Sıfır Araçta Çamurluk Değişmiş Olabilir mi?


bravo32

Üye
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
211
Tepkime puanı
16
İsim
Abdullah
Değerli Arkadaşlar,

Aracımı teslim alırken heyecandan olsa gerek elimde kontrol listem olmasına rağmen birçok hususu atlamışım. Bunlardan en bombası kesinlikle aracı aldıktan 3 gün sonra farketmiş olduğum sol çamurlukta bulunan megeslerin rütüşlenmiş ve oynamış olmasıydı. Sağolsun @silvershadow hocam ile yapmış olduğum görüşme sonucu kendisi bunun normal olduğunu ve bu tarz düzeltmelerin olabileceğini iletti. Bu beni bir nebze olsa rahatlatsa da hayatımda ilk defa sıfır araç alıyorum ve başıma bunun gelmesi oldukça üzmüştü açıkçası. 

20160211_222716_resized.jpg20160211_222737_resized.jpg

Bunun üzerine ilk fırsatta Fethiye yetkili servisi arayarak randevu aldım, ve ertesi gün gittim. Kayıttan sonra usta elinde boya ölçüm cihazı ile geldi ona da açıkladım ve megesleri gösterdim. Şaşırdı ama sanmıyorum sıkıntı olacağını dedi ve elinde ki boya ölçüm cihazını göstererek 120 mikron fazlası boyadır, 120 üstü çıkmaz dedi başladı ölçüme..

Sol çamurluk 110 - 100 - 100..

Sağ çamurluk 110 - 100 - 110..

Tavan 110 - 100 ..

Direkler 90 -100 ..

Sıra kaputa geldi.. WV armasının üst kısmına koydu cihazı, oda nesi 150 mikron  :000054-medium:

Aga bu şaka mı!.. Adamda heyret içinde cihazı farklı noktalara koymaya başladı, 150 - 130 - 140... 

Sorularım cevapsız kalmaya başlamışken, hocam dedim showroom a gidelim yeni araçlara bir tutun şu cihazı, 3 golf birkaç araç daha vardı. Onlara da koyduk cihazı, ve oda nesi, onlarda da 150 - 140 vs.. 

Peki.. buna da peki..

Yetkili bana, aracın her yerinin ölçüleceğini verilerin almanya ya gönderilip karşılaştırma yapılarak size yazılı belge göndereceğiz dedi. Gerekli işlemlerin yapılmasını bekledim ve ayrıldım. Bugün çok şükür aracın boya kalınlıkları ve fabrika çıkışı boya kalınlıklarına dair uyum raporu elime ulaştı Doğuş Oto dan. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok ilginç bu durum sıfır araçlarda bu dediğinizi duymuştum ama böyle bi şeye ilk defa rastlıyorum. İyice kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Gerekirse bi başka servise götürüp baktırın derim. Benim bundan önceki aracimda boya kalındı ama her tarafı aynı çıkıyordu. Adam bana bu durum daha iyi dedi boyada yıpranma daha geç olur demişti.

 
Kaputun kalın boyası hakkındaki teorim şu;

Kaput yoldan gelen ve yandan sıçrayan çakıl ve taşlardan en fazla nasibini alan parça ve bu nedenle yaşanan pul atma tabir edilen boyanın zarar görmesini engellemek için boyası bir miktar daha kalın.

 
Bir başka ustam da baktı, o ilk önce sol kapıyı açtı kapı içinde ki çamurluk vidalarına baktı ve yok değişmemiş dedi hakikatten kapı içinde ki bağlantılar oynanamış görünüyor. Ama tabi madem böyle bir durum var, diyelim ki son pürüzlerden kaynaklanan bir düzeltme var o zaman bunun bilgisinin teslimatta söylenmesi ve hatta gerekirse aracı teslim ederken bu belgeyi vermeleri daha etik olurdu.

 
Hocam sıkıntı yok gibi duruyor boşa canınızı sıkmayın ;)

 
aynen @yusuf hocam, güzel bir örnek oldu diye düşünüyorum. 

 
160 mikrona kadar normal olduğunu okumuştum ben de...

 
Hocam boyayi ilk nerden puskurtmeye baslarsa makina orasi fazla cikar. 140-160 i gecmemesi lazim. Açıklamadaki 350 nedir ya :) Saka gibi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@bravo32 Hocam ; çok güzel bir yazı vermişler. Elinizde kapı gibi evrak olmuş. Ben yazıyı görmeden içiniz rahat olsun diyecektim; Doğuş Otomotiv plakanızı dahi zikrederek resmi yazı vermiş. O rötuşlar son kontrolde yapılan ve aslında işçilik kusuru olarak görebileceğimiz rötuşlar. Olmasalar daha iyi ama varlar. Bizdeki araçta da varlar. Beyazlarda çoğunlukla varlar. Volkswagen'e yakışmayan bir durum ama araçta kesinlikle değişen olmadığı belli. İyi günlerde kullanın. Bu yazıyı dosyada muhafaza edin. 

 
Elbette ilk aşama da çok can sıkıcı gözüküyor ama Gerekeni yapmışsınız, en yetkili ağızdan belgede almışsınız, artık aracın keyfini çıkarın, bu aklınızda hep kalırsa golf keyfi tatvermez, tekrar geçmiş olsun,

Sent from my iPad using Tapatalk

 
Merhaba hocam

İzledigim videolarinin birisinde montaji tamanlanmis olan bir araci lifte kaldirmis bir abla vardi her vidayi olcum cihazi ile kontrol ediyor ve tek tek sıkıyordu.Sizinkide boyle bir durum olabilir.Bu islem standart bir prosedur oldugu icinde ayrica bilgilendirme yapilmamasi normal takmayin kafaniza keyfini cikartin

SAYGILARLA

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
fabrikada son kontrollerde eğer sıkıntı gorulurse kuçuk rutuslar elden geçirmeler yapılıyor dıye bılıyorum fazla kafaya takacak durum degıl..

 
Herkese cevapları için tek tek teşekkür ederim. İlk etapta her ne kadar gerse de beni bu mevzu, golf e olan tutkumdan zerre kaybetmiş değilim. Hala kontağı çevirdiğim zaman, şükürler olsun diyorum..

 

O rötuş boyasını şöyle açıklayayım, benim de aracımda kaputunun ve çamurluklar arasındaki boşluk sağ ve solda biraz farklı, fabrika çıkışlı böyle olabilir, ben yine@mandufla Deniz hocama buluşmamızda göstermiştim. Bence pdi sırasında servis bunu ayarlamak için müdehalede bulunmuş ve rötüşlamışlar, bu nedenle olmuştur, canınızı sıkmayın hocam. Aracınızı güzel günlerde kullanın.

@bravo32

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 

Geri
Üst Alt