1.5 eTSI 150 PS EVO motorlar, aynı zamanda değişken emme ve egzoz subap zamanlaması ve 350 bar gibi yüksek basınca sahip direkt benzin enjeksiyonu ile donatılmıştır. Bu gelişmiş teknolojiler sayesinde tüm günlük kullanım devir aralıklarında maksimum tork değerlerini kullanıma sunan TSI ve eTSI motorlar, her an hazır bir yüksek çekiş gücünü ve sessiz çalışma karakterini garanti eder.
Yeni eTSI, ayrıca Aktif Silindir Yönetimine “ACT” ve eşsiz bir Mild Hybrid teknolojisine sahiptir. 48V’luk bir Lithium-ion batarya’dan güç alan Hybrid sistem, kalkışlarda ve ek güç ihtiyacı olduğunda devreye girerek 0,4 lt/100 km’ye kadar ek yakıt tasarrufu sağlar. Frenleme ve benzinli motorun çalışması sırasında kendi kendine şarj olan bataryalar kullanım kolaylığı sunar.
Azı karar, çoğu zarar. Kulağa garip gelebilir ancak bu, Aktif Silindir Yönetimi "ACT" için tam olarak doğru bir yaklaşım.
Aktif Silindir Yönetimi "ACT", yolculuğunuz sırasında nispeten düşük bir motor gücüne ihtiyacınız olduğunda, sahip olduğu dört silindirden ikisini devreden çıkararak ultra düşük bir tüketim moduna geçer. Merak edilen soru; “ihtiyaç halinde” ne olacağıdır... Cevap; ortalama 11 ms içinde ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girer şeklinde olacaktır. Bu sayede ortalama %16 daha az yakıt sarfiyatı elde edilebilmektedir.
Tüm bu olan biteni bir değil iki yerden takip edebilirsiniz: Yeni Golf'ün yol bilgisayarı ekranından ve daha da iyisi giderek düşen yakıt giderlerinden.