Otoyollarda Hız limitleri değişiyor!


Terms

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
3,684
Tepkime puanı
7,856
Araç
Golf 7 1.4 TSI 125 DSG Highline
Son dakika: Otoyollarda yeni dönem! Hız limitleri değişiyor, Bakan Soylu duyurdu

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, yeni kara yollarından başlamak üzere hız limitlerinin artırılması konusunda çalışma yapıldığını bildirdi.

Soylu, 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu İzleme ve Yürütme Kurulu ile Trafik Güvenliği İhtisas Grupları Toplantısı'na katıldı. Burada konuşan Bakan Soylu, Türkiye'de trafik kazası ve sonrası ölümlerin 2015 yılında 7 bin 530 iken bunun 2020'de 4 bin 866'ya gerilediğini belirtti.

Bu sayılara bakıldığında 2 bin 664 kişinin hayatta kaldığının görüldüğünü ifade eden Soylu, Türkiye'de nüfusun, sürücü ve araç sayısının artmasına rağmen trafik kazaları ve ölümlerin azaldığını dile getirdi.

Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu "2011-2020 arasında trafik kazalarındaki can kaybını yüzde 50 azaltma" hedefi koyduğundan bugüne, dünya nüfusunun yüzde 12 arttığını dile getiren Soylu, bu süreçte Türkiye'nin nüfusunun da yüzde 11,9 arttığını, buna ülkedeki 5 milyonu bulan yabancıların dahil olmadığını söyledi.

Soylu, Türkiye'de sürücü belgesi sayısının yüzde 36,4, motorlu taşıt sayısının ise yüzde 49,6 arttığını, Suriye kaynaklı göçün yaşandığını aktararak, "15 Temmuz sonrasında terör, uyuşturucu ve diğer bölgesel sorunlarla verdiğimiz mücadele ve karşı karşıya kaldığımız yüksek güvenlik maliyetleri de göz önünde bulundurulduğu zaman, trafik kazaları konusunda elde ettiğimiz başarı daha anlamlı ve daha önemli bir hale gelmektedir." diye konuştu.

Türkiye'nin tüm bu şartlar altında, BM'nin "can kayıplarında yüzde 50 azalış" hedefini tutturabilen iki ülkeden biri olduğuna vurgu yapan Soylu, bu başarının öneminin altını çizdi.

"YENİ OTOYOLLARA SİSTEM KURULUYOR"

Sürücüleri ortalama hız alışkanlığına sevk etmenin ölüm, yaralanma ve sakat kalma oranlarını düşürebileceğini ifade eden Soylu, trafik polislerinin ve jandarma trafik görevlilerinin sadece ceza yazıcı olmadığını, aynı zamanda eğitici ve öğretici bir pozisyon da üstlenmeleri gerektiğini kaydetti.

Trafik kazalarının önlenmesi konusunda yaptıkları çalışmaları anlatan Bakan Soylu, maket trafik araçlarının, bulundukları yerlerde kaza oranlarını yüzde 30 oranında azalttığına dikkati çekti.

Soylu, ortalama hız tespit sisteminin kurulu olduğu otoyollarda 2020'de toplam kazada yüzde 25, can kayıplarında yüzde 33 azalma sağlandığını dile getirerek, halen yeni otoyollara sistemin kurulumunun sürdüğünü söyledi.

Yeni strateji belgesiyle denetim mantığının da değiştiğini, plakaya yazılan cezayı azaltıp, yüz yüze denetimi artırma yoluna gittiklerini aktaran Soylu, son yılların trafikteki en önemli adımlarından birisinin de yaya öncelikli trafik olduğunu vurguladı.

"HIZ LİMİTLERİ ESNETİLEBİLİR"

Acil çağrı merkezlerinin tek çatı altında toplanması konusunda uzun zamandır çalışma yapıldığını hatırlatan Soylu, "Bu proje nihayete ermiş durumdadır. Haziran sonu itibarıyla, bir tek ilimiz kalıyor, zannediyorum o da temmuzun ilk haftasına yetişir, tüm Türkiye'de tek çağrıya geçmiş olacağız." dedi.

Bu konuda, çok önemli, ödül alan yerli ve milli bir yazılım yaptıklarını belirten Soylu, bunun da trafik kazalarını engellemeye, kaza sonrası müdahaleye ciddi bir etkisinin olacağını söyledi.

"OTOMOBİLLER İÇİN 20 KİLOMETREYE KADAR ARTIRMA YETKİMİZ VAR"

Soylu, yol ve araç kalitesinin artması nedeniyle hız limitlerinin esnetilebileceğini düşündüğünü belirterek, şunları kaydetti:

"Trafik kazalarının en önemli nedeni sürat ama eski Türkiye değil. Yol standardımız, kalitemiz konusunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız da Karayollarımız da çok yetkin. Bizim sürat yönetimimiz 120, ona bir yüzde 10'luk tolerans var, 132 kilometre... Otomobiller için 20 kilometreye kadar artırma yetkimiz var. Bu konuda hem yollara hem de standartlara göre Karayolları ile trafik bir çalışma yapıyorlar. Bir miktar artırma konusunda, yeni kara yollarından başlamak suretiyle bir adım atılması üzerine bir çalışma gerçekleştirilmektedir. Elbette ortalama hız da kendi açısından önemli bir anlayış oluşturmaktadır."

Bakan Soylu, yeni bir sistem daha geliştirdiklerini, plaka tanıma sistemine yerli ve milli bir yazılım daha eklediklerini, bununla hız koridorunun takibini yaptıklarını dile getirdi.

 
Bu durumda yeni yollar dediğine göre!

Haber Türk haberinde Sadece YID otoyollarda hız limitleri

120Km/S den 140Km/s ye çıkacak.

Buna ilave olarak ta %10 Töleransı ile artık YID yollarda otomobil hız sınırı 154Km/s olacak ve hız koridoru uygulaması uygulanacakmış.

İyi mi oldu kötümü Bilemedim. :sofor:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Acaba YID yollar çok pahalı diye tercih edilmiyor. (En azından ben öyle biliyor ve yapıyorum denk gelirsem)

Bari hız severler girsin YID yollarada kullananlar artsın diye mi yapılıyor acep...

 
Bu bence şu ana kadar geç kalınmış bir iyileştirme olucak..

 
Yeni asfaltların kalitesi o kadar kötü ki yeni yağan yağmurda 150 ile gitmek ölüme davetiye açar. Geçen gün 110 ile aquaplaning yaşadım kanım dondu, asfalt resmen suyu topluyor. Yağmur yağdığında yeni otoyollara bakın sürekli kaza sürekli kaza, 5 km yolda 6 tane kaza oluyor. Biri hızlı desen öteki değil yani çok tatsız durumlar. Bu asfalt kalitesine yağmurlu havada 132 bile ölüm.

 
@DuzboruDownpipe valla bilemedim Ali hocam aksine ben beğendim kuzey marmara otoyolunda keşif ve incelemelerimiz de oldu yol kalitesini beğeniyorum. birkaç kez kendi aracımla da yolculuk yaptım 200km üstü süratlerde dahi hiçbir sıkıntı yaşamadım. Sadece İzmitten Akmeşe istikametine giderken Akmeşe sapağına gelirken en sağ şeridin asfaltında bir sıkıntı var giderilmedi halen bildirdik. Benim isyanım ücretine ama...Bu kadar pahalı olmamalı idi. Her hafta iş icabı kullanıyoruz emin olun geçen araçlar sadece lüks arabalar ve devletin makam araçları. Beyfendiler rahatça yolculuk ediyor bomboş ve süratli şekilde.

 
@DuzboruDownpipe valla bilemedim Ali hocam aksine ben beğendim kuzey marmara otoyolunda keşif ve incelemelerimiz de oldu yol kalitesini beğeniyorum. birkaç kez kendi aracımla da yolculuk yaptım 200km üstü süratlerde dahi hiçbir sıkıntı yaşamadım. Sadece İzmitten Akmeşe istikametine giderken Akmeşe sapağına gelirken en sağ şeridin asfaltında bir sıkıntı var giderilmedi halen bildirdik. Benim isyanım ücretine ama...Bu kadar pahalı olmamalı idi. Her hafta iş icabı kullanıyoruz emin olun geçen araçlar sadece lüks arabalar ve devletin makam araçları. Beyfendiler rahatça yolculuk ediyor bomboş ve süratli şekilde.
Kuru havada sorun yok hocam basabas gidiliyor ancak o asfaltın kalitesi ıslakta belli oluyor. Kma hiç kullanmadım ama yeni izmir otoyolunda dediğim geçerli maalesef. 


Halit Bolkan da burda dediğimden bahsetmiş. Ben de canlı canlı yaşadım tatsız bir olaydı.

 
Yaz ve Kış sezonları için ayrı ayrı limitler belirlenerek arttırılması da mantıklıymış aslında.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt