Serviste bakım yaptırmayanlar için yağ bakımı dışında araçta nereler kontrol edilmeli


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
185
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Herkese merhaba;

Ufaktan yine yaşadığımı, ve daha neler yapılmalı fikirlerinize danışayım dedim.

Aracımın sağ tekerin olduğu kısımdan araç hareket ettiği anda, gacır gucur sanki at arabası gibi sesler geliyordu,

bi vidyoda gördüğüm, yayların kaputun hemen altında bir kapak orayı motor yağı ile yağlıyor, tekerin oradan da burçlara ve yayın alt kısımlarına şırıngayla yağ döküyordu.

haftasonu yine yasaklar girdiğinden garajda araçla uğraştım,

kaput altından süspansiyonun en üstünde olan kapağı açıp şırıngayla yağ sıktım.

tekerin oradan görebildiğim ve ulaşabildiğim kadarıyla yayların olduğu kısımlara vd40 kaput altında da motor takozunun olduğu kısma vd40 , ve kaput altındaki üst kısımda plastik ve süngerimsi kısımlara vd40 sıkarak , deneme yaptım.

Dün işe giderken yaşadığım, farklı bir araca binmiş hissiyatı, ses hiç yoktu, :)  kaymak gibi olmuştu.

Hikaye kısmını okuduysanız, bir araç servise gitmiyorsa yağ değişiminden yağ değişimine sanayide bir yere gidiyordur.

E oralarda da yağ ve motorun üst kısmının temizliği dışında bir yerlere ellenmiyor.

bakım için kendimizin şuralara yağ, şuralara vd40 sık , veya şu kısımlar kontrol edilir, bunlar gözlenir tarzında neler yapılır,

Yağ değişimi dışında araçta periyodik senelik şunlar yapılmalı diyeceğiniz işlemler varmı. 

 
güzel bir soru tecrübeli üstatlar yardımcı olursa bizde yararlanabiliriz :)

ben kapı ve cam tavan yağlamasını yaptırıyorum  würth'den bir malzeme alıp geliyor usta onla yapıyor toz falan almayan bir şeymiş pek anlamam ama baya fark ediyor 

 
@jamesdaugles Sesin gitmesine sevindim. Yalnız aklıma bir şey takıldı. WD 40 bildiğim kadarıyla yağlayıcı değil yağı ve kiri uzaklaştırmak için kullanılan bir ürün. Bazı satış yerlerinde yağlayıcı olarak satılsa da ürünün firması ürünü yağı uzaklaştırır diyerek satıyor. Siz WD 40 ı temizlik için kullandıysanız sıkıntı yok ama yağlı olması gereken bir yere WD 40 sıkıldıysa sıkıldıktan sonra tekrar yağlama yapılması gerektiğini düşünüyorum ürün özelliklerine bakarak.

https://wd40.com.tr/cok-amacli-urun/wd-40-cok-amacli-urunu/

 
@tgun89 WD-40 Temizleyici, koruyucu, Kayganlaştırıcı(Yağlayıcı)
Silah yağı olarak kullanılır, Kapı gıcırtıları çin yağlayıcı olarak kullanılır.
Motor temizleyici olarak kullanılır. 6 Ay kadar kalıcıdır.

 
Yağ değişimi dışında araçta periyodik senelik şunlar yapılmalı diyeceğiniz işlemler varmı. 
Yağ ve filtreler her yıl yada 15.000Km hangisi önce dolarsa der servis.

Bunun yanısıra;

  • Motor/Şanzıman aksamında kaçak kontrolü yapılır.
  • Aracı parkettiğiniz yere bakılır herhangi bir sızıntı var mı?
  • Balatalar görebildiğiniz kadarı ile kontrol edilir.
  • Aracı kullanırken zaten sorun, çekme , ekstrabir durum varmı diye kontrol edilir.
  • Her 10.000-15.000Km de Ön düzen ve balans ayarı yaptırılması önerilir.
  • Her 2 yılda bir Hidrolik değiştirilir.(Fabrikanın koyduğu 3 yıl)
  • Her 5 yılda bir Antıfiriz değiştirilir.

Aklıma gelenler bunlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yağ ve filtreler her yıl yada 15.000Km hangisi önce dolarsa der servis.

Bunun yanısıra;

  • Motor/Şanzıman aksamında kaçak kontrolü yapılır.
  • Aracı parkettiğiniz yere bakılır herhangi bir sızıntı var mı?
  • Balatalar görebildiğiniz kadarı ile kontrol edilir.
  • Aracı kullanırken zaten sorun, çekme , ekstrabir durum varmı diye kontrol edilir.
  • Her 10.000-15.000Km de Ön düzen ve balans ayarı yaptırılması önerilir.
  • Her 2 yılda bir Hidrolik değiştirilir.(Fabrikanın koyduğu 3 yıl)
  • Her 5 yılda bir Antıfiriz değiştirilir.

Aklıma gelenler bunlar.
bu söyledikleriniz, servis kontrolü şeyler;

benim istediğim basit ama, servise gitmiyorsa kimsenin yapmadığı şunlar vardır denebilecek şeyler,

anladığım kadarıyla kimse kapıya yağ sıkarım,  yada benim yaptığım gibi yayın olduğu kısma vd40 sıkarım demiyor,

 
bu söyledikleriniz, servis kontrolü şeyler;

benim istediğim basit ama, servise gitmiyorsa kimsenin yapmadığı şunlar vardır denebilecek şeyler,

anladığım kadarıyla kimse kapıya yağ sıkarım,  yada benim yaptığım gibi yayın olduğu kısma vd40 sıkarım demiyor,
Vaktiniz ve yeriniz müsait ise kapı menteşeleri, kapı askısı gergi kolu, kapıların kauçuk fitilleri, bagaj kapağı menteşesi gibi yerlere kendi kendinize bakım yapabilir, cam tavan bakımı gibi kendinizin yapabileceği şeyler mevcut.,

Fakat bu bakımları silikon sprey, wd40 gibi ürünler ile yapmak yapacağınız son seçenek bile olsa yapmamalısınız., yarardan çok uzun vadede zararı olan uygulamalardır..!!

Kapı askı gergisi kolu ve kapı kilit mekanizması için: Tunap 901 veya Würth HHS Grease

Sunroof veya Cam Tavan bakımı için: Tunap 901 veya Würth HHS Grease

Kapı menteşelerini ve bagaj kapağı menteşelerini yağlamak için: Tunap 902 veya Tunap 102

Kapı fitilleri için (kauçuk fitiller) için: Sonax Gummi

Würth HHS Grease ile (HHS 2000 ve HHS 5000) olan ürünleri birbiriyle karıştırmayın..!! (HHS 2000 ve HHS 5000) farklı ürünlerdir.!!

Not: tabi bu bölgeleri yağlamadan öncesinde mutlaka temizlemeniz gerekir.!! temizlemeden yaparsanız hiç bir anlamı olmaz.

****Not2: kapı askısı gergi kolu ve kapı kilitleri ile kapı menteşelerini birbirine karıştırmayın., birbirinden farklı şeylerdir.,

-kapı menteşesi aracın rengi ile aynı renkte olan menteşelere diyoruz.,

-kapı kilidi ise; kapıyı kilitleyen dil mekanizması (bunu anahtar kilidi silindiri ile karıştırmayın..!!).,

-kapı askısı gergi kolu: siyah çubuk şeklinde olan kol

Neden bunları söyledim çünkü hepsinde farklı tipte yağ ile bakım yapılması gerekiyor.,

****Not 3: Yüzyılın icadı gibi gösterilen silikon sprey ve WD40 'tan uzak durun.!!

 
Würth HHS Grease ile (HHS 2000 ve HHS 5000) olan ürünleri birbiriyle karıştırmayın..!! (HHS 2000 ve HHS 5000) farklı ürünlerdir.!!
HHS 2000 Mineral bazlı yağlayıcı(Toz tutar)
HHS 5000 Teflon bazlı yağlayıcı(Daha az tos tutar)

2000 menteşe dişli ve genellikle temas edilmeyecek yerler, 5000 Genellikle temas edilebilecek yerlerde kapı kilidi, sunruf kızağı vs yerlerde kullanılır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
HHS 2000 Mineral bazlı yağlayıcı(Toz tutar)
HHS 5000 Teflon bazlı yağlayıcı(Daha az tos tutar)

2000 menteşe dişli ve genellikle temas edilmeyecek yerler, HHS Genellikle temas edilebilecek yerlerde kapı kilidi, sunruf kızağı vs yerlerde kullanılır.
3 farklı tipte HHS var., HSS 2000 / HHS 5000 ve HHS Grease

Bunların içinden uygun olan HHS Grease

 
Bagajdaki Stepnenin hava basıncı kontrolü

Bagaj bölümü stepne ıslaklık kontrolü (sık rastlanan su alma problemi için)

Fren hidroliği seviye kontrolü

Amortisörlerlerde yağ kaçağı sızıntısı kontrolü

Lastiklerin basınç kontrolü ve iç yanakta görünmeyen yerlerde balon vb problem var mı diye bakmak.

Akünün voltajını ölçtürmek ( bizim araçlarda bunu ölçtürmeden de anlayabilirsiniz aslında start stop sistemi devreye girmiyor)

Fren balatalarının kontrolü (önlerde sensör var bizim araçlarda arkalara bakmalı)

Yangın tüpü varsa tarihi geçmiş mi kontrolü.

Aklıma genel olarak bunlar geliyor.

Yetkili serviste bakılan noktaların listeli hali paylaşılmadığı için bilemiyoruz tabi başka elzem birşey var mıdır?

 

Geri
Üst Alt