7. Yıl Bakımı Şanzıman / Mekatronik yağı değişimi yaptırmalı mıyım ?


golfmk7fan

Üye
Katılım
19 Ağu 2016
Mesajlar
309
Tepkime puanı
161
Konum
İstanbul
İsim
Emre
Arkadaşlar Merhabalar ,

2014 model 61600 km’deki DSG aracımın seneden dolayı 7. Yıl Bakımını haftasonu yetkili servis Doğuş Oto Kartal’da yaptıracağım. Servise sorduğumda servis aksiyonlarında şanzıman yağı değişimi yer almıyor ömürlüktür klasik cevabını aldım :) Aracımda vites değişimlerinde herhangi bir silkeleme , sarsıntı vs gibi bir şikayetim yok fakat yıldan dolayı yağı değiştirmek istiyorum.

İstanbul Anadolu yakasında ikamet ettiğim için yakın özel servisleri araştırdım. Ümraniye Sanayide yer alan Ölmez Otomotiv VW servisiyle görüştüm. Usta hem şanzıman hem de mekatronik yağını değiştirmeyi bu yağ değişimi sırasında da tüpün kontrolünün sağlandığını yıllar içerisinde basınçtan gevşediyse sıkıldığını iletti. Tüm bu işlemlerin maliyeti 800-850 TL bandındaymış. Kararsız kaldım vites geçişlerimde ya da şanzımanımda herhangi bir problem yok ama yağın da bir ömrü var , bu işlem sonrası sıkıntı yaşar mıyım kafamda deli sorular.

Aşağıda belirttiğim servisin yaptığı işlemi paylaştığı YouTube videosunu da ekliyorum , sizce işlem doğru şekilde mi yapılıyor. Sizin de fikirlerinizi almak istiyorum.Sizce ne yapmalıyım ?
 

Kimse bişey diyemiyor tabi ?

Vw-Tr nin kesin ve net değişmez dediği + yurt dışındada aynen DEĞİŞMEZ şeklinde yabancı forumlarda da konusu geçen bir durum.
Yani ingilterede vw yetkili servisine gitseniz ? Değişmiyo diyecekler.

Kriter nedir ?

"Kapkara" lık ?

İyide fabrikadan sıfır çıkan bir araçta sadece 20-30 bin km de kararma miktarı nedir ?
90 binde daha ne kadar kararır

Keza 180 binde ?

Olay dsg ? Kimse dahaerken gerek yok da diyemez, aman ivedi değistir de diyemeyecek sanırım.

manuelci olarak ve her koyun kendi bacağından asılıra istinaden

2018 ocak çıkışlı aracta güncel km 77.000

Manuel Şanzuman yağını 130 binde değistircem ve tahmini 2025 yılına yani 7 yaşına denk gelecek.
 
burada başka bir başlıkta değişim esnasında motoru çalıştırıp cihazla yağın sıcaklığının ölçüldüğü ve fazla yağın akıtıldığı vs. detaylı değişim videoları paylaşılmıştı:

video 1:

video 2: https://youtu.be/UjxAQsePR7Q

bu uygulamayı yapan bir servis varsa ne ala ama orijinaldeki gibi değişim yapılmayacaksa dertsiz başa dert almak kaçınılmaz gibi geliyor. youtube'da popüler bir kanalda usta garanti olsun diye 100 ml fazla yağ eklediğini söylemişti ancak fazla yağın kavramada arızaya ve performans düşüklüğüne yol açtığını okumuştum.

2015 model, yaklaşık 75bin'deyim, geçişlerde vs. hiçbir sorunum yok. uygulamadaki gibi değişim yapabilen, güvenilir usta bilen varsa, buradan paylaşırsa sevinirim.
 
Şanzıman yağı konusu tam bir muamma. Ama DSG basınç tüpü gevşemesi tam bir gerçek kesinlikle kontrol ettirin.
 
@izzetguntalaz Muamma falan değil hocam
10 yıl yada 100.000Km de değişmesi gerekir dsg şanzıman yağının.



 
Son düzenleme:
Eski tiguanımın şanzıman yağını 60 bin kilometrede servis değiştirmişti. Dq250 şanzıman vardı onda. Şimdiki golfumun de kavraması garantiden kontrol edilirken değiştirmişler. Her şeyin bir ömrü var nihayetinde. Doğru şekilde değiştirilirse problem yaşanacağını düşünmüyorum
 
@Terms yukarıdaki bahsettiğim fazla yağ sorununu uygulayan ustanın videosunu paylaşmışsınız, teşekkür ederim. 2. videoda 1,7 lt çıkan yağ yerine 100 ml fazla ekleyeceğini söylüyor. uygulama baştan aşağı yanlış.

@GokhanG sizin dq250 ıslak kavrama, yani yağ değişimi normal prosedür zaten. kuru kavramalarda yağ değişimi servis prosedüründe yok, insanlar dışarıda değiştiriyor.
 
@Terms yukarıdaki bahsettiğim fazla yağ sorununu uygulayan ustanın videosunu paylaşmışsınız, teşekkür ederim. 2. videoda 1,7 lt çıkan yağ yerine 100 ml fazla ekleyeceğini söylüyor. uygulama baştan aşağı yanlış.

@GokhanG sizin dq250 ıslak kavrama, yani yağ değişimi normal prosedür zaten. kuru kavramalarda yağ değişimi servis prosedüründe yok, insanlar dışarıda değiştiriyor.
Baştan aşağı yanlış olan kalemleri
Bi yazarmısınız
1-2-3-4 ....??? Şeklinde.

1.7 litre yerine 1,8 ekleyerek 0,1 litre fazla yağ koymakla %6 fazla yağ eklemiş adam.
Sabah tok karnına 1 tane Xanax yerine yanlışlıkla 1 kutu xanaxı icen adamın trajedisi gibi bir durum yok yani .

Konumuz merakımız dogru zaman nedir bu değisimde ?

Video daki Aslan ustaya da soruyorum?

Tutturmuşlar bi KAPKARA olmuş hikayesi ??

ne kadar kapkara olunca değistircez.
30 bindeki şanzuman yağının kapkara olmadığını ispat etmeliler
 
@Savatage 1. çıkan yağ ne kadar ise o kadar eklenmeli 2. yağ değişimi orijinal video dahi paylaştım, cihazla sıcaklık kontrolü yapılıp fazla yağ motor çalışırken, yağ 35-40 derece sıcaklıklara geldiğinde akıtılmalı. sorun sadece zaman değil, aynı zamanda uygulama yöntemi.
 
Değişmeli mi değişmemeli mi durumuna girmeyeceğim.

@wineofparadise yukarıda paylaşılan araç alltrack golf.. yani 6 ileri ıslak kavrama. Bu kavrama epeyce bir yağ alıyor. Ve galiba değişim standartı bu şekilde. Bir başka benzer video da aşağıdaki örnekte var.


Aşağıdaki video da Seat Skoda Audi VW youtube kanallarında dünya geneli 6 ileri DSG yani ıslak kavrama için sunduğu videolar..

6 ileri ıslak kavrama ile ilgili yukaridaki videolarda da geri akma durumu görünüyor. Muhtemelen video yüzeysel olarak görsel hazırlamış olabilir. Servis yağ değişim görselinde de 40°C ibaresi var.

7 ileri kuru ile ilgili rastlamadım. Bu da demek olmuyor ki 7 ileri DSG yağ değişiminde ısı faktörü var ya da yok..

Belki de detay vermeden değişim esnasında aracın çalışma süresi ile yağın yaklaşık ne kadar ısınacağı tecrübe ile kontrol edilmiyor da olabilir.

Kitabına göre ince detaylar vardır. Örneğin bir vidanın kaç nm tork ile sıkılması gerektiği gibi ancak buna uyan ve kontrol eden bulmak zor.
 
Son düzenleme:
@ogzogz paylaştığınız dq250 değişimi yapan videonun yorumlarını okursanız, sıcaklık ölçümü yapmadığı için epey eleştirilmiş. diğer 2. paylaştığınız zaten benim de yukarıda paylaştığım, vw'nin ıslak şanzıman değişimi için hazırladığı animasyon. onun da yorumlarında sıcaklıkla ilgili uyarıları görebilirsiniz. seat videosu da birebir aynı.

evet, kuru şanzımanla ilgili resmi bir prosedür olmadığı için sıcaklık faktörü kuru şanzıman için var ya da yok diyemeyiz, çünkü bir standart yok. kim nasıl yaparsa tamamen şans ve dolayısıyla riskli. ancak diğer şanzıman yağlarının değişim prosedürlerine bakarak ıslak şanzıman yağı değişiminde ustalarımızın yanlışını göz ardı edemeyiz. örneğin amt şanzıman değişiminde de termal faktör ve yağ düzeyi ile ilgili videolar ve örnekler de mevcut. ölçümü cihazla yapmıyor ama motoru çalıştırıp 2-3 dk. bekliyor. tamirhane videosunda bu detay da yok, yine yorumlarda eleştirilmiş.

dolum konusunda yağ seviyesi şanzımana göre değişiyor, ancak tamirhane'deki araçtan çıkan litre belli. fazla dolum yapıldığında karşılaşılacak sorun "overfilled transmission fluid" başlıklarıyla deneyimler paylaşılmış, örnekler çok. bkz. https://www.cashcarsbuyer.com/what-happens-if-you-add-too-much-transmission-fluid/

eğer söz konusu detaylar performansı etkileyecek, sorun oluşturabilecek detaylarsa önemli olduğunu düşünüyorum. aksi halde resmi kılavuz kuru şanzıman yağının ölümsüz/ömür boyu olduğunu söylüyor. ancak hiçkimse yağın ölümsüz olduğunu düşünmüyor zaten. bu konudaki kılavuzumuz iyi/kötü paylaşılan deneyimler maalesef ve birebir henüz olumlu bir deneyimle karşılaşmadım.

aslında forumda da "kuru" şanzıman yağını değiştirenler süreci ve sonucu paylaşırsa örnek olur, öğrenmiş oluruz.
 
@wineofparadise

Şu ana kadar (dsg+manuel) kuru şanzumanın yağını değistiren olmadı halen (şanzuman / kavrama arızası-değisim nedenli olanlar hariç)

Doğuşa gidildiginde
Adamların stoklarında şanzuman yağı var + şanzuman yagı degisim isciliği diyede bi kalem var.
Ama bunlar sadece Arıza/kavrama degisiminde faturada çıkıyor.
 
@ogzogz paylaştığınız dq250 değişimi yapan videonun yorumlarını okursanız, sıcaklık ölçümü yapmadığı için epey eleştirilmiş.
Videoya yorumları yazanlar tam izlememiş anlaşılan. 09:15'te yağ sıcaklık değerini gösteriyor. Hatta biraz daha gerisinde vites değiştirerek aralara yağın girmesini de sağlıyor. (Belki de sonradan eklenmiş olabilir videoya orasını bilemem)

Genel olarak servise ben şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum dediğinizde (dq200) ise @Savatage hocamın da yazdığı gibi değiştirilmiyor , ömürlük deniyor.
Ömürden kastı da hepimizin bildiği araç için öngörülen ömür. Bu da aracın kullanımına göre değişiyor ve net olarak şu denilerek herhangi bir müdahale yapılmıyor.
Ama yağ satıyorlar.

Yani şimdi benim kavramam arıza yapsa ve değişecek olsa, benim eski yağımı(nasıl olsa ömürlük diye düşünerek) kullanın da diyemiyoruz (ki kimse de demez) ama düz mantık böyle bir durum da çıkıyor ortaya.

Bir şeyin yenisi ile değiştirilmesi zarar vermemeli diye düşünüyorum.

Ya da yağ değişmek yerine kavrama değiştirebilmek ve bunun yanında servis bağımlılığını sağlamak da altında yatan bir neden olabilir.

Denemeden bilemeyeceğiz galiba. Ve de her araçta aynı sonucu verir mi o da belirsiz.
 
Son düzenleme:
Yağı fazladan 100ml eklemesindeki amaç alt dan tapayı takana kadar akan miktar. Neredeyse tüm dsg türlerine 60 binde şanzıman yağı değişirken dq200 deki olay nedir :) tercüme çevrim hatası bile olabilir. Ben manuel aracımda değiştirdim (Motul gear 300 2LT) memnunum çıkan yağı numune bir bardağa doldurdum çamur metal çapakları gördüm. ha birde şu da var zaten 100 bini gören dsg çok çok az :) en kötü debriyaj için söküldüğünde mecbur değişiyor. 6 iler ıslak şanzıman en iyisiydi çevreye olacak etkisi amaçlımı maliyet mi nedendir bilinmez dq200 her araçta uygulanacak türden şanzıman değil 1.2 tsi üstü sıkıntı zaten patlayanlar genelde 1.4 tsi ve 1.6 tdi sınırda araçlar. Bu araçlara en azından yarı ıslak tip uygulanabilirdi 300NM seviyesi min..
 

Ekli dosyalar

  • dsg.jpg
    dsg.jpg
    79.5 KB · Görüntüleme: 23

@ogzogz dq250 yağ değişimi yapılan videoda yorumlar uçmuş galiba.

Bir şeyin yenisi ile değiştirilmesi uygulamada yöntem doğru olduğu takdirde tabii ki zarar vermez hatta tam tersi eski yağ sıkıntı yaratabilir. VW'nin sabit arızadan kazanma politikası herhalde, parça değişimi bakımdan daha iyi kazandırıyordur.

Şahsen ben de değiştirmek istediğim için araştırdım ama olumsuz örnekler sebebiyle de durup dururken sorun çıkmasından korkuyorum.

Son olarak yine ıslak, filtresiz şanzımanda yağ değişiminde son aşamada motor çalışırken fazla yağı akıtarak doğru yöntemi net gösteren bir DIY videosu paylaşmış olayım:
 

Geri
Üst Alt