Aracın ABS devreye girmiş gibi tepki vermesi


okayokay

Yeni Üye
Katılım
26 May 2020
Mesajlar
27
Tepkime puanı
12
İsim
Okay
Herkese merhaba. Bugün trafikte kırmızıda durdum ve start-stop devreye girdi tekrar kalkmaya çalıştıgımda sanki gaza değil frene basıyorum da ABS devreye giriyor gibi oldu tak tak diye. Yağmur yağmıştı yerler ıslaktı ve çok hafif bi yokuştu. Sebebi ne olabilir acaba yardım ederseniz sevinirim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@34sileli daha önce başıma gelmedi bi kaç yerde ASR olabilir yazmışlar umarım öyledir teşekkür ederım

 
Upvote 0
@agacmalzeme o an fark edemedim çok yüklenip yüklenmediğimi 3-4 saniye kadar sürdü en fazla. Umarım dediğiniz gibidir 

 
Upvote 0
Yada kar üzerinde çok bariz olur geçen sene ılgazda araç kara oturdu asr yi kapamak zorunda kaldım tekerler hafif partiye kalınca hemen durur. İtekleyerek çıkarmıştık. 

 
Upvote 0
@agacmalzeme Mehmet hocam. Evvelki yıl ünyede dümdüz yerde karda patinaja tutuldu kaldı.

Oysa daha önce jatta patinaja başlamadan kesiyordu patinajı. Bu işte bir gariplik var.

 
Upvote 0



ASR nin böyle işe yaraması gerekmiyor mu?
Bendeki Golfün böyle değil.

 
Upvote 0
Herkese merhaba. Bugün trafikte kırmızıda durdum ve start-stop devreye girdi tekrar kalkmaya çalıştıgımda sanki gaza değil frene basıyorum da ABS devreye giriyor gibi oldu tak tak diye. Yağmur yağmıştı yerler ıslaktı ve çok hafif bi yokuştu. Sebebi ne olabilir acaba yardım ederseniz sevinirim
Kullanıcı profiline ve sürüş tarzına göre geçmiş kullanımlar sürekli güncellenir.

Ani bir yol değişimi yani ıslak zemin , tepkiyi farklı algıladığından, zeminin kaygan olması ve farkında olmadan gaz tepkinizi azaltmanız sonucu sistem devreye girmiştir.

Gaz kesmeden devam etmiş olsaydınız muhtemelen tutunmayan taraf ya da tümü patinaja düşer ve sistem sizi sağa sola kaymamak adına yolda tutmak için müdahalede bulunurdu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
47 dakika önce, Terms yazdı:

(Otomatik vites olarak düşünürsem)

Golf 5'te sadece asr vardı. Hızlı kalkışta patinaja düşmezdi. Belki de tork konvertörlü şanzıman olduğundan ayarlayabiliyor olarak da düşünebiliriz ancak durum aslında Golf 7'de ESP de olması.

Esp de olduğu zaman bütünü devreye girince patinaj durumu olabiliyor.

Anti Patinaj olduğu için tekerlek patinaja düşmesin istiyoruz ancak ESP de bi yandan devrede olduğu için ortaklaşa davranıp,

amacın sadece yolda stabil gidebilmek olduğunu düşününce tekerin patinaja düşmesi kaçınılmaz olabiliyor.

(Bunun yanında çift kavrama olması sebebi de olabilir araştırmak lazım.)

Manuel viteste durumu tecrübe edemediğimden yorumum çelişkili olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz Gaza bastığımda ABS devreye girmiş gıbı tepki vermesi sistemin doğru çalışmasını gösteriyor o zaman doğru mudur hocam?

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt