silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Bir başka şehirden araç satın alma rehberi
Her araç Fabrikadan üretimden çıktıktan sonra yaklaşık 1 ay süren bir yolculukla limana gümrük sahasına indirilir.
Burada Doğuş otomotiv'in eksperleri tarafından kontrolleri tamamlanan araçlar teslim alınır...
Gümrük işlemleri yapılan araçlar belirlenen transfer programına göre TIR'lara yüklenerek Bayilere dağıtılır...
Bu aşamada Doğuş tarafından bayilere fatura edilir ve araçlar stoklara girmiş olur.
Bayiler bu aşamada müşterilerine haber vererek artık araçlar stok girişleri yapıldığından proforma fatura kesilebileceğini haber verirler.
Yapılan bu bilgilendirme aynı zamanda müşteriye plaka ve Trafik ya da Kasko sigortası teklifi alabilmesi ve kendince hazırlık yapabilmesi için fırsattır.
Gümrüğe inen araçlar Bayilere fatura edildiğinden onların malıdır ve bu tarihten itibaren 3 ila 7 gün arasında
Bayiler'e indirilen araçlar bayi tarafından elbette kontrol edilerek teslim alınır.
Teslim alınan araç hakkında müşteriye gelip görmek isterse ve kontrol etmek isterse diye bilgi verilir
Müşteri ister gelir isterse gelmez... Gelse de gelmese de bayi yetkilisi tarafından yapılan kontrol esnasında herhangi bir kusur tespit edilirse müşteriye bilgi verilir.
Dilerim böyle bir şey olmaz ama...
Müşteri bu haliyle ya da onarım gerektiriyorsa onarımla alıp almayacağı sorulur.
Her hâlükârda müşteriye bir indirim yapılır ve buna nefaset indirimi deniyor
Sorun yoksa veya siz kontrole gelmediyseniz aracı kabul ettiniz sayılır ve iki gün içerisinde size fatura edileceği için en kısa sürede ödeme yapmanız beklenir.
Siz onay verdiyseniz araç teslimata hazırlanır...
Güncel versiyon yazılım yüklemesi, aracın üzerinde çeşitli etkilerden koruyucu malzemelerin sökülmesi, çıkartılması vb. motor ve soğutma sıvılarının tamamlanması yıkanıp parlatılmasından sonra teslimatı bekler...
İşte bu aşamada yani araç bayiye geldiğinde siz aracı gerekçe göstermeden kabul etmeme hakkı saklı olduğundan
işte bayi için risk buradadır. Almaktan vaz geçtiğiniz anda bu araç parası kasasından ödenmek zorunda kalacaktır...
Oysa bu aracın tüm bu teslim işlemleri personel ve sarf malzemesi yani maliyet gerektirir.
Bu maliyet bayiler arasında sıkıntı yaratır. Ayrıca normal koşullarda rakibi olan bayinin kasasına para girecek diye onlar ne diye sıkıntı yaşayacaklar?
Dolayısıyla aynı bayiye ait şubeleri arasında transfer dahi sıkıntılı ama mümkün...
Farklı bayilerde mümkün değil...
Hiç kimse kabul etmez böylesi bir sorumluluğu...
Yaptırabilen varsa helal olsun derim...
Ben araştırdım uzun süre TIR'la transferi için 2 bin lira istediler...
sizin için transfer demek önce bayiye inecek aracın ne zaman geleceği belli olmayan bir sonraki transferde taşınması demek..
En önemlisi herhangi bir garanti veremeyiz transport aşamasında veya sonrasında olan için diye....
çok da mantıklı...
benim parasını ödediğim ve kasasına giren bayi sorumluluğa da sahiptir.
Teslimattaki angarya işleri ve onca sorumluluğu neden bir başka bayi üstlensin?
Her araç Fabrikadan üretimden çıktıktan sonra yaklaşık 1 ay süren bir yolculukla limana gümrük sahasına indirilir.
Burada Doğuş otomotiv'in eksperleri tarafından kontrolleri tamamlanan araçlar teslim alınır...
Gümrük işlemleri yapılan araçlar belirlenen transfer programına göre TIR'lara yüklenerek Bayilere dağıtılır...
Bu aşamada Doğuş tarafından bayilere fatura edilir ve araçlar stoklara girmiş olur.
Bayiler bu aşamada müşterilerine haber vererek artık araçlar stok girişleri yapıldığından proforma fatura kesilebileceğini haber verirler.
Yapılan bu bilgilendirme aynı zamanda müşteriye plaka ve Trafik ya da Kasko sigortası teklifi alabilmesi ve kendince hazırlık yapabilmesi için fırsattır.
Gümrüğe inen araçlar Bayilere fatura edildiğinden onların malıdır ve bu tarihten itibaren 3 ila 7 gün arasında
Bayiler'e indirilen araçlar bayi tarafından elbette kontrol edilerek teslim alınır.
Teslim alınan araç hakkında müşteriye gelip görmek isterse ve kontrol etmek isterse diye bilgi verilir
Müşteri ister gelir isterse gelmez... Gelse de gelmese de bayi yetkilisi tarafından yapılan kontrol esnasında herhangi bir kusur tespit edilirse müşteriye bilgi verilir.
Dilerim böyle bir şey olmaz ama...
Müşteri bu haliyle ya da onarım gerektiriyorsa onarımla alıp almayacağı sorulur.
Her hâlükârda müşteriye bir indirim yapılır ve buna nefaset indirimi deniyor
Sorun yoksa veya siz kontrole gelmediyseniz aracı kabul ettiniz sayılır ve iki gün içerisinde size fatura edileceği için en kısa sürede ödeme yapmanız beklenir.
Siz onay verdiyseniz araç teslimata hazırlanır...
Güncel versiyon yazılım yüklemesi, aracın üzerinde çeşitli etkilerden koruyucu malzemelerin sökülmesi, çıkartılması vb. motor ve soğutma sıvılarının tamamlanması yıkanıp parlatılmasından sonra teslimatı bekler...
İşte bu aşamada yani araç bayiye geldiğinde siz aracı gerekçe göstermeden kabul etmeme hakkı saklı olduğundan
işte bayi için risk buradadır. Almaktan vaz geçtiğiniz anda bu araç parası kasasından ödenmek zorunda kalacaktır...
Oysa bu aracın tüm bu teslim işlemleri personel ve sarf malzemesi yani maliyet gerektirir.
Bu maliyet bayiler arasında sıkıntı yaratır. Ayrıca normal koşullarda rakibi olan bayinin kasasına para girecek diye onlar ne diye sıkıntı yaşayacaklar?
Dolayısıyla aynı bayiye ait şubeleri arasında transfer dahi sıkıntılı ama mümkün...
Farklı bayilerde mümkün değil...
Hiç kimse kabul etmez böylesi bir sorumluluğu...
Yaptırabilen varsa helal olsun derim...
Ben araştırdım uzun süre TIR'la transferi için 2 bin lira istediler...
sizin için transfer demek önce bayiye inecek aracın ne zaman geleceği belli olmayan bir sonraki transferde taşınması demek..
En önemlisi herhangi bir garanti veremeyiz transport aşamasında veya sonrasında olan için diye....
çok da mantıklı...
benim parasını ödediğim ve kasasına giren bayi sorumluluğa da sahiptir.
Teslimattaki angarya işleri ve onca sorumluluğu neden bir başka bayi üstlensin?