GOLF 7.5 Hakkında fikirleriniz (TSI-TDI)


Sulo313

Üye
Katılım
31 Ocak 2021
Mesajlar
248
Tepkime puanı
116
Konum
Trabzon
İsim
Süleyman yılmazer
Araç
GOLF 2018 MK 7.5 1.6 TDI BMT DSG COMFORTLİNE 115 HP
Hepinize merhabalar değerli golf tutkusu sakinleri 

Bir konuda sizlerin görüşlerinize ihtiyacım var 

Benim 2018 model GOLF 1.6 TDI 115 hp comfortline 87.000 km de aracım var aracı alalı 1.5 yıl oldu aldığımda 66.000 km de idi 

Aracima retrofit işlemleri yapmak istiyorum ama yaşına oranla km sinin yüksek olması dizel motorların ilerleyen km de hem değerinin daha çok düşmesi hemde kronik sorunlarinin çıkması korkusu acikcasi hevesimi kaciriyor 

Bunun yerine 1.5 TSI ACT 150 hp comfortline araca yükseltip onunla retrofit yapmayı dusunuyorum hem bağımsız suspansiyonu hem de daha dusuk km de alıp uzun yıllar kullanma gibi bir dusuncem var 

Sizce elimdeki araca devam edip retrofit yapıp yaptığım masrafa değer mi yoksa hem benzinli hem 150 hp hem de bağımsız süspansiyon 1.5 tsi a yükseltip ona daha uzun ömürlü retrofitler düşünmek mi 

Sizler bu konunun duayenisiniz o yuzden sizlerin kiymetli yorumlarınızı bekliyorum 

Hepinize şimdiden teşekkürler 

Retrofitten kastim(r-line dönüşüm hayalet ekran discover pro media Acc vs geniş kapsamlı dusunuyorum)

 
Teknik olarak,

1.5 yılda yaptığınız kilometreye (yaklaşık 14bin) bakınca evet , yakıt fiyatları birbirine yakın ancak yine de litre bazında size maliyeti artırabilir.

Bakım olarak benzinli araç bakımı daha düşük olacaktır. Ancak yıl yükselirse (yetkili servis olarak baktığımda) yaş durumunda indirim basamağı değişir ve birbirini dengeler.

Bunlar sadece teknik olarak maliyet bakımında artı ve eksileri..

Diğer taraftan..

Süspansiyon anlamında benzinli 1.5 tsi daha konfor sağlayabilir, elbette motor sesinde de fark olur.

Kilometre olarak daha düşük bir benzinli elbette ki tercih edilebilir.

Retrofit kısmında her iki araca da maliyet aynı olacaktır siz de tahmin edersiniz ki.

Bunun yanında değer kaybı durumu kişilerin beklentisine göre farklılık göstermektedir. Yani özetle dizel aracınızın da mutlaka bir alıcısı olacağından değer kaybı durumunda net olarak şu diyemiyorum. 

Aracın sorun çıkarma durumu da elbette ki bakımlı olmak şartı var ancak sıfır alınmış bir aracın  50-100 km sonra da arızalanıp arızalanmaz ya da kronik sorunu çıkmaz diye net bir şey söylemek de tamamen şans ile doğru orantılı.. 

Yine de..







 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam aracı değiştirdikten sonra retro yapmanız daha mantıklı gibi. uzun yıllar araca bineceksiniz. bu arada hem 1.5 / 150 bg'in keyfini çıkartırsınız. dizelden benzine geçtiğiniz için az da olsa yakıt masrafı artacaktır ama sizin bunu problem edeceğinizi pek sanmıyorum. 

Neden highline değil de comfortline ?

 
@Culture33 hocam highline fiyatları biraz maliyeti artiriyor(aradaki değer farkından dolayi) highline ve retrofit işlemleri ekledigimde golf 8 e yakın bir fiyat ortaya çıkabilir diye acikcasi highlineden cekiniyorum sizce çok fiyat farkı olur mu 

Yakıt konusunda aradaki fiyat farkını cok dert etmiyorum( benzinli kullanmanın daha konforlu olacağını sessizlik bakim maliyeti düşüklüğü vs bu avantajları sebebiyle)

 
@ogzogz videoya cok güldüm:))

Hocam vakit ayırıp tek tek yazmissin cok teşekkür ederim şaka bir yana burasi golf tutkusunun yorumlarına ve bilgi birikimine güvendiğim için aslinda bunu burada sordum çünkü bazen iki aracı da kullanıp tecrübelerini paylaşanlar da oluyor isin içinde olup artisi eksisini deneyimleyip gozlemleyen kişiler burada paylaşınca hiçbiryerde bulamayacağım bilgiler sayesinde kıyaslama yapmak daha sağlıklı olacaktır diye dusunurek ki öyle de oluyor sizlerin bilgilerinizden gördüğüm kadariyka

 
Şuan temiz bir 1,5tsi comfortline almak isteseniz 1,0tsi higline parasına gelecek. Ben olsam 1,0tsi higline alır keyfime bakarım.

 
@Sulo313 Retro olarak neler yapmayı planlıyorsunuz? bunlar maliyet açısından çok önemli şu an en basit bir retro 6-7 binden başlıyor. hani Comfort alıp highline çevirmek var bir de highline alıp r line a çevirmek var. e tabi son zamanlarda vergi dilimlerinden dolayı fiyat farkı olacağı da aşikar bir durum. hesabı kitabı iyi yapmak lazım.  

Örneğin Cam tavanlı ve hayalet ekranlı bir Highline ile cam tavansız hayalet ekransız bir comfortline arasındaki fark 35-40 bin arası. daha teknik özellikler farlar, kendinden renkli camlar, jant ve lastikleri saymadım. tamamıyla bütçe meselesi. hani bunları ben yaparım derseniz maliyeti aradaki fiyat farkını bile geçer. yorulması da cabası. ama farlar camlar cam tavanı ben tercih etmem 18" jant kullanacağım derseniz iş başka tabi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.6 dizelden geçen biri için 1.5 TSİ fazla da gerekli olmayabilir, 1.0 TSİ tüketim ve güç açısından daha yerinde bir tercih olacaktır. 
 

daha ucuza neredeyse tüm retrofitler halledilir böylelikle.

 
@Culture33 haklisin hocam benim düşündüğüm retrofitler r line body kit-cift j led farlar ve stop- hayalet ekran -discover pro -ACC zaten bunların yaklaşık 35 bin ve üstü bir maliyet direk kendi başına ben bunu bir düşüneyim 

 

Geri
Üst Alt