Ekonomik Sürüş Teknikleri


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,563
Tepkime puanı
6,004
İsim
Ogz
Herkese selam.

Oldukça açıklayıcı keyifli bir test.. Başta ekonomik sürüş ile ilgili bilgiler var.

Sonda da 115 km'lik yolda   (haliyle birbirine eşdeğer olduğunu düşündüğüm benzinli dsg) Golf, agresif ve sakin kullanımla ne kadar yakıt harcıyor, onu test ediyorlar.

Litre olarak sakin kullanımda daha doğrusu ekonomik sürüşte 3.38 litre , dikkatsiz ve agresif kullanımda 9.79 litre..

İyi seyirler..





 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz İnanılmaz fark var.

Ben ne yaparsam yapayım uzun yolda bile 4,6L/100km altına inemedim hiç

125DSG
4.6 gayet iyi bir değer Ahmet Hocam.

Muhtemelen yukarıdaki test, ısınmış motora alınan yakıt sonrası yapılan test ile ve sadece dikkatli kullanımla 115 km'de inebildiği en düşük değer diyebiliriz.

Diğer araç da zaten, "benzinli araç, basınca çok yakar" lafını haklı çıkaran bir değere ulaşmış.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
4.6 gayet iyi bir değer Ahmet Hocam.

Muhtemelen yukarıdaki test, ısınmış motora alınan yakıt sonrası yapılan test ile ve sadece dikkatli kullanımla 115 km'de inebildiği en düşük değer diyebiliriz.

Diğer araç da zaten, "benzinli araç, basınca çok yakar" lafını haklı çıkaran bir değere ulaşmış.
Oğuz hocam kitabında 4.1L/100Km yazıyor.

 
Oğuz hocam kitabında 4.1L/100Km yazıyor.
Ahmet hocam fabrika testleri ile belirlenmiş değerler farklılık gösterecektir elbet. Yol çevre sürücü yük  gibi etmenler değişkenlik oluşturabilir. 

Genel olarak videoda da durumun mantığı söz konusu, fark ediyor mu ediyor, bunu yansıtmışlar. 

Totale bakınca, yani kullanım süresi boyunca hiçbir aracı fabrika verisinde yaktırmak mümkün değildir. Ancak bu tarz küçük testlerle mümkün o da geçici diyebiliriz,

bizim almamız gereken, hangi hareketler artırır hangileri düşürür..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Haklısın Oğuz hocam.

Zira ekonomik gideyim diye zorladığımda Samsun > Adana 745Km lik yolda 4,6L/100Km ortalama yakalayabilmiştim.

Onun dışında aynı yolu önceki sene Bölünmüş yollarda 115Km/s, Otoyolda 125Km/s  CC ile geldiğimde 5,7L/100Km olmuştu.

Ek; ARadaki yolculuk süresi 2 saat farklıydı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Faydalı paylaşım Oğuz hocam.
Bilmediğim var mıdır? diye dikkatlice izledim videoyu. 
Hepsini biliyor muşum yalnızca 50 km/h hızdan sonra cam kapa klima aç daha ekonomik bilgisi bende 90 km/h olarak kalmış. Daha önceleri uzmanlar 90 km/h olarak bilgilendiriyordu. Güncelleme gelmiş sanırım  :)

 
@Nfk teşekkürler Nevzat hocam.

Açıkçası cam devamlı kapalı kullandığımdan bu bilgi bende eksik.

Ancak eko önerilerini takip edip, ne zaman camları kapayın uyarısı çıkıyor bakmak lazım.

Kullanım kılavuzunda ,"Çevreye duyarlı sürüş" başlığı altında  "ekonomik sürüş tarzı " ve " yakıt tasarruflu sürüş" başlıkları altında güzel bilgiler var. Hemen hemen videodakileri içerir. Duruma hakim olduğunuz için de ayrıca tebrik ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Küçük yaşlarda Ahmet Özgünün programlarını kaçırmamaya çalışırdım hafta sonu keşke bu adam yürüyüp gitseydi gerçi otomobil ve motorsporları programı yapan bir prodüksiyon firmaları varmış ama youtube mecrasında bu adam yürüyüp gitsin isterdim. Demir Bükey vardı bir de bu adam vardı Ayşe Özgünün de oğludur kendisi bilmeyenler için. Çok severdim bu adamı intercity sponsorluğunda starda program yapıyordu dişleri de sarartmış baya :D  Bir de merak ettiğim testteki araç sunroof lu sac tavanlı araca göre daha ağırdır değil mi ikisi de sac tavan olsa daha da az yakardı belki bordo 7.5 golf.

 
@VendeTTa Özcan hocam ince bir detayı dile getirmişsiniz bravo 👏 

Aynı motor aynı donanım da cam tavanlı golf sac tavanlı golften ağırlık olarak ne kadar fark eder ? Ruhsatta yazan ağırlıklar kesin doğru bilgi ise !! bi mukayese etmek lazım. 
benim tahminim 5-10 kg yi geçmez fark sanıyorum  :confused:

 
Küçük yaşlarda Ahmet Özgünün programlarını kaçırmamaya çalışırdım hafta sonu keşke bu adam yürüyüp gitseydi gerçi otomobil ve motorsporları programı yapan bir prodüksiyon firmaları varmış ama youtube mecrasında bu adam yürüyüp gitsin isterdim. Demir Bükey vardı bir de bu adam vardı Ayşe Özgünün de oğludur kendisi bilmeyenler için. Çok severdim bu adamı intercity sponsorluğunda starda program yapıyordu dişleri de sarartmış baya :D  Bir de merak ettiğim testteki araç sunroof lu sac tavanlı araca göre daha ağırdır değil mi ikisi de sac tavan olsa daha da az yakardı belki bordo 7.5 golf.


On 08.06.2021 at 1:17 PM, ogzogz yazdı:

Çocukluğumda severek izlediğim "sinyal"  programından Ahmet Özgün'ün 90'lar tadında tavsiyeleri.  

Göz dolmuyor değil ..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Vay beee Ahmez Özgün bile yaslanmis,cok kaliteli programlar yapiyordu, bir keresinde Porsche Cayenne Gemballa tanitmisti programinda, Türkiye'de böyle arabalar pek yoktu, galiba Intercity sahibi Vural Ak'indi Gemballa, Vural Ak'ta olmayan süper araba yok zaten :)

Tasaruflu sürüsün anahtar kismi öngörülü arac sürmektir.

Ben arabayi sürerken Yandex'i acarim, hem sabit radarlari görürüm, hemde ileride trafik sikismissa kirmizi-turuncu--sari gösterir duruma göre, bende baktim ileride trafik olacak ayagimi gazdan cekiyorum, gerekirse sag seride geciyorum, egimleride önceden farkina vararak ayagi gazdan cekmek cok önemli

Bunun disinda, golf 1.0 tsi'da mümkünse 100kmh pek gecmiyorudum, ortalamam 85-95 kmh olarak sehirler arasi 4.5lt kadar görüyordum (Beylikdüzü-Eceabat 300km'nin 100 kmsi beylikdüzü- tekirdag süleymanpasa (E-84) arasi orta trafik, süleymanpasadan sonra yol acik)

1.5 tsi icin cok tecrübem yok, daha arabayi cok kullanmadim ama ayni güzergahta 1.0 tsi'dan tahminimce 1 lt daha fazla yakarim, 5.5 lt ortalama tutturmayi hedefliyorum, 2 hafta icinde ayni güzergahi  yapicam insallah, detayli bir sekilde hem arabayi hemde yakiti paylasmayi düsünüyorum.

 
A aracı 3,3 yakarken  

Aynı model marka motor B aracına da aynı güzergahta 3 misline denk gelecek şekilde 9,5 yaktırmak anca

Manuel modda 2 den 3 e  3 ten 4 e ısrarla vites atmamakla motor bağırtmakla olur sanki.

Full dikkat 3,3 kabulde  9,79 yakan bu araca ne yaparımda max yaktırırım derdine girmis gibi geldi bana

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Test çok gerçekci olmamış bence de, nasıl kullanıldığını göremedik o kadar fark olması için çok abuk kullanmak gerekir.

yalnız tsi motorun biraz da karakteristiği böyle, sakin kullanımda gerçekten çok az yakabilirken üst limitleri baya fazla. mesela dizel motorda böyle bir fark olması imkansız.

 

Geri
Üst Alt