Golf 7 Neden 110 HP


adarf33

Yeni Üye
Katılım
21 Nis 2021
Mesajlar
23
Tepkime puanı
9
Konum
İstanbul
İsim
Furkan
Merhabalar

Golf hakkında pek bir bilgim yok fakat kafama takılan bir durum var.

2015 model 2016 üretimli bir golf 7 ye sahibim. Aracım Comfortline.

Diğer emsallerine baktığımda ya 105 beygir.

Benim aracım neden 110 hp bu konuda bilgi verebilecek arkadaş var mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 6. Ay öncesi 105 hp , sonrası 110 hp.. 2017 sonrası 115 hp olmalı..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 yılında 1.2 TSİ motor Euro 6 standartına yükseltildi. Makyajlı motor ile emisyon değerleri düşerken 5 BG lik artış sağlandı. 

 
Verilen cevaplar aynen doğru fakat bir ekleme yapmak isterim.

Alman otomobilleri gücü tanımlarken "DIN" standardına uygun "Pferdestärke" nin kısaltması "ps" i kullanırlar.

Bahsi geçen Golf aslında 110ps güce sahip bir araç. Hatalı olarak Türkiye'de halk arasında bg kullanılıyor.

1 PS = 0.986 HP olduğundan O Golf 108.46 hp güce sahip.

Laf lafı açıyor o güçte asla yere iletilen güç değildir. Motorun krankından çıkan güçtür.

Bu hesaba ne şarz motoru, vakum pompası, devirdaim pompası, yağ pompası, kavrama, şanzıman, aks, tekerlek bilyaları ve lastiklerdeki direnç hesaba katılmaz.

Kullandığımız araçları iyi kalibre edilmiş bir dinamometreya bağlasak gösterilen gücün üçte ikisini ya alırız yada alamayız.

 
Verilen cevaplar aynen doğru fakat bir ekleme yapmak isterim.

Alman otomobilleri gücü tanımlarken "DIN" standardına uygun "Pferdestärke" nin kısaltması "ps" i kullanırlar.

Bahsi geçen Golf aslında 110ps güce sahip bir araç. Hatalı olarak Türkiye'de halk arasında bg kullanılıyor.

1 PS = 0.986 HP olduğundan O Golf 108.46 hp güce sahip.
Aslında hata değildir, yuvarlamadır. Ruhsatta 105 beygir gücü (BG) horse power (hp) , 77kw olarak geçer..

1.6 lt dediğimiz motor da 1598 cc.. 

2.2 bar lastik basıncı 31.9 psi ancak yuvarlanarak 32 psi denir vs.vs. gibi.. 

Bunlar yuvarlama.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@izzetguntalaz Günaydınlar hocam, kabaca bu hesaba göre 100 HP veya BG lik bir araçtan bize verilen güç 66.666 mı? hani 3'te 2 oranı bana biraz fazla gibi geldi?

Aktarım ve destek organları %33'lük bir güç mü çekiyor.  Merak ettim doğrusu

 
@Negatiwe Hocan 1.4 TSI'de 125 ve 150 bg üretmenin mantığı nedir? Yanlış hatırlamıyorsam veya değişmediyse Almanya için kaskolarda bg gücüne göre de fiyatlar değişiyordu. pek sanmıyorum ama sırf bunun içinmidir bilemedim.? 

 
@Negatiwe Hocan 1.4 TSI'de 125 ve 150 bg üretmenin mantığı nedir? Yanlış hatırlamıyorsam veya değişmediyse Almanya için kaskolarda bg gücüne göre de fiyatlar değişiyordu. pek sanmıyorum ama sırf bunun içinmidir bilemedim.? 
150 Beygir olunca ACT teknolojisi farkı oluyor hocam. Silindir açma kapama, yakıt tasarrufu ve belirgin performans farkı.

 
@Culture33Bu değerleri tabiykide ölçmek lazım. Okuduğum birkaç teknik makalede krank gücü ve yere iletilen güç arasında üçte bir kayıp olarak tabir ediliyor.

İçten yanmalı motorlarda termal verimlilik konusuna girersek daha dramatik sonuçlar çıkar.

Yine yaklaşık rakamlar, yaktığımız her bir litre benzinin sadece %30 unu hareket enerjisine dönüştürebiliyoruz.

%70 i de ısı ve sürtünme olarak kaybediliyor.

 
@izzetguntalaz Durum vahimmiş walla. araç kullanırken paramızın %70'i ni sürtünme kaybı olarak veriyoruz desenize. 

 
@Culture33

Otomobil üreticileri madalyonun bu yüzünü tüketiciden hep saklar.

Mesela bize pazarlanan araçların güçleri sadece üst devirlerde anlık güçlerdir.

Günlük hayatta 2000-3000 devir bandında 1.2 Golf için konuşalım aldığımız güç 70ps i bulmaz.

110ps i 5000 devirde veriyordu galiba. Mesela ben bu devirde aracı hiç kullanmıyorum.

Hadi diyelim ki bu devirlere çıkacaz yakıt tüketimini düşünemiyorum.

 


Geri
Üst Alt