de uzun yol üst üste gelince hacim konusunda iyi bir çözüm olacağını düşünüyorum ve görünüşü de hoşuma gidiyor. Bildiğim kadarıyla forumdan @DuzboruDownpipe port bagaj kullanıyor.
Şuan bisikletler için Thule arka taşıyıcı kullanıyorum ve oldukça memnunum. Port bagaj çıtalarında ve tavan bisiklet taşıyıcılarında da tercihimi Thule'den yana kullanmaya çalışacağım fakat bagajın kendisi başka marka da olabilir sanırım. Tecrübelerinize danışmak istediğim noktalar:
- Thule'ye alternatif bagaj markası ne olabilir? Nerelerden tedarik edilebilir?
- Golf'e göre en/boy veya hacim olarak hangi bagajlara bakmalıyım?
- Ses ve yakıtta bagajın fayda/zarar oranı nasıldır?
Biraz uzun oldu; herkese teşekkürler