silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
DSG hakkında her şeyi bu başlıkta sorabilirsiniz
N konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyorMurat Hocam öncelikle faydalı olacağını düşündüğüm konu için teşekkürler. DSG ile ilgili tüm soru ve cevapların tek bir başlık altında toplanması çok iyi olacaktır.
Hatta yeterli soru ve cevap oluştuktan sonra SSS yapılabilir.
Daha önceden farklı konular altında sorulmuş ve cevaplanmış olabilir, sormak istediğim; araç durduğunda vitesi N konumuna almanın faydası veya zararı olur mu?
Diğer bir sorum, aracı S modunda kullanmanın DSG ye zararı dokunur mu?
saygıdeger hocalarım dsg sanzımanları içi tamamı ile manuel zaten yarı otomatik geçiyor dişli mekanizmaları fotoda görüldüğü gibi bu 7 vites dsg sarı gördüğünüz kısım vites çatalları yani meşhur ses buN konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyor
S modunda bir zararı olacağını sanmıyorum, eğer olsa koymazlardı.
Hatta kavrama ömrü açısından yerine göre yararlı olacağını bile düşünüyorum.
saygılar hocam s7 vites bir rahatlatma vitesidir aynı zamanda yakıt tuketımı için yapılmıştır araçlarımızı her vıteste kullanalımMerhabalar Hocam
N konumu için çok fazla görüş var.Servis çalışanlarının söylediklerinden bir tanesi şu şekilde bende geçen gün araştırırken gördüm.
Araç durduğunda Autohold devrede ise şanzıman motordan hemen ayrılmıyor söylenene göre 43-45 saniye sonrasında ayırıyormuş.VW servisindeki bir ustaya sorulmuş internette yazan arkadaş bu şekilde belirtmiş.Bu nedenle ışıkta durur haldeyken N konumuna alınmasını tavsiye etmiş.
S modu için ise elimde resmi kaynak var
S modunda İleri vitesler, otomatik vites kolu D konumuyla karşılaştırıldığında daha geç yükseltilir veya daha erken düşürülür ve böylece, motor- dan daha fazla güç elde edilir. Bu sırada en yüksek ileri vitese geçmeyin.
Yani S7 de uzun süreli kullanmayın diyor manuel hatta kullanmaktan öte o vitese geçmeyin diyor.
SAYGILARLA
Hocam N konumu için manuel de şöyle bir ibare var.N konumuna almamaya özen göstermelisin Abi, şanzıman N konumunda yağlama yapmadığı için pek önerilmiyor
S modunda bir zararı olacağını sanmıyorum, eğer olsa koymazlardı.
Hatta kavrama ömrü açısından yerine göre yararlı olacağını bile düşünüyorum.
Hocam araya daldık kusura bakmadeğerli hocalarım'dan musade gelirse biraz daha devam edebilirim
hocam tam otomatiklerde evet sıkıntı çücki içerisi kavramayla dolu ama yarı otomatik manuel sisteme sahip ve 1.7 lt yağ ile çalışıyo araç N konumda olduğu halde yağlamaya devam ediyor buda dişli mekanizmanın yağa çarparak en üst dişliye kadar aktarabiliyorHocam N konumu için manuel de şöyle bir ibare var.
N sürüş konumunda, özellikle de motor çalışmıyorken, aracın hareket etmesine kesinlikle izin vermeyin; Aksi takdirde otomatik şanzıman yağlanmaz ve bu nedenle zarar görebilir.
Bu yazıya göre araç çalışır durumda iken şanzıman yağlanıyor anlamına gelebilir emin değilim.Farklı bir yerde ise
Sürüş sırasında yanlışlıkla N konumuna geçilirse, gaz pedalını serbest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin.
Yani aslında hareket halinde iken N konumuna alırsak bir şey olmuyor olabilir ,belki kısa sürelidir.En azından kitapçık bu savlarımı destekleyecek bilgiler vermiş.
SAYGILARLA
İyi geceler Onur hocam.Merhabalar Hocam N konumu için çok fazla görüş var.Servis çalışanlarının söylediklerinden bir tanesi şu şekilde bende geçen gün araştırırken gördüm.
Araç durduğunda Autohold devrede ise şanzıman motordan hemen ayrılmıyor söylenene göre 43-45 saniye sonrasında ayırıyormuş.VW servisindeki bir ustaya sorulmuş internette yazan arkadaş bu şekilde belirtmiş.Bu nedenle ışıkta durur haldeyken N konumuna alınmasını tavsiye etmiş.
S modu için ise elimde resmi kaynak var [emoji4]
S modunda İleri vitesler, otomatik vites kolu D konumuyla karşılaştırıldığında daha geç yükseltilir veya daha erken düşürülür ve böylece, motor- dan daha fazla güç elde edilir. Bu sırada en yüksek ileri vitese geçmeyin.
Yani S7 de uzun süreli kullanmayın diyor manuel hatta kullanmaktan öte o vitese geçmeyin diyor.
SAYGILARLA
hocam bilginize dsg sanzımanları olan araçları 6 yılda olsa bakımı tamsa garantiye alıyorlar@theGenius Hüseyin hocam bende zaten 1 yerde gördüm bir kaç yerde daha görseydim belki böyle olabilir diye iddaa da bulunabilirdim ama zaten yeterli kaynak yok.Ben çok takmıyorum zaten 4 sene garanti var bir şey olursa değiştirsin artık bir zahmet ( Vurdum duymazda değilim yanlış anlaşılmasın )
SAYGILARLA