55 bin km debriyaj baskı balata sorunu


Abormen

Üye
Katılım
17 Eki 2015
Mesajlar
127
Tepkime puanı
14
İsim
Ahmet
merhaba dostlar,

2015 manuel 1,4 aracımda cruise controlün aktifken devreden çıkmasıyla başlayan ve ustaya bu durumu sorduğumda baskı balatadan olabilir dediğinin üzerinden 5-6 ay geçti ve artık debriyaj pedalı da yukardan kavrıyor arasıra yüksek viteste gaza yüklendiğimde kaçırıyor.

sanırım değiştirmem gerekecek, ama bu km de böyle olmasını anlayamadım, yarım debriyaj kullanmadım aracı şimdiye kadar hep kendim kullandım, hiç kara çamura batırıp balatadan kokular gelinceye kadar patinaj da yaptırmadım ama benim hatam ekrandaki vites önerilerine  uyup düşük devirlerde vites değiştirmem den kaynaklandığını düşünüyorum.

sachs marka set 1400 liraymış 800 lirada işçilik ile beraber 2200 liraya mal olacak.  önerilerinize açığım.

 
Sanırım Vw artık baskı balatayıda eko serisi kullanıyor. Ne yapacaklarını şaşırdılar. 800 işçilik çokmuş. 

 
merhaba dostlar,

2015 manuel 1,4 aracımda cruise controlün aktifken devreden çıkmasıyla başlayan ve ustaya bu durumu sorduğumda baskı balatadan olabilir dediğinin üzerinden 5-6 ay geçti ve artık debriyaj pedalı da yukardan kavrıyor arasıra yüksek viteste gaza yüklendiğimde kaçırıyor.

sanırım değiştirmem gerekecek, ama bu km de böyle olmasını anlayamadım, yarım debriyaj kullanmadım aracı şimdiye kadar hep kendim kullandım, hiç kara çamura batırıp balatadan kokular gelinceye kadar patinaj da yaptırmadım ama benim hatam ekrandaki vites önerilerine  uyup düşük devirlerde vites değiştirmem den kaynaklandığını düşünüyorum.

sachs marka set 1400 liraymış 800 lirada işçilik ile beraber 2200 liraya mal olacak.  önerilerinize açığım.
LUK marka set kalite olarak Sachs 'tan daha iyidir., 55 bin km 'de baskı-balata için çok erken umarım başka sorun yoktur., debriyaj topuzu denilen 15-20 liralık küçük bir parça var., bu parça debriyaj setinin içinden çıkmaz., zamanla aşınan bir parçadır., değişmezse ilerde sıkıntı çıkarır ucuz bir parça zaten bunu da temin edip değiştirmelerini söyleyin.

Bir de yetkili servisten fiyat alınız., aracınız 6 yaşında olduğu için hem yedek parçada ve hem de işçilikte geçerli %25 zubizu indirimi hakkınız var., serviste yaptırırsınız veya yaptırmazsınız ama mutlaka servisten de fiyat almanızı öneririm. serviste yaptırırsanız değişen her bir parçanın/işlemin 2 yıl garantisi olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba dostlar,

2015 manuel 1,4 aracımda cruise controlün aktifken devreden çıkmasıyla başlayan ve ustaya bu durumu sorduğumda baskı balatadan olabilir dediğinin üzerinden 5-6 ay geçti ve artık debriyaj pedalı da yukardan kavrıyor arasıra yüksek viteste gaza yüklendiğimde kaçırıyor.

sanırım değiştirmem gerekecek, ama bu km de böyle olmasını anlayamadım, yarım debriyaj kullanmadım aracı şimdiye kadar hep kendim kullandım, hiç kara çamura batırıp balatadan kokular gelinceye kadar patinaj da yaptırmadım ama benim hatam ekrandaki vites önerilerine  uyup düşük devirlerde vites değiştirmem den kaynaklandığını düşünüyorum.

sachs marka set 1400 liraymış 800 lirada işçilik ile beraber 2200 liraya mal olacak.  önerilerinize açığım.
Geçmiş olsun olan olmuş artık erken geç yok geldi mi başa geliyor benimde size benzer durum başıma geldi baskıyı değiştirdim daha büyük sorun çıktı nedeni VOLANT...

Bizim araçlarda akıllı volant var hocam baskı balatası değişirken usta değişmez bu zımpara olur devam der ki bana oyel dedi basima gelmeyen kalmadı uzun gereksiz anlamayacağım...

Kesinlikle şiddetle tavsiye ediyorum derler ya volanti değiştirin hocam idare eder desede 3.500 tl gibi bir rakam az uz da değil ama değiştirmez seniz tekrar işçilik verir tekrar yeni takılmış baskıyı değiştirmek zorunda kalabilirsiniz benim gibi... taktir sizindir 

 
Wv nin dsg si dillere destan beyaz eşya gibi şans işi ama manuel sanzumani da az değil:)

 
Yalnız değilsiniz benimki de 65 bin km civarında değişmişti.

Vites önerisine hep uyuyordum ben de, çok sakin kullanıyordum hatta.

O zamanlar üzülmüştüm ama Son zamanlarda umursamıyorum artık, araç fiyatları ultra süper hızda arttığı için 2200 tl lik masraf normal gelmeye başladı.

Servisten fiyat alınması ve serviste yapılması konusunda ben de destekliyorum.

En azından parçanın orjinalliği konusunda endişeniz olmaz. Uyumsuz bir baskı-balata seti takılırsa ve sorun çıkarsa, özel servis bunu çok rahat kullanıcının üzerine yıkıyor, işin içinden sıyrılıyor

Volant ın değişmesini yetkili servis de tavsiye edecek büyük ihtimalle. Sorunsuzluk istiyorsanız kafam rahat etsin derseniz volant da açılmışken değişsin.

Autohold kullanıyor musunuz peki?

Son zamanlarda yokuşta kalkışlarda aracın bırakmadığı durumlar oldu mu? 

Autohold dan şüpheleniyorum ben, kullanmadan da edemiyorum alışınca büyük rahatlık. 

 
@Forsss çok fazla titreme yok ama debriyaj üstten kavrıyor, trafik normal çok yoğun denemez.

 
@Abormen hocam ben de ekran uyarılarına göre atarım vitesi. Bundan kaynaklanabileceğini zannetmiyorum. Benim arabada sorun yok. 

Aracım 98bin km'de 2016 1.2 tsi manuel. 

 
Benim de 59 binde 2015 model 1.2 TSİ manuel aracım var, benim debriyaj da üstte kavrıyor fakat sorun yaşamadım, autohold kullanıyorum sürekli, ben aracı 44 binde aldım. Aldığımda araç genel olarak şehirlerarası kullanılmıştı. Ben vites önerilerine çok dikkat etmiyorum, 2300 devire falan gelince vites attırıyorum. Umarım sorun yaşamam devamında, bazen de performanslı kullanıyorum hatta

 
2016 Model 1.2 TSI 38.000de olan aracımın da debriyajı üstte kavrıyor. Arabayı geçen sene 20.000 KM'de almıştım aldığım günden beri bu şekilde. Ne yalan söyleyeyim kavrama noktasına halen alışamadım :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Volkan68 1.2 TSİ larda öyle bi durum söz konusu kime sorsam yukarda kavrıyor diyor benim aracımdada yukarda kavrıyor başka bi araçtan inip benim araca binen bunun baskı mı bitik yukarda kavrıyor diyor :)

 

@Abormen peki hocam el freni ile kavramayi test ettinizmi , el frenini tam cekin 1. Vitese alin, gaz pedalına dokunmadan debriyajı yavaşça bırakın kalkış yapar gibi, gaz pedalına hiç dokunmayın, debriyaj tam bıraktıgınızda devir dalgalanıp  gitmeye çalışıp stop ediyorsa kavrama daha şağlamdır ancak debriyajı bıraktınız ve araç hala çalışıyorsa değişim gerekir, eski ustalar böyle kontrol ediyordu.

 

Geri
Üst Alt