DSG hakkında her şey


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
DSG hakkında her şeyi bu başlıkta sorabilirsiniz

 
Murat Hocam  öncelikle faydalı olacağını düşündüğüm konu için teşekkürler. DSG ile ilgili tüm soru ve cevapların tek bir başlık altında toplanması çok iyi olacaktır.

Hatta yeterli soru ve cevap oluştuktan sonra SSS yapılabilir.

Daha önceden farklı konular altında sorulmuş ve cevaplanmış olabilir, sormak istediğim; araç durduğunda vitesi N konumuna almanın faydası veya zararı olur mu?

Diğer bir sorum, aracı S modunda kullanmanın DSG ye zararı dokunur mu?

 
Murat Hocam  öncelikle faydalı olacağını düşündüğüm konu için teşekkürler. DSG ile ilgili tüm soru ve cevapların tek bir başlık altında toplanması çok iyi olacaktır.

Hatta yeterli soru ve cevap oluştuktan sonra SSS yapılabilir.

Daha önceden farklı konular altında sorulmuş ve cevaplanmış olabilir, sormak istediğim; araç durduğunda vitesi N konumuna almanın faydası veya zararı olur mu?

Diğer bir sorum, aracı S modunda kullanmanın DSG ye zararı dokunur mu?
N konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyor

S modunda bir zararı olacağını sanmıyorum, eğer olsa koymazlardı.

Hatta kavrama ömrü açısından yerine göre yararlı olacağını bile düşünüyorum.

 
N konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyor

S modunda bir zararı olacağını sanmıyorum, eğer olsa koymazlardı.

Hatta kavrama ömrü açısından yerine göre yararlı olacağını bile düşünüyorum.
saygıdeger hocalarım dsg sanzımanları içi tamamı ile manuel zaten yarı otomatik geçiyor dişli mekanizmaları fotoda görüldüğü gibi bu 7 vites dsg sarı gördüğünüz kısım vites çatalları yani meşhur ses bu 

Ekli dosyayı görüntüle 1818

 
bu fotoğraftaki dsg 7 vitesin park kilidi dişlisi

araçlarımızı park ederken parka alıp el freni çekiyor olabılırız

otomatik tüm araçlarda özce el freni çekip aracı serbest bırakıp park konumuna almalıyız

eğer ki bunu yapmazsak zamanla araçtan uğultu sesi geliyor gördüğümüz dişlinin ucundaki rulmanlar bozuluyor

Ekli dosyayı görüntüle 1819

 
Merhabalar Hocam 

N konumu için çok fazla görüş var.Servis çalışanlarının söylediklerinden bir tanesi şu şekilde bende geçen gün araştırırken gördüm.

Araç durduğunda Autohold devrede ise şanzıman motordan hemen ayrılmıyor söylenene göre 43-45 saniye sonrasında ayırıyormuş.VW servisindeki bir ustaya sorulmuş internette yazan arkadaş bu şekilde belirtmiş.Bu nedenle ışıkta durur haldeyken N konumuna alınmasını tavsiye etmiş.

S modu için ise elimde resmi kaynak var :)

S modunda İleri vitesler, otomatik vites kolu D konumuyla karşılaştırıldığında daha geç yükseltilir veya daha erken düşürülür ve böylece, motor- dan daha fazla güç elde edilir. Bu sırada en yüksek ileri vitese geçmeyin.

Yani S7 de uzun süreli kullanmayın diyor manuel hatta kullanmaktan öte o vitese geçmeyin diyor.

SAYGILARLA

 
Merhabalar Hocam 

N konumu için çok fazla görüş var.Servis çalışanlarının söylediklerinden bir tanesi şu şekilde bende geçen gün araştırırken gördüm.

Araç durduğunda Autohold devrede ise şanzıman motordan hemen ayrılmıyor söylenene göre 43-45 saniye sonrasında ayırıyormuş.VW servisindeki bir ustaya sorulmuş internette yazan arkadaş bu şekilde belirtmiş.Bu nedenle ışıkta durur haldeyken N konumuna alınmasını tavsiye etmiş.

S modu için ise elimde resmi kaynak var :)

S modunda İleri vitesler, otomatik vites kolu D konumuyla karşılaştırıldığında daha geç yükseltilir veya daha erken düşürülür ve böylece, motor- dan daha fazla güç elde edilir. Bu sırada en yüksek ileri vitese geçmeyin.

Yani S7 de uzun süreli kullanmayın diyor manuel hatta kullanmaktan öte o vitese geçmeyin diyor.

SAYGILARLA
 saygılar hocam s7 vites bir rahatlatma vitesidir aynı zamanda yakıt tuketımı için yapılmıştır araçlarımızı her vıteste kullanalım 

suruş profili olan araclar eco modda vitesi boşa alıyor bizim şanzımanlar çarpmayla yağlama yaptıgı için bir sorun olmaz hocam mekatronik kısım ayrı calısan bır sıstem zaten.

 
değerli hocalarım'dan musade gelirse biraz daha devam edebilirim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
N konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyor

S modunda bir zararı olacağını sanmıyorum, eğer olsa koymazlardı.

Hatta kavrama ömrü açısından yerine göre yararlı olacağını bile düşünüyorum.
Hocam N konumu için manuel de şöyle bir ibare var.

N sürüş konumunda, özellikle de motor çalışmıyorken, aracın hareket etmesine kesinlikle izin vermeyin; Aksi takdirde otomatik şanzıman yağlanmaz ve bu nedenle zarar görebilir.

Bu yazıya göre araç çalışır durumda iken şanzıman yağlanıyor anlamına gelebilir :)  emin değilim.Farklı bir yerde ise 

Sürüş sırasında yanlışlıkla N konumuna geçilirse, gaz pedalını serbest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin.

Yani aslında hareket halinde iken N konumuna alırsak bir şey olmuyor olabilir ,belki kısa sürelidir.En azından kitapçık bu savlarımı destekleyecek bilgiler vermiş.

SAYGILARLA

 
Hocam N konumu için manuel de şöyle bir ibare var.

N sürüş konumunda, özellikle de motor çalışmıyorken, aracın hareket etmesine kesinlikle izin vermeyin; Aksi takdirde otomatik şanzıman yağlanmaz ve bu nedenle zarar görebilir.

Bu yazıya göre araç çalışır durumda iken şanzıman yağlanıyor anlamına gelebilir :)  emin değilim.Farklı bir yerde ise 

Sürüş sırasında yanlışlıkla N konumuna geçilirse, gaz pedalını serbest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin.

Yani aslında hareket halinde iken N konumuna alırsak bir şey olmuyor olabilir ,belki kısa sürelidir.En azından kitapçık bu savlarımı destekleyecek bilgiler vermiş.

SAYGILARLA
hocam tam otomatiklerde evet sıkıntı çücki içerisi kavramayla dolu  ama yarı otomatik manuel sisteme sahip ve 1.7 lt yağ ile çalışıyo araç N konumda olduğu halde yağlamaya devam ediyor buda dişli mekanizmanın yağa çarparak en üst dişliye kadar aktarabiliyor :)

 
Merhabalar Hocam N konumu için çok fazla görüş var.Servis çalışanlarının söylediklerinden bir tanesi şu şekilde bende geçen gün araştırırken gördüm.

Araç durduğunda Autohold devrede ise şanzıman motordan hemen ayrılmıyor söylenene göre 43-45 saniye sonrasında ayırıyormuş.VW servisindeki bir ustaya sorulmuş internette yazan arkadaş bu şekilde belirtmiş.Bu nedenle ışıkta durur haldeyken N konumuna alınmasını tavsiye etmiş.

S modu için ise elimde resmi kaynak var [emoji4]

S modunda İleri vitesler, otomatik vites kolu D konumuyla karşılaştırıldığında daha geç yükseltilir veya daha erken düşürülür ve böylece, motor- dan daha fazla güç elde edilir. Bu sırada en yüksek ileri vitese geçmeyin.

Yani S7 de uzun süreli kullanmayın diyor manuel hatta kullanmaktan öte o vitese geçmeyin diyor.

SAYGILARLA
İyi geceler Onur hocam.

43-45 saniye düşüncesine katılmıyorum. Bu düşünceyi daha önce de okumuş ve test etmiştim. Araç durup autohold'a geçtiği an şanzıman kavramayı ayırıyor. Kaldı ki araç çalışır durumdayken, vites d pozisyonda ve autohold açıkken yani bir ışıkta durduğumuz Zaman vitesi N'e atacak olursanız autohold iptal olur ve ekranda "frene basınız" ibaresi gözükür. Yani autohold, aracın N pozisyonunda çalışmıyor DSG'de, ki autohold DSG dostu bir sistem.

Ben bu düşünceyi test etmek amacı ile arabayı D pozisyonun autohold açık vaziyette 5 dakika devir saatini izledim ve kavrama ayırma ile ilgili ne bir ses ne de hareket gördüm.

Kaldı ki autohold devreye girdiği an devir saatinden, şanzımanın kavramayı bıraktığını izleyebilirsiniz. Araç D pozisyonunda iken autoholdu kapatın. Ama bu sırada ayağınız frende olmalı tamamen. Sonra hafifçe ayağımızdaki fren basıncını azalttığımızda devir saatinin oynadığını göreceksiniz. İşte o anda araç kavrama yapmaya başlayacaktır.

N pozisyonunda autohold çalışmıyorsa bir bildikleri vardır diye düşünüyorum :)

Saygılarımla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@theGenius Hüseyin hocam bende zaten 1 yerde gördüm bir kaç yerde daha görseydim belki böyle olabilir diye iddaa da bulunabilirdim ama zaten yeterli kaynak yok.Ben çok takmıyorum zaten 4 sene garanti var bir şey olursa değiştirsin artık bir zahmet :)  ( Vurdum duymazda değilim yanlış anlaşılmasın )

SAYGILARLA

 

@theGenius Hüseyin hocam bende zaten 1 yerde gördüm bir kaç yerde daha görseydim belki böyle olabilir diye iddaa da bulunabilirdim ama zaten yeterli kaynak yok.Ben çok takmıyorum zaten 4 sene garanti var bir şey olursa değiştirsin artık bir zahmet :)  ( Vurdum duymazda değilim yanlış anlaşılmasın )

SAYGILARLA
hocam bilginize dsg sanzımanları olan araçları 6 yılda olsa bakımı tamsa garantiye alıyorlar 

 

Geri
Üst Alt