silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Golf 7 manuel Şanzıman Hakkında Tüm bilgi belge ve soruların yanıtları burada.

 
değerli murat  hocam öncelikle çok teşekkür ederim beni kırmadığınız için bizim araçlarda dahil 

jetta 

scirocco

golf ve diğerlerinde 5 viteslerde tek tük fakat 6 viteslerde şanzımanın arka kısmındaki 5.ve 6.viteş dişlilerinin kapagındaki rulman bozuluyor kapaktan fırlamış rulman gördüm

aynı zamanda deferansiyel rulmanlarıyla ilgili sorunları da çıkabılıyor yolda aşırı ve anlık sesler duyarsanız

aklımızda bulunması amacıyla sizlere aktarımda bulunup bu konuda bu konuyu paylaşmak istedim elimde fotoğraflar mevcut değil ilk fırsatımda sizlerle paylaşacağım

servis manuel şanzıman sorunlarıyla ilgili katı kurallar uyguluyor 

bir arkadaşımın scirocco aracında 55.000 km'de diferansiyel sorunu oldu garantiye almadılar 

ardından şikayette bulundu 

yaklaşık bir ay sure zarfında araç yapıldı parasınıda ödemek zorunda kaldı

servisteki arkadaşlar araç dsg olsaydı garantiye alırdık diye bir konuşmadada bulunmuşlar.

Bu bilgiyi sevgili @silvershadow hocamdan rica ederek tüm hocalarım ve siz değerli forumdaşlarımın faydalanması amacıyla paylaşımda buludum saygılarımla 

 
Değerli  Emrah Hocam 

İlk soru benden gelsin.

Nedir bu manuel de nazlanarak 1. Vitese geçme sorunu?

Fabrikasyon bir problem bu. Kesin çözümü var mı?

Kullanıcı olarak vites kolunu vitese geçme pozisyonunda hafifçe iterken Debriyajı yavaşça kaldırırken kendiliğinden geçiyor ama.. 

Başka bir yolu da var mıdır?

 
Değerli  Emrah Hocam 

İlk soru benden gelsin.

Nedir bu manuel de nazlanarak 1. Vitese geçme sorunu?

Fabrikasyon bir problem bu. Kesin çözümü var mı?

Kullanıcı olarak vites kolunu vitese geçme pozisyonunda hafifçe iterken Debriyajı yavaşça kaldırırken kendiliğinden geçiyor ama.. 

Başka bir yolu da var mıdır?
hocam bu şanzımandaki kronik bir problem sıfırını alıp taksanız bile aynı sorunlar devam ediyor.

2 adet mekanizma var şanzımanın uzerinde bu ayar vites kolunun ileri geri ve sağ sol ayarı 

ileri geri ayar kısmını biraz uzatırsak bu sorun ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum

manuel aracı olan arkadaşlar servislere danışmalarında fayda var 

abimin 5 vites seat ıbıza'sı var ilk aldığında geri vitese taktığı halde ileriye gidiyordu 

vitesini kendim ayarladım ve bu şikayetle ilgili birdaha birsey söylemedi 

servisler sanırım aracı teslım etmeden önce pdi son kontrol yaparken dikkate almıyo olabilir.

 
@EMRAH ATTS Öncelikle paylaşımlarınız için teşekkürler.Bu tarz sorunlarda VW ye geri bildirim yapıldığında ,hala üretime devam mı ediyor?Ne bileyim 5. ve 6. vites dişli kapak rulmanı sorunu uzun süredir var ve ısrarla üretim böylemi devam ediyor onu merak ettim...

 
@Umut

umut hocam mesajınızı yeni farkettim acemiliğime bağlamanızı rica ederim 

bunu bir türlü gidermediler yakın kilometrelerde bile bu sorunlar oluyo bu güne kadar duymadım ayynı üretim devam ediyor 2014 modele kadar şanzımanlar hep aynı servisler 

satıcılar iyileştirildi diyor ama yok satış amaclı bizim dsgler bile iyileşmedi 

ama sizinki farklı inceleme fırsatım olmadı fakat duyumlarım caravelle ve transporter şanzımanı 6 vites olarak R da kullanılmış

 
@Umut

umut hocam mesajınızı yeni farkettim acemiliğime bağlamanızı rica ederim 

bunu bir türlü gidermediler yakın kilometrelerde bile bu sorunlar oluyo bu güne kadar duymadım ayynı üretim devam ediyor 2014 modele kadar şanzımanlar hep aynı servisler 

satıcılar iyileştirildi diyor ama yok satış amaclı bizim dsgler bile iyileşmedi 

ama sizinki farklı inceleme fırsatım olmadı fakat duyumlarım caravelle ve transporter şanzımanı 6 vites olarak R da kullanılmış
Estağfurullah.2 gündür foruma giremiyordum...Cevabınız için çok teşekkürler...golf 6 R dsg şanzumanı  600 beygirlerde ve yakın torklarda stock(orjinal,modifiyesiz) 20 bin km kadar(fazla da olabilir) sorunsuz kullanılmış ki ciddi bir değer.Ah şu maliyet hesapları ve ticari hamleler...Çok yüksek torklara dayanıklı makinalar üreten de VW bu tarz sıkıntıları yaşatan da VW...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar benim araçımda geri vitesten çıkarken sertleşme sorunu var yani geri vitesten boşa almak istedìğim zaman bazen sertlesiyor ve çok olmamakla birlikte güç uygulamak zorunda kalıyorum. 1 senedir servise gidiyorum ama herseferinde birşey olmadığı söyleniyor.  Problem neyden olabilir yardımcı olabilirmisiniz?

 
Merhabalar, bu sorun bazen bende de oluyor ancak çok dert edilecek bir şey olduğunu sanmıyorum hiç servise söylemedim bile. Bazen vitesi geçirirken de zorlanma olabiliyor özellikle 1. vitese, o zaman da Murat hocamın tavsiyesi biraz kavratıyorum tık diye geçiyor.

Bence servise hiç kurcalatmayın bunun için.

Bende de geri giderken ilk frene bastığım anda alt taraftan tık diye bi ses duyuyorum ve hissediyorum nedi hala anlayamadım servise de söylesem mi bilemedim.

 
Bu arızayı başta bende umursamadım geri vites sertleştinde  çektim çıkardım boşa sonra  geri vites sesli geçmeye başladı  servise götürdüğümde geri vites dışlisi yenmiş olduğunu gördüm  serviste geri vites dişlisi ve 1 vites dişlisi değisti ikisi aynı dışliymiş garantiside bittiği için 6.000 tl masraf çıktı 2 ay kullandım hiç problem yapmadı bende kurtuldum derken yine başladı korkuyorum yine aynı arızayı vericek diye  2 ay yapmayıp tekrar yapmasına anlam veremedim. 

 
Evet biraz çekince geliyor çok zorlamıyor, çok da nadir oluyor, başka bir yöntem bilmiyorum

 
Arkadaşlar benim sorunumda geri vitese takarken arada sırada gelen titremeli "grrrrtttt" diye dişli sürtme sesi bunun nedenini anlayamadım. Bu ses geldiği anda Debriyaja tamda bassam aynı yarımda bassam aynı. Böyle birşeyle karşılaşan varmı? Aracı yeni aldık henüz 5.000km de :(

 


Geri
Üst Alt