@OnurSuer61 welcome to Volkswagen..
Evet, klimalar aç kapa işimizi görsün olabilir.
Ancak bazı durumların neden olduğunu burada tecrübeler doğrultusunda, bazen sorun zannettiğimiz durumların sorun olmadığını , sizin de bahsettiğiniz gibi örneğin koruma altına almak için yaptığı gibi teknik ayrıntılar olabiliyor.
Bazı durumlar bulemotion teknolojisi altında gerçekleşen verimli tüketim amacıyla da olmuş olabilecek durumlar olabilir..
O sebeple yukarıdaki soruların nedeni , 120 bin kmdir aynı aracı kullanan birisi olarak olabilecekleri size aktarabilmekti.
Start stop devredeyken ve motor durmuş beklerken üfleme azalır. Olması gereken sıcaklıkta değilse zaten kendisi kapanmaz. Kapanmışsa da klima olması gereken sıcaklığa ulaşmak için bekliyor olsanız dahi tekrar çalışır kendiliğinden.
(2. Konu)sürüş anında oluşan bir durumdan bahsediyorsunuz. Akü , elbette seçenekler arasında.
Benim sadece belirtmek istediğim, güneş dik gelince üfleme daha fazla olur, arka çaprazdan gelirse daha az olur. Güneşin geliş açısını ön cama bakan panel arasındaki sensörle algılar.
Klimanın kendini korumaya alma durumları da olabilir. Bu da aracın enerji ihtiyacı olduğu zaman olabilir, sistemsel ya da mekanik bir arıza da olabilir, tıkanıklık da olabilir , klima gazı sebebiyle de olabilir.
Bir de uzun yoldan bahsetmişsiniz. Yorgunluk algılama 65 km/h ile 200 km/h aralığında yapılan sürüşlerde hesaplanır ve sürücü hareketine göre uyarı verir. Burada bunun ile alakası yoktur. Sadece uzun süre sürüş yaptığınızda motor suyu sıcaklığı çok yükseldiği anlar olursa kompresör kendini korumaya alır. Ancak siz soğutuyor ama üflemiyor diyorsunuz. Bu da eğer ki auto modda kullanıyorsanız havalandırmayı yönlendirdiğinden nereye ihtiyaç varsa oraya yönlendirdiği anlamı çıkarır.
Multimedyadan araç durumunda start stop sekmesinden motorun çalışma ihtiyacı olup olmadığı , klima için mi çalışıyor vs. gibi bilgiler çıkabilir.
Yine de gözetlemeye devam edin. Bir servise gösterin. Zaman bulursanız kullanma kılavuzuna da bakın.