Test Sürüşlerim.


fcsrn

Moderatör
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
5,134
Tepkime puanı
568
Konum
Amasya>Merkez-Sivas>Merkez
İsim
Eren
Bu konu altında zaman içinde yaptığım test sürüşleri hakkında ki izlenimlerimi paylaşacağım. İlk olarak bugün yaptığım iki araç testinden başlayayım.

İlk Test; 2016 Ford Focus 1.5 TDCI 120ps Powershift Otomatik Şanzıman:

Pazartesi günü Sivas Ford bayisi Altınsoy otomotive gittim. Önce bizim Focus hakkında serviste küçük bir işlemi hallettirdim. Daha sonra ön tarafa geçerek test sürüşü yapmak istediğimi belirttim. Yetkili bayan önce bir baktı, "Kaç yaşındasın sen, git büyüklerinle gel." tarzı bir cümle kurmadı "Bende bayiyi birbirine katmadım tabi ki. :000043-medium:

Bayan gayet ilgili, güleryüzlü, müşteri odaklıydı. Yaşıma vs bakmadan hangi araçla test sürüşü yapmak istediğimi sordu dizel Focus istediğimi belirttim. "Tabii buyrun çıkalım." dedi, dedi ama başka bir yetkili maliyeye evra götürmüş. Özür dileyerek ismimi ve numaramı aldı, ben seni arayacağım dedi. 

Bugün dersi ektiğim için (Murat Abim duymasın  :000358-medium: )  gezerken aklıma geldi. Ford Altınsoy'a gittim. Yetkili bayan beni kapıda görür görmez hemen tanıdı ve diğer bir yetkiliye "Focus burada mı?" diye seslendi. Ben "Burada" diyerek gülümsedim ve anahtarı alıp test sürüşüne çıktık. Test aracı Titanium üstüne full opsiyonlu idi. Unutmadan söyleyeyim yanımda bir arkadaşım daha vardı.

İlk olarak powershift otomatik şanzımandan bahsetmek istiyorum. Şanzıman DSG kadar olmasa da hızlı çalışıyor.  Tepkileri fena değil. Ama şunu belirtmek istiyorum. Vites atmak için bastığınız mandal biraz zor yerde, yani vites topuzunun şeklinden dolayı biraz içeride kalıyor ve bu da mandala basmayı zorlaştırıyor.

Araç full+full donanımda idi. Bir ara sinyal vermeden şerit değiştireyim dedim şerit takip asistanı hemen müdahele etti. Başarılı buldum. Sinyal verdiğinizde herhangi bir müdahelesi yok. Direksiyon çok konforlu ve yumuşaktı. Eski kasaya oranla çok başarılı buldum o konuda. Yumuşak derken hem derisi yumuşak hem manevra yaparken. :)

Panoramik olmasa da sunroof vardı, onun bile içeriye kattığı ferahlık ayrı bir güzel. 

Bi-xenon farları hava aydınlık olduğu için test edemedim ama araca ayrı bir hava katıyor(4bin lira verdiğiniz her opsiyon katar orası ayrı tabi).

Motor, lastik ve rüzgar yalıtımı başarılı, açıkcası 120ps 300nm torka sahip bu araç bana bizim Focus kadar atak gelmedi, şanzıman biraz performansı gölgeliyor gibi geldi. Test sonunda manueli olup olmadığını sordum, "Malesef." yanıtını aldım.

Aracın içi hepinizin malumu olduğu üzere dar. Ben koltuğu kendime göre ayarladığımda arkadaşım arkada rahat edemedi, bayanın arkasına geçti. 

Aracı genel olarak beğendim. Test sonu form doldururken görüşleriniz kısmına "Aracın arka diz mesafesinin daha başarılı olmasını beklerdim." yazdım ve çıktım. Çıkarken ismini öğrenmeyi unuttuğum yetkili bayan "Yine beklerim Ablacım." diyerek uğurladı. İçimden dedim "Satış danışmanı dediğin böyle olmalı."

Renaulta girecektik ama vazgeçtik, VW Orka'ya sürdüm. 

İkinci Test; 2016 VW Passat 1.6TDI 120ps DSG: 

Bayiye girdiğimizde yetkili namına hiçkimse yoktu. Arka taraflara ilerledim ve birini buldum. Test sürüşüne çıkmak istediğimi belirttim. "Hangi model ile?" sorusuna "Varsa Passat." yanıtını verdim. "Tabi ki, yalnız biraz bekleteceğim. Arkadaşlar şuan müsait değil." denildi tarafıma. Biraz beklentiden sonra test sürüşüne çıktık. Araç ek paketsiz comfortline paketti. Şunu da belirtmeden geçmek istemiyorum. (Amacım kesinlikle kimseyi küçük görmek vb durumlar değildir, haddime de değildir zaten.) Başından beri benimle ilgilenen kişinin bayinin çaycısı olduğunu öğrendim test esnasında. Açıkcası biraz ağırıma gitti mi diyeyim, ne diyeyim bilemedim ama yapılan büyük yanlış bana göre, bayi müdürü benim test sürüşüne çıkacağımı bildiği halde Hoşgeldiniz felan bile demedi. (Bayi müdürü kardeşim, gelip sana mı diyecek diyebilirsiniz, benim bekleme nedenim o sırada bayi müdürünün bir başka müşteriyle passat test sürüşünde olmasıymış.) 

İlk farkettiğim direksiyonun yumuşaklığı oldu. Test ettiğim Focus ve bizim Golf'ten kesinlikle daha konforlu. Araç yolda tabiri caizse akıyor. Şanzımanı S moduna almadığınız veya gaza yüklenmediğiniz sürece motor sesi yok gibi, rüzgar ve yol sesi de aynı şekilde. Süspansiyon başarılı, yoldaki pürüzleri iyi sönümlüyor.

Motor aracı taşımakta biraz zorlanıyor gibi geldi, yada DSG'nin erken vites atmasından kaynaklı olarak sürekli çekmiyormuş hissi verdi, öyle durumlarda S moduna aldım, dönüşte bir ara gazı kökledim. 140'a kadar çıktım ivmelenme iyiydi, ama bu motorun Golf'ü hakettiğini düşünüyorum. Tam performansını o zaman verecektir bana göre. Kasa ağır gelmiş gibi Passat'ta. 

İç hacim yayla gibi, bu sefer arkadaş öne oturdu. Döndü direk arkaya baktı diz mesafesi nasıl diye. Gayet başarılı. 

Aktaracaklarım bu kadar. Yazım yanlışları olduysa affınıza sığınıyorum. 

Son olarak, VW bayisinde Durban'lı CaN Tavanlı Tungsten Gri 1.4TSI 125 manuel bir araç vardı. Forumdan söz ettim paylaşmak isterim dedim ancak fotoğraf çekmeme müsade etmediler.

Üçüncü Test:

                 2016 Model Yeni Megane Sedan





Bugün arabayı yıkadıktan sonra ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma test sürüşü geldi. Arkadaşla gittik Renault bayisine, iki genç test sürüşüne geldik deyince biraz şaşırdılar ama herhangi bir ters söz demeden evraklar tamamlanınca teste çıktık. 

Araç güzel, ama çok güzel değil bence. Malumunuz test araçları en üst donanım ve full opsiyonlu oluyor. Bu araçta 1.5DCİ 110hp Otomatik şanzımandı. Öncelikle belirteyim, araçta eller serbest giriş ve çalıştırma sistemi mevcut. Yaklaşınca açılıyor uzaklaşınca kilitliyor, @MSE Hocamızın aracı gibi. 

Direksiyon gayet yumuşak çok hoşuma gitti. İlk dikkatimi çeken o oldu. Ortada 10" ekran var. Ben klimayı sadece ekrandan kontrol ediyoruz sanıyordum ama klima tuşları da ayriyetten varmış, ben tuşla kontrolü daha çok sevdiğimden bu habere sevindim.Çıktık yola, 5 farklı sürüş modu var, sport eco comfort ve hatırlayamadım 2 mod daha. Sportta sanki dsg yi S moda almışsınız gibi, göstergeler daha sportif hâl alıyor. Comfort moda alınca koltukta masajda başlıyor, göstergeler mavi ve klasiğe dönüyor. Düz yolda giderken ecoya aldım, hızlıca 2 vites birden yükseltti ve aracı baydı, geri comfort moda aldım. Eco mod sanki biraz fazla ekonomi odaklanmış gibi geldi, düz yolda aracı bayması aşırı geldi bana. Yanımda arkadaşımda vardı yukarıda da dediğim gibi. Arka taraf nasıl dedim, gayet iyi, ambiyans ışıkları çok güzel dedi. Şaşırdım açıkcası, Golfte yok ama Megane'da var, kıskandım valla. :)   Araçta şerit takip sistemi var, varda nasıl var bir sorun. Tek yaptığı şey siz sinyal vermeden şerit değiştirirken hangi tarafın çizgisine yaklaştıysanız o tarafın hoparlörlerinden uyarı sesi veriyor. Direkiyonda titreme, şeride geri sokma vb hiçbir müdahelesi yok. Bana saçma geldi açıkcası. Head-up Display de vardı araçta, düğmeye bastığınızda göstrge panelinin üstünde ön konsolun içinden çıkıyor, biraz küçük geldi ama gayet güzeldi. Beğendim. 

Motor bildiğiniz Renault motoru, performans güzel, tek düşündüren nokta şu oldu. Yarım depodan 1 diş az yakıt vardı ama menzil 210 km gösteriyordu. Şanzıman fena değil ama bir DSG değil tabi ki. Gaza ani basmalarda biraz geç kaldı. 

Bagajın altında ayağınızı sallayınca bagaj kapağı açılıyor. Bagaj kapağında herhangi bir düğme yok, ayağınızla veya kumandadan açmanıza imkan var sadece. Keşke bir düğme olsaydı. Bagaj kapağında ki Renault ambleminin ortasında geri görüş kamerası var ve orada sabit. Plaka lambasına takılan geri görüş kameraları gibi duruyor ve hafif çıkıntılı, içeri girip geri vitese takınca çıksa daha güzel olurdu. Orada o çıkıntı hoş olmamış, bir de bagajı oradan açmaya çalışan çok olur bence, bu da kameranın deforma olmasına neden olabilir. 

Araç güzel, dediğim gibi araç full+full. Fiyat teklifi almadım ama o aracın fiyatının 110bin civarında olduğunu söyledi yanımda ki görevli arkadaş. 

Bir diğer değinmek istediğim nokta, bayilerin müşteriye olan ilgileri, tutum ve davranışları. 

Burada(Sivas'ta) Renault ve Ford bayisi yanyana. Bugün de arkadaşla önce Megane sonra Mondeo test edelim dedik. Renaultun bahçeye girdiğimizde kapıda   karşılandık ve ilgi alaka gayet iyiydi. Test sırasında da görevli arkadaş oldukça ilgiliydi, benim clionun yedek anahtarını nerede yaptırabileceğime kadar konuştuk. Test parkurunu da bir hayli uzattık. Yani aracı öylesine görmeye gitsen bile görevliler ciddi düşünmeni sağlayabilir.

Renaulltan sonra Ford'a geçtik. Oraya Focus bende oldukça arada uğradığım için tanışıklığımız vardı, test sürüşüne bakan ablayla da muhabbetimiz oldukça iyiydi ama o abla işten ayrılmış malesef. Yerine gelen amca ile anlaşamadık pek, test sürüşü yapmak istediğimizi söyledik, biraz bekleyişten sonra ehliyetim istendi fotokopisi felan evraklar tamamlandı ama aracın anahtarını bulamadık. Başka bir görevli cebinde götürmüş, teste çıkamadık 20 dk bekleyişten sonra. Servis danışmanı sevdiğim Abimin de yanına uğrayıp ayrıldık bayiden. 

Ford ve VW bayileri müşteriyi memnun etmemek adına and içmiş sanki. Alacağınız varsa da almadan çıkarsınız. Bir daha da uğramazsınız. 

Aktaracaklarım bu kadar. Hatam olduysa kusura bakmayın. Atladığım, merak ettiğinizi siz sorun ben elimden geldiğince cevaplayayım. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fcsrn

Eline sağlık Eren, çok güzel akıcı bir yazı olmuş. Vw bayii nin yaptığı artık alışıla gelmiş bir durum, bende ilk kez polo almaya gittiğimde, bayan "sen bu arabayı alacak mısın kiee" bu kadar soru sordun tepkisini almıştım, ve ertesi gün ben o arabayı aldım, ama başka bir satış danışmanından :)

Diyeceğim o ki tamamen aptallıklarından, çaycı ile test mi olur? Sen belki çeşitli bilgiler almak istiyorsun araç ile ilgili? Ayrıca foto çekmek için de neden izin istiyorsun ki? Çek kardeşim kime ne? Neyse daha da sinirlenmeyyeyim.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
@enpisagor Teşekkür ederim Abi, senden bu sözleri duymak mutluluk verici  :)

Aracı test ederken sesli komutu deneyim dedim bu özellik kullanılamıyor  yazdı ekranda, o zaman söyledi kendisinin çaycı olduğunu. 

Fotoğrafı çekecektim aslında ama son anda ön camda "Bu VW'nin artık bir sahibi var!" yazısını gördüm ondan sordum. Cevaptan sonra da diğer araçlara hiç tenezzül etmedim.

 
@fcsrn

Eren Kardeşim

Testler Gittikçe daha iyi oluyor...

Kalbin başkasına gönlün bir başkasına ait besbelli...

Fakat sevdiğin Golf mü  yoksa Ford mu anlamak pek mümkün değil....

Sevmek suç değil elbette 

Hikayeyi heyecanlı kılan şeylerden biri bu bilinmezlik. ..

Ellerine sağlık kardeşim 

 
@silvershadow Teşekkür ederim Abim :)

Açık konuşmak gerekirse onu bende çözemedim tam, ikisininde yeri ayrı :)

Focus yol tutuş, sürüşe daha az müdahele, daha atik sürmeye teşvik etme, ne kadar basarsan bas 7litreyi geçmeme vb olarak gönlümü çalıyor. 

Golf sessizlik, stabilite, kalite, konfor, teknoloji olarak sürücü odaklı olması ve tabiki kodlama olanağıyla gönlümü çalıyor. 

Yani durum karışık :D

 
@silvershadow Teşekkür ederim Abim :)

Açık konuşmak gerekirse onu bende çözemedim tam, ikisininde yeri ayrı :)

Focus yol tutuş, sürüşe daha az müdahele, daha atik sürmeye teşvik etme, ne kadar basarsan bas 7litreyi geçmeme vb olarak gönlümü çalıyor. 

Golf sessizlik, stabilite, kalite, konfor, teknoloji olarak sürücü odaklı olması ve tabiki kodlama olanağıyla gönlümü çalıyor. 

Yani durum karışık :D
BİR kalbe iki aşk sığar mı? diyenleri seni örnek olarak göstereceğim bundan sonra. :)

 
Emeğine sağlık, iyi çalışma olmuş,Ankara'da gittiğim bayilerin ilgileri açıkcası iyiydi, gerçi ben 48 yaşında ve saçlarımda kırlar serpiştirilmiş halde bunun etkisi oluyormu bilmem,,

Sent from my iPad using Tapatalk

 
@fcsrn Hocam emeğinize sağlık, bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben makyajdan önce Focusu incelemiştim, içinin darlığı ve sert plastiğin çokça kullanımı beni rahatsız etmişti, makyajla beraber gelen tdci powershift birleşimi ben de heyecan uyandırmıştı ta ki fiyatları görünceye kadar, onlar da Doğuş ve diğer firmalar gibi, dizel otomatik kombinasyonu yakalayınca hemen şişirdiler fiyatı. Fiyatla ilgili bir yorumunuzu göremedim, ondan dolayı soruyorum araçla ilgili fiyat teklifi aldınız mı ?

 
@Bekir Sağolun Hocam, teşekkürler :)

@berreday Teşekkürler Hocam :)  Dar iç mekan sorunu devam ediyor, ama sert plastik kullanımına dikkat etmişler sanırım. Fazla mıncıklamadım ama genel olarak fena değildi.

TDCI Powershift kombinasyonu beni de heyecanlandırmıştı ama ilk çıktığı zaman fiyat listesinde 101.000 küsürü görünce "Herhalde satmaya niyetleri yok." demiştim. Fiyat teklifi almadım, aslında düşündüm ama babamın manuel sevdası aklıma gelince vazgeçtim. Alsaydım iyiymiş aslında. 

 
@Wolfsburg 2002 modeldi değerli Hocam, diğer konuda da cevapladım. 

Zevk meselesi tabi ki, benim gönlümde hala ben doğduğumda bizimle olan broadwayımız da var. :)

 
Wolfsburg dedi:
Polo kaç modeldi hocam ?
Bahsettigim 2012 yılı idi, ama tüm yılların Pololari elimden gecti diyebilirim, Polo b sınıf ilerisinde bir model bu yadsınamaz bir gerçek, golf de c ilerisi [emoji5]

Şimdi de ailemiz de bir Polo Lounge bulunmakta, cok memnunuz [emoji106][emoji5]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Geri
Üst Alt