Aynı sorundan dolayı termostatı değiştirtmek için yetkili servisten antifreeze alıp sanayinin yolunu tuttum.
Sanayideki ustam bundan sorun olmaz, dert değil, dedi.
Başka ve daha bilinir bir VW ustasına gittim. O da “sorun olmaz; değiştirmeye gerek yok” dedi. Motora uzun vadede zararı olmasın, diye sordum. Yok ya, hatta yazın böyle olması daha iyi; hayatta hararet yapmazsın, dedi. Kışın biraz daha geç ısınırsın, o kadar, dedi.
Yine de kontrol amaçlı bilgisayar bağladı ve hiçbir sorun tespit edemedi.
Bunu diyen ustanın dükkanında o gün 10’a yakın Golf ve Passat vardı ve babamın T5’inin motorunu toplayan da kendisi. Bir bildiği vardır herhalde dedim...
Bu arada, kalorifer kapalıyken dahi eğer derece ayarlamayı sıcağın sonuna çevirirsem hemen azcık düşüveriyor sıcaklık. Soğuğa getirince hararet 90’a daha hızlı yaklaşıyor.
Acaba genel bilinen termostat sorunu yerine yönlendirme motorunda veya bölgesinde bir sorun olabilir mi acaba...