AhmetCakmak
Yönetici
Ford ve Volkswagen'in ticari otomobiller üzerine yaptığı anlaşma, meyvelerini vermeye devam ediyor. Henüz geçtiğimiz Temmuz ayında ilk kez casus fotoğraflar köşemizde yer verdiğimiz yeni Ford Tourneo Connect, VW Caddy'den alınan omurgası ile tanıtıldı.
Caddy ve Tourneo Connect arasındaki en büyük farklılık tabii ki aracın ön kısmında karşımıza çıkıyor. Çok daha geniş bir panjura sahip olan ticari model, C şeklindeki LED gündüz far takımları ile de güncel Ford gamına selam çakmayı ihmal etmemiş. Sport, Titanium ve Trend isimli üç donanım paketiyle satılacak olan yeni model, bir de Active adı verilen daha arazi odaklı bir versiyona kavuşmuş olacak.
Kabine adım attığımızda ise Caddy ile olan benzerliğin had safhaya çıktığını görüyoruz. Genel anlamda Alman kardeşini yansıtan modelin basın açıklamasında ilginç bir detay da mevcut. Ford, Tourneo Connect'in multimedya sisteminden bahsederken kendisine ait SYNC yazılımına değinmemiş. Bu da aracın kabininin içerisindeki sistemin direkt olarak Volkswagen yazılımını kullandığı anlamına geliyor olabilir. Standart olarak 8.25 inç büyüklüğe sahip bu multimedya ekranı, 10.25 inçlik opsiyona da sahip olacak.
Kabinin altında da direkt olarak Caddy'den alınmış üniteler mevcut. İlk adımda 1.5 litrelik turbo benzinli ünitenin 115 bg güç üreten versiyonu bizleri karşılıyor. Ford bu motorların tamamına EcoBoost olarak hitap ediyor olsa da kendilerinin TSI ve TDI üniteler olduğunu biliyoruz. TDI demişken, yeni nesil modelin 2.0 litrelik dizel motorun 122 ve 112 bg güç üretebilen versiyonlara sahip olduğunu belirtelim.
Motor seçeneklerinin tamamı 6 ileri vitesli manuel şanzıman ile gelecek. Ford opsiyon listesine 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanı da eklemeyi ihmal etmemiş. Mavi Oval, Tourneo Connect tarihinde ilk kez AWD opsiyonu güçlü dizel motorla eşlemiş olacak. 2022 yılının ilk günlerinde satışa sunulacak yeni nesil Ford Tourneo Connect, bahar aylarında alıcıları ile buluşacak.
Kaynak
Caddy ve Tourneo Connect arasındaki en büyük farklılık tabii ki aracın ön kısmında karşımıza çıkıyor. Çok daha geniş bir panjura sahip olan ticari model, C şeklindeki LED gündüz far takımları ile de güncel Ford gamına selam çakmayı ihmal etmemiş. Sport, Titanium ve Trend isimli üç donanım paketiyle satılacak olan yeni model, bir de Active adı verilen daha arazi odaklı bir versiyona kavuşmuş olacak.
Kabine adım attığımızda ise Caddy ile olan benzerliğin had safhaya çıktığını görüyoruz. Genel anlamda Alman kardeşini yansıtan modelin basın açıklamasında ilginç bir detay da mevcut. Ford, Tourneo Connect'in multimedya sisteminden bahsederken kendisine ait SYNC yazılımına değinmemiş. Bu da aracın kabininin içerisindeki sistemin direkt olarak Volkswagen yazılımını kullandığı anlamına geliyor olabilir. Standart olarak 8.25 inç büyüklüğe sahip bu multimedya ekranı, 10.25 inçlik opsiyona da sahip olacak.
Kabinin altında da direkt olarak Caddy'den alınmış üniteler mevcut. İlk adımda 1.5 litrelik turbo benzinli ünitenin 115 bg güç üreten versiyonu bizleri karşılıyor. Ford bu motorların tamamına EcoBoost olarak hitap ediyor olsa da kendilerinin TSI ve TDI üniteler olduğunu biliyoruz. TDI demişken, yeni nesil modelin 2.0 litrelik dizel motorun 122 ve 112 bg güç üretebilen versiyonlara sahip olduğunu belirtelim.
Motor seçeneklerinin tamamı 6 ileri vitesli manuel şanzıman ile gelecek. Ford opsiyon listesine 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanı da eklemeyi ihmal etmemiş. Mavi Oval, Tourneo Connect tarihinde ilk kez AWD opsiyonu güçlü dizel motorla eşlemiş olacak. 2022 yılının ilk günlerinde satışa sunulacak yeni nesil Ford Tourneo Connect, bahar aylarında alıcıları ile buluşacak.
Kaynak