Kaliper Kapakları Hangi Renk Yakışır ?


coreysekiz

Yeni Üye
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
27
Tepkime puanı
8
İsim
Ali Fuat
Herkese iyi forumlar, Aracıma bu resimdeki kaliper kapaklarını takmayı düşünüyorum. Fiyatıda çok uygun , Siz ne düşünüyorsunuz , Sizce yakışır mı , Yoksa farklı bir  renk mi ? , Veya hiç kaliper kapağı takmasam mı 

10445641809970.jpg

file_0000147.jpeg

 
Kendi aracımda var aracımla aynı renk kaliper kapağı varmı yokmu belli değil(Önceki sahibinden) Aracımdaki vidalı montaj yapılmış. Büyük ihtimalle kırmızı R logolu kaliper kapağı alırım sanırım. Aracınız zaten kırmızı olduğu için ben olsam aynı renk yerine farklı renk alırım kı farkı belli olsun 😉

IMG20200703123509.jpg

 
Kaliper kapakları içerdeki balata tozunun dışarı atılmasını engellediği için ve balataların soğumasını engellediği için tavsiye edilmiyor.

@Baho_34  sizede en kısa sürede kaliperlerinizi değiştirmenizi tavsiye ederim çok riskli. Benim görüşümce.

 
Kendimde çok araştırdım kaliper kapağı mevzusunu çok istiyordum. Silikonla yada vida ile yapılıyor.Silikon illaki atıcak çok uzun gideceğini sanmam.Vida tek yol gibi.

Kendime yaptığım kıyas

Alınan risk > görüntü

Bu riski almaya gerçekten değmez. Görüntü de çok hoş durmuyor ufacık disk diskin boyunda kaliper :D

kaliperlerinizi ısıya dayanıklı boya ile boyayın devam edin derim.

 
2018 yılında aynı konuyu ben açmıştım. Neredeyse 3 yıl oldu. Kaliperleri sprey boya ile tekerlekleri bile sökmeden kendim boyamıştım ve hâlâ aynı duruyor. Boya falan atmadı. En risksizi, delme biçme yapıştırma olmadan sprey boyama işlemidir bence. Tavsiye ederim. Sizin aracınız zaten kırmızı, belki siyah renk farklı ortaya koyar diye düşğnüyorum. Eğer farklı birşey olsun isterseniz de beyaz veya (belki biraz abest kaçabilir) koyu mavi bir renk öneririm.





8D4D3599-4209-4FC1-A652-09FF84D07C96.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tamamen zevk meselesi bu işler bence. Takıp içinizdeki uygulamyı yapmışda olabilirsınız sonrasında beğenmez iseniz çıkarırsınız. Bahsettiğinize göre uygun  maliyetli olması. Kendim aracımda hem boyamış hemde Orjinal bir ürüne eşdeğer kaliper kapağı takmıştım. Fena da durmamıştı. Şu şekilde araç renginde idi kaliperler :)  Ekli dosyayı görüntüle 37506

 
 Kaliperlere boya atmak dışında bir şey düşünüyorsanız çözümünüz budur.

Geri kalan çözümler amatörce fren sistemine müdahaledir sonuçları çok ağır olabilir kendi canınızı başkalarının canını riske atmayın.

@Redgti abim bilgi icin

yurt disi fiyatlari yaklasik 300-500 euro arasi bir cift (2 tane)

arka ön olursa 1000 euroyu gözden cikarman gerekli. bence degmez cok para

VW Golf Mk7 GTI, Seat Leon 5F, Audi A3 8V, Skoda Octavia III 5E ile uygun

oe numaralari 5G0615123A, 5G0615124A, 5G0698221, 8V0698151C

üretici  TRW

Ekli dosyayı görüntüle 45452

Ekli dosyayı görüntüle 45453

Ekli dosyayı görüntüle 45454

Ekli dosyayı görüntüle 45455

Ekli dosyayı görüntüle 45456

Ekli dosyayı görüntüle 45457

 
En sağlam yöntem bu tabii ki. Tuzlu olsada. Bnm aklıma spray boya ile boyadıktan sonra bir R-line çıkartmasını kaliperin üzerine koyup beyaz sprey le boyamakta daha görseli hoş bir görüntü çıkabileceği geldi. Aklımada yatmadı değil. Kendi aracıma uygulayabilirim sanırım bu fikri

 
@Redgti aynen hocam orta kısımda boşluk var, oraya müdahale etmek doğru olur mu bilmiyorum ama o boşluk kısmının ya sağına yada soluna o boyutlarda bir logo kestirilebilir diye düşünüyorum. Her iki tarafa yapmak acemice olur sanırım.

 
@Recep Gül

2. Fotodaki işaretli yere basak logoyu daha okunur olur ama her balata değişiminde tekrarlamak gerekir

1. Fotodaki yere bassak okunur olur mu acaba bilemedim.

Hocam ben sisteme hiç bi şekilde müdahale etmek istemiyorum  ortayı doldurup logoyu basanlar var ama ben yapmayı düşünmüyorum o şekilde.

20210425_130209.jpg

20210425_130147.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kaliper kapağı tozun dışarı atılmasını nasıl engelliyor ya da nasıl kapatıyor da soğuması engelleniyor? Takılan şey sadece balata kaliperlerinin üzerine oturuyor?

Belki bi miktar az rüzgar alır ama bunlar süperspor peformans arabası değilki aşırı ısınsın. Kaliperi de komple kapatmıyor balata tozunu engellemesi sözkonusu da değil hem kullandım hem de kullanan hiçbi arkadaşımdan böyle bi olumsuzluk duymadım. Takılmadan önce jantlarım nasıl toz oluyorsa takıldıktan  sonra da aynı şekilde aynı miktarda balata tozu oldu. 

Bana göre boyanması çok amatör görünüyor, kapağın takılma amacı sadece renk değil ayrıca epey de büyük göründüğü için arabaya büyük frenli değerli araba görüntüsü katıyor.

Ama bu çok ucuz olan plastikleri tavsiye etmem yamuk yumuk duruyor ve yapıştırıldığında sağlıklı olmuyor. Yapıştırıcı özelliğini yitirebilir sıcaktan, düştüğünde paranız boşa gider.

Biraz pahalı ama metal olanları var ben onları tavsiye ederim. Kaliperin üzerinde yivli uçla delik açılıp estetik alyan uçlu vida takılarak ömürlük kullanılır.

 

@Can1889 

Aklım almıyor bir kalipere nasıl delik açılabilir ? Döküm bir parça sürekli ısınıp soğuyan titreşimleri süspansiyondan önce gören bir parça ? Metal kapakla taşıması gereken ağırlıktan ekstra bir ağırlık bağlamak ? Vidayla kalipere metal bir parça bağlamak ? Ve sadece görüntü için ?

Bu parçalar üretilirken arkasında büyük bir mühendislikle üretiliyor parçaların mukavemetleri vs. Hesaplanıp takılıyor.Hele ki frenlerden bahsediyoruz.

Siz bu parçaya bir delik açarak parçanın mukavemet değerlerini değiştiriyorsunuz bütün hesaplanan bu mühendisliği çöpe atmış oluyorsunuz.Deliği açan ustanın artık mukavemet hesaplarına göre ilerliyorsunuz.(ahmetle mehmete deldik bişey olmadı)

Vallahi ne diyim hocam büyük cesaret umarım bütün hesaplarınız tutar kimsenin canına bir zarar gelmez.  

 

Geri
Üst Alt