Arkadaşlar herkese iyi günler.
Forumda yeniyim, ayrıca yeni bir Golf sahibiyim; ismim Furkan.
Birkaç gün önce yaşadığım bir problemden bahsetmek istiyorum sizlere:
Öncelikle aracım 2015 model Comfortline 1.6TDI BlueMotion 115 HP Manuel 90.000 KM de.
Aracımı alalı yaklaşık 3 hafta oluyor;
Hafta sonu ufak bir yol yaptım ve aracımı evimin önüne çektiğimde aracın fanının açık olduğunu farkettim. Yanlış hatırlamıyorsam da devir yüksekti 1.000 dev/dak.
Daha önceden bilmediğim için aracın kontağını kapattım, fan yaklaşık 2-3 dakika sonra kapattı kendini.
Ertesi gününde araçla tekrar 20 km civarı yol yapıp aracımı parkettim. Aradan yaklaşık 30 dk geçtikten sonra aracımı çalıştırdığımda aracımın motor ikaz lambasını (sarı) yaktığını fark ettim. Tabi durum beni şüphelendirdi ve aracımı otoparka parkettim. Daha sonrasında arada bir marş yapıp lambayı kontrol ettim ve yarım saat sonra aracımı çalıştırdığımda aracımın 1.000 dev/dak da çalıştığını anlık tüketimin 1 l/h olduğunu fark ettim. Aracın rejenerasyona girdiğini ve daha önce evimin önünde rejenerasyonu kestiğimden daha sonra tekrar deneyebileceği aklıma geldi ve aracımı uzun yola çıkartıp yaklaşık 15 dk yüksek devir düşük viteste kullandım. Gidip geldiğim otoyolda 3. turda devrin normale düştüğünü fakat fanı halen kapatmadığını fark ettim. 4. turun sonunda fanın da kapandığını ve devrin de normal olduğunu görünce aracıma rahatlıkla binmeye devam ettim.
Asıl olay bu gün başıma geldi. Öğle vaktinde aracımı çalıştırdığımda motor lambasının tekrar yandığını fark ettim. Saat 3 gibi aracımla 20 dk seyrettikten sonra bir benzinlikte aracımı yıkadım. Sonrasında aracı çalıştırdığımda halen motor lambası yanar vaziyetteydi. Tabi bu arada devir saatini ve anlık yakıtı kontrol ediyorum fakat herşey normal. Daha sonra aracımı park ettim yaklaşık yarım saat geçtikten sonra aradan tekrar marş yaptığımda motor lambası tekrardan söndü.
Kitapçığa baktığımda eksoz sistemine etki eden bir arıza oluğundan bahsediliyor. İlk başta ben de ondan şüphelendim hatta katalizörün dolduğunu düşündüm fakat araçta öyle bir problem olsa dpf lambasını yakar gibi düşünüyorum.
Konu hakkında bilgisi olan, daha önce yaşamış olan abilerim ve kardeşlerim tecrübelerini aktarırlarsa çok memnun olurum.
Teşekkürler, iyi forumlar...
Forumda yeniyim, ayrıca yeni bir Golf sahibiyim; ismim Furkan.
Birkaç gün önce yaşadığım bir problemden bahsetmek istiyorum sizlere:
Öncelikle aracım 2015 model Comfortline 1.6TDI BlueMotion 115 HP Manuel 90.000 KM de.
Aracımı alalı yaklaşık 3 hafta oluyor;
Hafta sonu ufak bir yol yaptım ve aracımı evimin önüne çektiğimde aracın fanının açık olduğunu farkettim. Yanlış hatırlamıyorsam da devir yüksekti 1.000 dev/dak.
Daha önceden bilmediğim için aracın kontağını kapattım, fan yaklaşık 2-3 dakika sonra kapattı kendini.
Ertesi gününde araçla tekrar 20 km civarı yol yapıp aracımı parkettim. Aradan yaklaşık 30 dk geçtikten sonra aracımı çalıştırdığımda aracımın motor ikaz lambasını (sarı) yaktığını fark ettim. Tabi durum beni şüphelendirdi ve aracımı otoparka parkettim. Daha sonrasında arada bir marş yapıp lambayı kontrol ettim ve yarım saat sonra aracımı çalıştırdığımda aracımın 1.000 dev/dak da çalıştığını anlık tüketimin 1 l/h olduğunu fark ettim. Aracın rejenerasyona girdiğini ve daha önce evimin önünde rejenerasyonu kestiğimden daha sonra tekrar deneyebileceği aklıma geldi ve aracımı uzun yola çıkartıp yaklaşık 15 dk yüksek devir düşük viteste kullandım. Gidip geldiğim otoyolda 3. turda devrin normale düştüğünü fakat fanı halen kapatmadığını fark ettim. 4. turun sonunda fanın da kapandığını ve devrin de normal olduğunu görünce aracıma rahatlıkla binmeye devam ettim.
Asıl olay bu gün başıma geldi. Öğle vaktinde aracımı çalıştırdığımda motor lambasının tekrar yandığını fark ettim. Saat 3 gibi aracımla 20 dk seyrettikten sonra bir benzinlikte aracımı yıkadım. Sonrasında aracı çalıştırdığımda halen motor lambası yanar vaziyetteydi. Tabi bu arada devir saatini ve anlık yakıtı kontrol ediyorum fakat herşey normal. Daha sonra aracımı park ettim yaklaşık yarım saat geçtikten sonra aradan tekrar marş yaptığımda motor lambası tekrardan söndü.
Kitapçığa baktığımda eksoz sistemine etki eden bir arıza oluğundan bahsediliyor. İlk başta ben de ondan şüphelendim hatta katalizörün dolduğunu düşündüm fakat araçta öyle bir problem olsa dpf lambasını yakar gibi düşünüyorum.
Konu hakkında bilgisi olan, daha önce yaşamış olan abilerim ve kardeşlerim tecrübelerini aktarırlarsa çok memnun olurum.
Teşekkürler, iyi forumlar...
Moderatör tarafında düzenlendi: