2012 1.6TDI için dpf,egr iptali ve chiptuning deneyimleri


kutluay006

Yeni Üye
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
İsim
Kutluay Turgay Kaya
Merhabalar aracım 2012 1.6tdi 110bin km de daha önce dpf iptali ve yazılım deneyimi olanlar bilgilerini paylaşabilirler mi?

 
Merhaba, bu konuda hiçbir şey yazılmamış mı forumumuzda?

 
Aracınız golf 6 TDI anladığım kadarıyla. (CAYC) motor kodlu üniteye sahip. (105 HP -250 NM Stock) Kendi aracım Golf 7 1.6 TDI (CLH) kodlu ünite ve stage 1 yazılım var. (145 hp - 310 nm) Alt devirler çok daha dolu ve genel sürüş itibariyle epey keyifli ondan yana şüphemiz yok fakat bakım ve kullanım konusunda daha özenli ve dikkatli olunması kanaatindeyim. (Ortalama max. 7000-8000 km de kaliteli ürünlerle bakım yapılıp, motor soğukken veya aracı stop etmeden önce bilinçli kullanım sağlanırsa asla sorun çıkartacağını hiç sanmıyorum.) Ayrıca Ankara'da bu işi profesyonel şekilde yapan kişiler mevcut fikir alışverişi ve fiyat konusunda yardım alabilirsiniz.  Hatta forumda da yazlım yapan arkadaşlar da olacaktı. Kısacası ben baya bi memnunum gazı sürekli altınızda ayağınızın altında hissetmek güzel bir durum  :)  

 
2012 1.6tdi için böyle bir konu göremedim lakin gözümden kaçtıysa beni oraya yönlendirip bu konuyu kapatabilirsiniz
Arama yapıp, bulamayıp konu açtıysanız problem yok hocam. Ben bir şeyler yazılıp çizilmiştir diye tahmin ettim ama dizel için yokmuş demek ki.

@metncleaverve @mehmetmerthocalarım bu konuda bilgililer bildiğim kadarıyla.

 
1.6 TDi sahiplerinin düşünmeden büyük turbo zevkini yaşamalarını öneririm. GTD 1449VZ isimli turboyu taktırıp, yazılımla 190-210 hp lik bir canavara sahip olacaksın.

 
Merhabalar aracım 2012 1.6tdi 110bin km de daha önce dpf iptali ve yazılım deneyimi olanlar bilgilerini paylaşabilirler mi?
Öncelikle merhaba , dpf ve egr iptali aracın motor ömrü için yararlı uygulamalar. Hem yakıt düşecek hemde aracınız sürüş keyfi olarak 2 gömlek üste taşınacak. 
Sadece yazılım yaptırırsanız yine keyif alırsınız ancak vag grubu dpf ve egr stock halde dpf yi çabuk dolduruyoken doldurma aralığınız kısalıcaktır. 
 

2014 te cay yazılım böyle ele ayağa düşmemişken Cay motorlu poloma yaptırarak başladım düzenli bakımlarla 2018 yılına kadar 56 bin km sorunsuz kullandım. 2016 yılında dpf egr iptali yaptıktan sonra niye bu kadar beklemişim dedim.
2018 de golf 7 clh motor 1.6 tdi aldım ve 1 hafta içinde soft yazılım attırdım. Dpf egr iptalini dumandan dolayı sıcak bakmıyorum ve clh motorlar cay kadar duman atmıyo olsa da 1449 turbo alıp orjinal şekilde dpf egr iptal ederek 200hp bandına getirdim. 

Polo ile 17 jantlarla 1400 km yapıyodum golfle 18 jantlar 1350 km yol yapabiliyorum.

200 üzeri hızlarda polo 6 litre yakarken golf 5.4 lerde geziniyo big turbo sayesinde.

 
Biz Turgayla yüz yüze görüştük :) Ben RSA Ankara bayisi olarak iş yapıyorum 2 haftadır. Reklam olarak algılanabilir yada taraflı olduğum düşünülebilir o yüzden çok yorum yapmam doğru anlaşılmayabilir.

Özetle benim Tugay'a söylediğim: DPF iptalinin çevresel boyutundan ötürü önceliğimiz büyük turbo setuplarında bile aracın üstüne kalması, Turgay'ın DPF'ini söküp temizletmesi ilk önceliği olmalı, DPF'in içini değiştirebilir, çıkma DPF bulabilir...vs. İptali en basiti ama iptal etmemesi taraftarıyım. 

150.000km'deki bir araç, rejenarasyon için bu km'ye kadar yaklaşık 50lt fazla yakıt yakar. Araç zaten kendisi bunu ölçüyor.
Kaba hesapla;
150.000 kmde 50lt rejenarasyon için ekstra yakıt
1000 kmde 0.33lt ekstra yakıt.
100km 0.033lt, 0.033 x 7tl mazot alırsak 100km'de 0.2 kuruş yapar. Bunun için çevreyi kirletmeye, bagajdan bir şey alırken o kötü kokuyu almaya, yıllar sonra çocuklarınıza o arabanın DPF'ini iptal etmiştim demek...vs. gibi mantıklı gelmiyor.

Evet zamanında cahiliyet döneminde bilmeden 2014'de iptal ettirttim, sonra geri taktırttım, 4 sene öncede iptaldi ama o zamanlar ulaşılamaz ve aşırı pahalıydı. Şu an 1500tlye makinelerde tertemiz temizletebiliyorken, 2000tlye iç değiştirebiliyorken, 4000tl gibi rakama çıkma sıfır bulabiliyorken iptale gerek görmüyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert yazılım sırasında dpf calısma sistemine ek bir düzeltme ya da yenileme yapılıyor mu? Yapılmalı mı? Yoksa yazılım olsa da olmasa da dpf kendi mantığında yani doluluk oranına göre temizlik yapmaya devam mı ediyor? 

Yakıt açılacak, basınç açılacak bilinçli ya da bilinçsiz kullanıcı olsun alt devirlerde kullanırken ya da normal devirde temizliği bitirmediği sürece dpf i daha sık dolduracak. Üzerine temizliğini de tamamlamadığında fabrikasyon haline göre tıkama olasılığı daha da artacak. 

Ben iptali ya da değişiminden ziyade yazılımın dpf e olan yükü arttırdığını düşünüyorum ki bu doğru değil mi? 

Bir de dpf iptal etmek adblue iptali yapmak basınc ve yakıt açmaktan limitleri belirlemekten daha zor bir işlem gibi geliyor. 

 
Salliyorum verileri

1birim hava/ 1 birim yakit gider orijinalde, afr yani yakit hava karisim orani 1:1= 1 olur.

Stage1 ile 2 birim hava, 2 birim yakit yollarsiniz. Hava yakit karisiminiz 2:2=1 olur. Bu sekilde kalibrasyonunuzu yaparsaniz dpf dolulugu fabrikasyon kalir. Hatta yazilim ile alt devirlerde orijinalde 1birm hava: 1 birim yakit gidiyorken, siz 2 birim hava, 1.5 birim yakit yollarsaniz daha fakir karisimdan alt devirlerde dpf’e binen yuku azaltirsiniz tabi fakir karisimda daha az hissiyat olur orasi ayri. Yani bir cok degisken var bu sadece bir tanesi, dpf ustunde yazilimda bunun gibi veriler cok kritiktir.Dikkat edilmezse tabi ki daha cok yuku artirir, evet duman atmiyordur gozunuzle gorunur sekilde ama zengin afrden dolayi dpf ek mesai yapar surekli :)   Yoksa sok dpf’i, bu dertlerden kurtul :)   

Dpf ve adblue iptal etme kismini anlamadim, bunun iptali mi zor demek istediniz? Soyle soyleyim, dpf iptal ettiginizde(mekanik olarak) sadece vcds-01 engine- adaptation- blocking dpf regen-active dediginizde dpf iptal yazilimina ihtiyaciniz yok bir sure :)  Yazilimsal olarakta cok basit, sadece bunu kalici yapiyorsunuz bu kadar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mehmetmert 

Değerli Mehmet hocam forum müdavimleri bilseler de bilmeyen arkadaşlarımız için şunu ifade edebilirim; Sizin  reklam yada kişisel çıkar amaçlı yazmayacağınıza emin olduğumu ifade edebilirim Mehmet Hocam. Her zaman olduğu gibi emek ve Tecrübeleriniz Nazik ve Kibar bir şekilde paylaşarak Foruma katkınızı devam ettiriyorsunuz. Şahsım ve forum adına Teşekkür ediyorum.

Yeni işinde Tekrardan Hayırlı Olsun Başarılar diliyorum.

 
Egr, dpf iptali ile ilgili Ankara da baya bir yer var youtube mecrasında videolar var fakat herkes farklı bir şey söylüyor dpf nin taşının kırılması dpf ye delik açılması içini boşaltmadan muayene de sorun olmasın diyerekten. Fakat şu an için muayenede ticari araçları taksileri kontrol ediyorlar imiş diye duydum. Fakat bilgimiz çok az çevre katliamı yapıyor diyen var ne alaka içeride tuttuğu kurumu sonra yakıp yine doğaya salıyor diyen var. Ben de konuyu takipe aldım bir gün kaçınılmaz son egr ve dpf takınması. İçindeki taş ta değerli imiş iptal de taşı verirseniz egzoz işçiliğini karşılıyor vs. gibi bilgiler edinmiştim. Yani toparlayacak olursam bu düşünülmüş bir şey illaki faydası vardır diyeceğim ama kurumu biriktirip sonra yakıp çevreye salmak ne kadar mantıklı. Ad blue  sistemi gerçekten faydalı gözüküyor ama.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bende şunu merak ediyorum, bilemiyorum mümkün olabiliyor mu, bizim araçları Euro 4 motor mantığına çevirebilmek mümkün müdür? Sadece DPF mi var fazladan Euro 5 motorlarda? DPF tıkandı, tıkanacak korkusu ortadan kalkar mı öyle? Benim şahsen başka bi beklentim yok, performans ve yakıt verilerinden memnunum mevcut haliyle aracımın.

CPH1931 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt