Golf 8 vidalardaki boya kalkıkları


ariza

Üye
Katılım
10 Eyl 2021
Mesajlar
48
Tepkime puanı
28
Konum
ankara
İsim
ali rıza
Merhabalar bir hafta kadar önce aldığım Golf Life aracımda kaputu açıp vidalara hehangibir müdahele olmuşmu diye incelediğimde aracın sol tarafındaki vidaların boyalarında bir kaç noktada kalkıklar olduğunu fark ettim , diğer tarafındaki vidalarda hiçbişey yoktu böyle,(vidalar pek açılmış gibi görünmüyor o kadar zorlama olsa belli olur sanırım ama açılıp sonra belli olmasın diye sprey boya atıldıysa fabrika boyasından farklı olarak diye düşündüm) tırnakla kazımaya çalışınca atan yerlerden az birşey daha soyabildim, bu boyaların böyle olması normalmidir, çok detay baktığımın farkındayım ama insan Türkiyede yaşayınca aldığı sıfır aracın dahi orasını burasını iyice inceliyor.

Inkedbbb_LI.jpg

 
Ali merhabalar, bu tip incelemeleri yapmak için çok geç artık. Bu sebeple o tip boya kaldırmalarını daha fazla yapma ve gönül rahatlığı ile aracına bin... Güle güle kullan. :)

 
Upvote 0
Bazen  kontrol edilip üzerine kontrol edildiğini belirten kalemle ya da neyle yapıyorlarsa işaret koyuyorlar.

Beyaz boya ile işaret konulmuşa benziyor.

Ancak tırnak ile kazıyabiliyorsanız, boya öncesi altında toz vs. kir kalmış olabilir ve boya yapışmamış olan yerler olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz beyaz boya işareti değil o boya kalkmış kısım ,ortam karanlık olduğundan flaş patlatarak çekilen fotoda çok beyaz çıkmış, birşey olduğunu ben pek sanmıyorum ama bir sorayım dedim , hatta yalnızca kaporta ekspertize sokuladabilir iç rahatlığı için :))

 
Upvote 0
@ariza mekanik montaj hattından çıkan araçlar fina kalite aşamasında kontrol edilir. Burada yapılan son kontrolde eğer çamurluğun üst kısmında 0.5mm - 1mm civarında çok küçük bir ayarsızlık olduysa belki civatalardan birini gevşetip çok ince ayar yapmış olabilirler. Şüphelendiğiniz civatanın yan yüzeylerinde ve diğer civatanın yan yüzeylerinde ezik ve anahtar izi olup olmadığını kontrol edin. Eğer diğer civatalarda yoksa ya ayar ile ilgilidir ya da civata tepesinde biriken fazla boya kalkmışır.

B yüzeyi diye adlandırılan görünmeyen yüzeylerde bu tip kusurlar olabilir.

 
Upvote 0
@ariza Arabalara fabrikada ayar yapilir, sonra vidalarin üstü boyanir, bütün vidalarda olsaydi sorun olabilirdi, seri numarasi tuttugu icin experde sök-tak cikardi, benim son sattigim golfte sadece 1 tane vida temizdi, anahtar izi-boya yoktu, onun sayesinde sök-tak cikmadi experde, yani sizin arabada sorun yok, expere bosuna para vermeyin

 
Upvote 0
@sezerc dediğiniz gibi sanırım çünkü hiç ezik çizik bişey yok başkaca gayet temiz duruyor sadece bir iki poya kalkması vardı merak etmiştim.

 
Upvote 0
@sezerc dediğiniz gibi sanırım çünkü hiç ezik çizik bişey yok başkaca gayet temiz duruyor sadece bir iki poya kalkması vardı merak etmiştim.

Aracımı teslim aldıktan bir gün sonra ekspertize gittim. Bagaj kapağı fabrikasyon ayar yazıldı geçildi ve yetkili servisten buna istinaden kağıt almam gerektiğini belirttiler. 4 vidadan 3 tanesinde oynama vardı. Bende yetkili servisin yolunu tuttum ancak herhangi bir kağıt alamadım. Bu hafta sitede ilan gezerken impression bir araca denk geldim ilan açıklamasında bizim sorunumuza benzer bir sorunu aracın bir kaç parçasında yaşadığını belirtip yetkili servisten kağıt alıp aldığı kağıdı da ilana eklemiş.


Çok sık denk gelinen bir olay bu belli . Eskiden bu vidalardaki ayarlar fiyat kırma bahanesiydi insanların . Ancak günümüzde marka gözetmeksizin bir çok araçta bu sorunla karşılaşılıyor.
 
Upvote 0
Aracımı teslim aldıktan bir gün sonra ekspertize gittim. Bagaj kapağı fabrikasyon ayar yazıldı geçildi ve yetkili servisten buna istinaden kağıt almam gerektiğini belirttiler. 4 vidadan 3 tanesinde oynama vardı. Bende yetkili servisin yolunu tuttum ancak herhangi bir kağıt alamadım. Bu hafta sitede ilan gezerken impression bir araca denk geldim ilan açıklamasında bizim sorunumuza benzer bir sorunu aracın bir kaç parçasında yaşadığını belirtip yetkili servisten kağıt alıp aldığı kağıdı da ilana eklemiş.


Çok sık denk gelinen bir olay bu belli . Eskiden bu vidalardaki ayarlar fiyat kırma bahanesiydi insanların . Ancak günümüzde marka gözetmeksizin bir çok araçta bu sorunla karşılaşılıyor.
Araca tüv-d ekspertizde kaporta boya ekspertizi yaptırdım, cihazla her 15cm de bir kontrol ederek boya mikron değerleri vs ölçüm yapıldı titizlikle, sıfır hata çıktı çok şükür, bu 3.sıfır aracım 2011 civic, 2017 passat ve son olarak golf8 ilk kez sıfır araca ekspertiz yaptırdım :)) Hadi hayırlısı gitti 240 lira
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt