Karantina günlerinde aracı rölantide çalıştırmak aküyü doldurur mu ?


uranusgrey_golf

Katılımcı Üye
 
Katılım
29 Ağu 2020
Mesajlar
941
Tepkime puanı
648
Konum
ANKARA
İsim
Furkan
Merhabalar,

Daha önce (geçen yıl) karantina döneminde aracı hiç çalıştırmamıştım ve 12V akü zayıf uyarısı vermişti ve garanti kapsamında sıfır Varta akü ile değişimi sağlanmıştı. 
 

Bu 14 günlük yasak döneminde 2-3 günde bir inip aracı çalıştırıyorum ve devir göstergesi 900 e geldiğinde 2-3 dk daha bekleyip stop ediyorum. Sizce bir faydası oluyormudur yoksa araç hareket etmediği için sarj dinamo su devreye girmez mi ? (Kayışa bağlı diye biliyorum sarj dinamosu yani sarj etmesini bekliyoruz normalde dimi?)

Sizler hangi yöntemleri kullanıyorsunuz Forum üyeleri ? Teşekkürler

CC401B52-16F3-4548-8C8A-CD85AD512A7E.jpeg

 
Saglikli bir aku 15-30 gunde bosalmaz


Motosiklet im ve aracim kar yagdiginda 30 gun yatti tek marsda calismisti

Rolantide sarj olmaz diye biliyorum

 
Saglikli bir aku 15-30 gunde bosalmaz


Motosiklet im ve aracim kar yagdiginda 30 gun yatti tek marsda calismisti

Rolantide sarj olmaz diye biliyorum
Bizler retrofit seven adamlarız Bülent Abi 😀 VCDS kablosu aküye düşman. Akü değiştikden sonra sadece 1 kere taktım 30 saniyede kodlamayı yapıp geri söktüm bir daha da takmadım evde duruyor. 

 
Yasak da olsa araç uzun süreli durmadığı için boyle bir problemim olmuyor 🙂

1-2 hafta calismazsa da birsey olmaz hocam. Akü saglikliysa kullanmaya başladığınızda sarj eder tekrardan

 
@uranusgrey_golf Rölantide de şarj olur ancak uzun zaman alır ve rölantide durduğu yerde uzun süre çalışması zararlı diye biliyorum.

Rölantide çalıştırmak yerine 3-5km mahalle arasında turlayın aküden yana endişeniz varsa!

Akünün yeni ise @HONEY Bülent hocamın dediği gibi birşey olmaz. Durduğu yerde çalıştırmanıza gerek kalmaz.

 
Arkadaşlar Selamlar,

Herhangi bir cihaza ihtiyaç duymadan gösterge üzerinde akünün %’de kaç kaldığına nasıl bakıyorduk. Bir zamanlar böyle birşey vardı sanki.

Araç 2017 audi a3 dizel/otomatik golf ile aynı olabileceğini düşünüyorum böyle bir bakma yöntemi var ise.

Tşkler.


@ycetin Golf 7.5 da multimedianın Developer Menüsünden ben bakıyorum istediğim zaman ama Audi de developer menüsü varmı bilmiyorum. 


Yolunu yazsanızda keşke bizde Golf 7 de bakabilsek.


Ben kod paylaşımını bıraktım dostum. Benim paylaştığım kodları para karşılığı araştırmadan giren Gizli Özellikçiler var neden paylaşayım ki ? 2 hafta yabancı forumları araştırıp 7.5 Comfortline/midline plus için Ambiyans ve Kişiselleştirme kodlarını buldum girdim. 2 kişi istedi verdim sonra bildiğim gizli özellik açtığını iddaa eden yerler para karşılığı yapmaya başladı. 






Bilmeyebilirsiniz.

Bilenler de ya tecrübe ettiler ya da bir yerden bulup yazdılar.

Faydalanma kadar fayda sağlamak da önemlidir.

Ancak, biliyorum ama söylemeyeceğim gibi bir duruma forum içinde rastlamamıştım ve bana göre uygun değildir. 

Bu, bugüne kadar paylaşım yapmış olan insanlara koca bir saygısızlık durumunu doğurur.





 
Rölanti doğru düzgün bir şarj yapamayacaktır. Muhtemelen çalıştırmada daha çok akım çekip yerine koymak kısa süre rölanti ile mümkün olmaz. Arkadaşların dediği gibi sağlıklı akü 1-2 ayda birşey olmaz. Bu durumlarda yapılacak en iyi şey araç yatacaksa bir süre öncesinde en az 35-40 dk'lık aracın devrinin 2000 ve üzeri olduğu sürüşler yapılıp öyle bırakılmalı. Ancak bu sürelerde akü yeterince dolacaktır.

 
Konuya merak edip girenlere bildiğim kadarıyla..

..Volkswagen'in tavsiyesi yukarıdaki gibi. 

Aracın şarj durumu; hava sıcaklığı akü ömrü , üzerinde ekstra enerji tüketen bir cihaz olup olmadığı ile doğru orantılı diye düşünüyorum.

Araç kendini ayarlıyor diyebiliriz. Şarjlı bir araçta rölantide çalışınca voltaj şarj edecek kadar yükselmiyor. Şarj ihtiyacı olmadığından.

Şarj ihtiyacı var ise hemen şarj olması için şarjlanma başlıyor.

Daha önce fren enerjisi geri kazanımı ile ilgili konum vardı. Burada hangi koşullarda araç şarjlanmaya başlıyor tespit etmiştim. 

Aslında içine girince karışık bir durum. Çünkü yukarıda da yazdığım gibi; akü ömrü,sağlığı, hava sıcaklığı  gibi çeşitli sebeplere dayanıyor. Bunun yanında bence kullanıcının kullanıma göre de farklılık gösterebiliyor.

Gelelim Volkswagen'in önerisine.

Burada Volkswagen'in önerisi yerinde. Rölantide araç çalıştırılmasının zararlı olması ile çelişiyor diyebiliriz. 

Aracın ihtiyacı olan akü kapasitesini, genel olarak %80 seviyesine getirmeye uğraşır. %100 yapmaz.

Burada aküyü aracın kalbi olarak düşünüp akü olmazsa aracın çalışmayacağı gerçeğine dayanarak tavsiye ediyor.

"Eko önerilerini" aracınızda aktif ettiğinizde , eğer ki herhangi bir enerji ihtiyacı ya da aracın şarjlanmaya ihtiyaç varsa , ekranda eko önerisi olarak "aracı rölantide çalıştırmayınız" uyarısı yapmayacaktır.

Ancak bana göre burada rölanti zararı,

Bir aracı optimum fayda sağlaması için kullanıldığını varsayarak düşünüyorlar ve

aracı bir yerden bir yere gitmek için kullanıldığını düşündüğümüzde,

bekleyen bir araç yakıt ile çevre kirliliğine,

motorun geç ısınmasına,

bunun yanında boşa yakıt kaybına vs. gibi özetle

"bluemotion teknolojisi" kapsamında yapılmış bir öneri olduğunu düşünüyorum.

(Elbette bunun yanında motor parçaları da ömrüne oranla çok az bi seviyede aşınabilir. Bu normal)

Saygılar..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Rolanti de araç şarj eder arkadaşlar. Bir multimetre yardımıyla ölçerseniz 14v dan büyük bir rakam görürsünüz.

Şartlar çok değişkenlik gösterir. Isı akünün şarj tutma seviyesi veya ömrü.

Genel olarak bir haftadan fazla yatmamalı araç. Örneğin bir ay araç kullanılmayacaksa kutup başları sökülmeli.

İmkan varsa araç hareket ettirilmeli örneğin sokağın başına gidip gelinse iyi olur.

Rolantide çalışmamnın bir negatif yönü de benzinlilerde egzoz içinde oluşan buhar ve sudur.

Hareket olmazsa su egzozdan dışarı akamaz, uzun vadede egzozu çürütür.

 
Rolanti de araç şarj eder arkadaşlar.
Durduğu yerde şarj etmez demedik

Genel olarak bir haftadan fazla yatmamalı araç. Örneğin bir ay araç kullanılmayacaksa kutup başları sökülmeli.
Akü kutup başlarını sökmek bizlerin aracında bir sürü hata vermesine yol açar.
Dikkat kutup başı sökmeyiniz!

Rolantide çalışmamnın bir negatif yönü de benzinlilerde egzoz içinde oluşan buhar ve sudur.

Hareket olmazsa su egzozdan dışarı akamaz, uzun vadede egzozu çürütür.
Bunun yanında dengesiz yağlama ve hararete yol açabilir.

 
Akum yeni olmasina ragmen 2 gunde 3 gunde bir calistiriyorum. bi 20 mt dolastirip geri yerine aliyorum. hem lastige faydali hem araca..

 

Çalıştırmasanız daha iyi  start stoplu aküyü kolay kolay bitiremezsiniz yeri geliyor aracımı 2 ay çalıştırmıyorum yine de sorun olmuyor . Baktınız uyarı veriyor çalıştırın aracı onun dışında gerek yok . 

 

Geri
Üst Alt