Hoşgeldiniz, iyi forumlar.
Seramik kaplama 2-3 mikron kalınlığında oluyor, darbe, taş vb. etkenlere karşı koruması yok denecek kadar az. Sadece çok hafif sürtmeler, kapıyı açarken hafif tıklatmalar, toz veya fırça çizdiği gibi etmenler karşı korur. Seramiğin gyeon vb. kaliteli markalarla yaptırmak lazım, diğer adı sanı belli olmayan ürünler hiçbir işe yaramaz. Seramikte asıl iş yapıldıktan sonra başlıyor çünkü rastgele bilmediğiniz bir yıkamacıda yıkatmamalısınız, detail işi yapan yerlerde uygun PH düzeyindeki ürünlerle uygulama yaptırmak lazım yoksa max 3 yıkamada semarik tabakası gider. En iyi şartlarda da 8-10 yıkama. Seramik avantajları araçta parlaklık, su iticiliği, folyolarda olabilecek uygulama hatalarına maruz kalmama avantajı var.
Folyoda ise koruyuculuk çok daha yüksektir ve ürünler ortalama 150-200 mikron arası kalınlıktadır. Boya üzerinde çizik, kapı vurmalar, belirli düzeye kadar araç sürtmeler ve yine belirli bir düzeye kadar taş sıçramalarına karşı koruma sağlar. Bunda da yine kaliteli ürünler kullanımı şart, llumar, stek vb. markalarda PPF olmak şartıyla uygulama yaptırmanız tavsiye edilir. (PVC ürün katiyen uygulatmayın)
Folyonun olası dezavantajları daha maliyetli, araç güneşe çok maruz kalırsa 3 yıla kalmadan folyoda matlaşma ve folyo uygulanmayan yerlere kıyasla hafif ton farkı oluşturabilme, sonradan boyanan parçalara uygulanamaması, düzgün uygulama yapılmayan işletmelerde ileride folyoyu sökerken olabilecek vernik hatta boya atması.
Eğer aracınıza vakit geçirmeyi seviyor, kendinize de vakit ayırabiliyorsanız seramik uygulaması tavsiye edilebilir. Ancak bu imkanlar yoksa en baba Seramiğin bile yaptırsanız 3 yıkamada parası çöpe gider.
Benim için ppf folyo daha uygun bir ürün, yakın zamanda da yaptıracağım aracına pandemi ve sokağa çıkma yasakları biterse...