Avrupa genelinde şarj edilebilir otomobil satışları %60 arttı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Avrupa'da Ağustos ayında 151.737 adet şarj edilebilir otomobil satıldı. 2020 yılının aynı dönemine göre %60'lık artış görülürken, pazarın %17'lik bölümünü oluşturuyor. Tam elektrikli modellerin de piyasanın önemli bir bölümünü oluşturduğunu belirtmek gerek. Geçtiğimiz yıla oranla tam elektrikli otomobillerin satışları %72 artarken, şarj edilebilir hibrit modellerin %47 arttı. 

Ocak ayından şimdiye kadar 1.35 milyon şarj edilebilir otomobil satıldı. Bunların neredeyse yarısını tam elektrikli otomobiller oluşturuyor. Ayrıca geçtiğimiz ay en çok satan modelin ID.3 olduğunu görüyoruz. Alman üreticinin aracını Tesla Model 3 takip ediyor. Bir diğer Volkswagen aracı ID.4'te listenin üçüncü sırasında yerini aldı. 

Ağustos ayı satışları:

  1. Volkswagen ID.3 - 8.025 adet
  2. Tesla Model 3 - 7.878 adet
  3. Volkswagen ID.4 - 4.844 adet
  4. Renault ZOE - 4.065 adet
  5. Ford Mustang Mach-E - 3.743 adet
  6. Skoda Enyaq iV - 3.674 adet
  7. Ford Kuga PHEV - 3.666 adet
  8. Mercedes-Benz GLC 300e/de - 3.654 adet
  9. Kia Niro EV (e-Niro) - 3.601 adet
  10. Tesla Model Y - 3.543 adet

Ocak-Ağustos Satışları:

  1. Tesla Model 3 - 76.440 adet
  2. Volkswagen ID.3 - 44.625 adet
  3. Renault ZOE - 38.872 adet
  4. Volkswagen ID.4 - 33.543 adet
  5. Ford Kuga PHEV - 32.507 adet
  6. Volvo XC40 PHEV - 29,356 adet
  7. Kia Niro EV (e-Niro) - 28.393 adet
  8. Hyundai Kona Elektrik - 28.260 adet
  9. BMW 330e - 26.537 adet
  10. Fiat 500 elektrikli - 26.064 adet

image.png

Kaynak

 
Hala dizel araba kullanıyor olmak çok kafamı kurcalıyor ancak hala uzun menzilli elektrikli arabaya geçiş yapmak ülkemizde maliyetli. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu konuyu ben de araştırıyorum.

Kafamı kurcalayan konular, Tamamen elektrikli araç ile uzun yol nasıl yapılacak.
Örneğin Adana'dan İzmir'e şarj istasyonu aramadan gidebilir miyim. Yada Türkiye'de elektrikli araçlar benzinli araçlara göre çok pahalı.

 
Geçenlerde bu konuyu doğrulayan ve gözlerime inanamadığım çok güzel bir infografik izledim. Buyrunuz:



 
Hala dizel araba kullanıyor olmak çok kafamı kurcalıyor ancak hala uzun menzilli elektrikli arabaya geçiş yapmak ülkemizde maliyetli. 


Bu konuyu ben de araştırıyorum.

Kafamı kurcalayan konular, Tamamen elektrikli araç ile uzun yol nasıl yapılacak.
Örneğin Adana'dan İzmir'e şarj istasyonu aramadan gidebilir miyim. Yada Türkiye'de elektrikli araçlar benzinli araçlara göre çok pahalı.
Elektrik istasyonları gecikirse sağda solda " ucuz elektrik bulunur " tabelaları ve kaçak elektrik istasyonları türeyebilir.

 

Geri
Üst Alt