2017 1.0 TSi Manuel Baskı Balata Değişimi


Mustafatozer

Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2021
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
İsim
Mustafa ozer
Merhabalar,

Araç 77 bin küsur km’de ve üstünde orijinal baskı balatası bulunmakta. Normalde ben bir performans sıkıntısı veya sıyırma hissetmiyorum, ancak çok yukarıdan kavrıyor hem ben daha konforlu kullanayım hem de eşim de kullanacak yokuşta sorun yaşayabilir düşüncesiyle baskı balata volan değiştirmeye karar verdim. Ancak konuştuğum özel servis volanın değişmesine gerek olmadığını (sabit volanmış), zaten ellerinde parça da olmadığını iletti. Ben volan da değişsin istiyorum işin aslı. Özel servisin dediği gibi volan değiştirme gereği yok mudur bu araçlarda? Normalde işime gelir çok daha ucuza kapatırım ancak titreme şu bu olacaksa daha sonra volan için ikinci defa şanzıman insin istemiyorum. Şimdiden teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Diger konu başlıgında 

Triger icin İNA Ve GATES  arasında gidip geliniyor. 3. Bir marka olarakda conti var.

Triger icin tercih sıralamam 

1-  ina 2- conti 3-Gates iken 

Sizin  manuel baskı balata degişimde 

Sadece 2 marka var. 3. Bir markayı asla tercih etmeyin

Sachs ve luk (fabrikasyon sadece bu ikisi var golflerde )

Yukarıdaki triger gibi tercih sıralaması  yok 

Sachs= Luk (eş kalite)

Hangisi takılmalı ?

Aracın üzerinde fabrikasyon hangisi var ise ondan devam edilmeli kuralı var (hem yetkili sevisler hem sanayi ortamında bu kural fix)

Volan ? Yada volant ? Bu konuya diger üyeler daha ayrıntılı bilgi verecektir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Savatage Cevabınız için teşekkürler. Sachs marka kullanacağım baskı ve balatayı. Asıl volan değişmeli mi değişmemeli mi orada ikilemdeyim biraz.

 
Upvote 0
Ben de geçtiğimiz günlerde baskı balataya yağ kaçağı olduğu için değiştirmek zorunda kaldım. Volanın değişmesine gerek olup olmadığını sorduğumda ise bakıp gerek olmadığını söylediler. Benim araç 2014 model, değişim ise 95 binde olmuştu. Sizin aracınızın daha az yıpranmış olduğu varsayımıyla volanın değişmesine gerek olmadığını düşünüyorum.

 
Upvote 0
Ben 143.000 e geldim. Daha baskı balata değişmedim.Tabi kaçırma falan yok şimdilik bende ama kormuyor da değilim bir gün yolda kalacam diye.  77.000 km nin çok erken olduğunu düşünüyorum. Anormal bir durum yoksa .

 
Upvote 0
Bende 64 binde baskı balatayı değiştirdim. Sachs cıkmıstı ondan taktık Volan değilmesime gerek yok denildi temızlemesini yapmıslar . Bende 2-3 defa kaçırma yapmıstı. 

 
Upvote 0
@Salih Sayın Salih Bey araçta baskı balata direk beni değiştir emareleri vermiyor, yokuşta biraz zor kalkıyor o kadar. Ancak İstanbul arabası balata burada daha çabuk eskiyor. Bir de usta görüşü alacağım.

 
Upvote 0
@Mustafatozer sanki değişmemiş gibi yumasıklık kavrama yuksekliği aynı , sadece suana kadar kaçırma hiç yapmadı . Ben big turboya gecmiştim biraz fazla yuklendim ani kalkışlar 6 dan 4 cekmeler filan 😅belki etkisi olmustur, değişmemdeki sebep 2-3 deda 3 de ve 4 te ani hızlanmalarda kacırma yapmıstı. Usta test sürüşünde fark edemedi, sıkıntı yok demesine ragmen tatıle cıkacagım için değiştirmiştim. Sokuldukten sonra yandıgını ondan kaçırmıs olabılecegını soyledi 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Mustafatozer Balatanın perçinleri çıkmamışsa yani balata aşırı bitmemişse veya parçalanmamışssa volant a zarar vermez.Ayrıca volant zarar görse bile ağır hasarlı değilse tornalanır

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt