AhmetCakmak
Yönetici
Selamlar dostlar,
Arkadaşıma 4 yıl önce aldığımız ve çoğunlukla kullanılmayıp sokakta duran, son 3 yılda en fazla 10-15 bin km yapmış Mini Cooper olarak bildiğimiz fakat donanımı One olan aracını sokakta yatmaya devam edeceğine yapıp satalım diye düşündük. Kendisi fazla anlamadığı için aracı ben emanet aldım ve yaptırmaya başladım. Küçük bir anı olarak kalsın diye de Mini için bu “mini” yenileme konusunda fotoğrafları paylaşacağım.
Araç 2005 Mini One 1.6 benzinli 90hp motora sahip ve otomatik vites. Aracın mekanik olarak durumu ve boyası iyi fakat uzun zaman beklemekten ve araçları sokakta sebepsiz yere çizen magandalardan dolayı kaput ve çamurluklarda çok olmasa da yer yer anahtar çizikleri var. Geçen ay ise sol arka camı kırmışlar. Bu yüzden araç genel olarak kötü gözüküyordu.
İlk olarak arabayı yıkayıp aylardır yıkanmamasının verdiği kirlerden bir nebze kurtardım. Sonrasında kırık olan sol arka camı taktırdım.
Cam değişimi sonrasında doğru sanayiye götürdüm. Yağ ve hava filtresi, motor yağı, bujiler ve 2-3 şey daha değişti.
Bu esnada ön tamponda eksik olan sağ, sol , alt dodik ve direk kısmı için sol piano black bakalit parçaları geldi. Malesef araç Bmw grubu olup eski olduğundan parçası zor bulunuyor. Sadece 3 tane tampon dodiği ve sol piano black bakalit yan sanayisi olmadığı için 2000 tl maliyet oluşturdu. Dış aksesuarlar en son pasta cila sonrası takılacağı için evde bekliyorlar.
Kaput ve bagaj amortisörleri değişti. Egzos motor bağlantısından sona kadar çürümüş/paslı durumdaydı. Komple egzos takımı değişti orjinal olarak. Aracın motoru kendine geldi yağ bakımı ve egzos değişimi sonrası.
Ve aracın kaderini değiştiren en önemli parçalardan... Farlar sarı duruyordu. Bu yüzden iç ve dış detaylıca temizlendi, iç kısmı siyah renge boyandı. Aslında sıfır far aradım epey, ama diğer parçalarda olduğu gibi farı da orjinal dışında yan sanayi bulamadığım için tercih etmedim. Zira orjinal far tanesi 2 bin liradan başlıyor Xenon bulundurmamasına rağmen. 4000 lira vermek yerine 600 TL'ye güzel far temizliği yapıldı.
Bazı yapılacak/devam eden işler;
Tavan beyaz folyo kaplanacak. Sunroof olduğu için beyaz renk ile epey hoş duruyor. Önceden vardı. Kaputa da beyaz şerit çekilecek.
Arka amortisörlerler değişecek, belki önleri de değiştirebilirim.
Stoplara farı yaptırdığım yerde cila yapıldı ama sonuç çok tatmin edici olmadı. Sıfır stop alınacak.
Jantlar belki değişebilir, belki de boyası yenilenebilir henüz karar aşamasında.
Devamı geldikçe konuya ekleme yapacağım.
İyi forumlar.
Arkadaşıma 4 yıl önce aldığımız ve çoğunlukla kullanılmayıp sokakta duran, son 3 yılda en fazla 10-15 bin km yapmış Mini Cooper olarak bildiğimiz fakat donanımı One olan aracını sokakta yatmaya devam edeceğine yapıp satalım diye düşündük. Kendisi fazla anlamadığı için aracı ben emanet aldım ve yaptırmaya başladım. Küçük bir anı olarak kalsın diye de Mini için bu “mini” yenileme konusunda fotoğrafları paylaşacağım.
Araç 2005 Mini One 1.6 benzinli 90hp motora sahip ve otomatik vites. Aracın mekanik olarak durumu ve boyası iyi fakat uzun zaman beklemekten ve araçları sokakta sebepsiz yere çizen magandalardan dolayı kaput ve çamurluklarda çok olmasa da yer yer anahtar çizikleri var. Geçen ay ise sol arka camı kırmışlar. Bu yüzden araç genel olarak kötü gözüküyordu.
İlk olarak arabayı yıkayıp aylardır yıkanmamasının verdiği kirlerden bir nebze kurtardım. Sonrasında kırık olan sol arka camı taktırdım.
Cam değişimi sonrasında doğru sanayiye götürdüm. Yağ ve hava filtresi, motor yağı, bujiler ve 2-3 şey daha değişti.
Bu esnada ön tamponda eksik olan sağ, sol , alt dodik ve direk kısmı için sol piano black bakalit parçaları geldi. Malesef araç Bmw grubu olup eski olduğundan parçası zor bulunuyor. Sadece 3 tane tampon dodiği ve sol piano black bakalit yan sanayisi olmadığı için 2000 tl maliyet oluşturdu. Dış aksesuarlar en son pasta cila sonrası takılacağı için evde bekliyorlar.
Kaput ve bagaj amortisörleri değişti. Egzos motor bağlantısından sona kadar çürümüş/paslı durumdaydı. Komple egzos takımı değişti orjinal olarak. Aracın motoru kendine geldi yağ bakımı ve egzos değişimi sonrası.
Ve aracın kaderini değiştiren en önemli parçalardan... Farlar sarı duruyordu. Bu yüzden iç ve dış detaylıca temizlendi, iç kısmı siyah renge boyandı. Aslında sıfır far aradım epey, ama diğer parçalarda olduğu gibi farı da orjinal dışında yan sanayi bulamadığım için tercih etmedim. Zira orjinal far tanesi 2 bin liradan başlıyor Xenon bulundurmamasına rağmen. 4000 lira vermek yerine 600 TL'ye güzel far temizliği yapıldı.
Bazı yapılacak/devam eden işler;
Tavan beyaz folyo kaplanacak. Sunroof olduğu için beyaz renk ile epey hoş duruyor. Önceden vardı. Kaputa da beyaz şerit çekilecek.
Arka amortisörlerler değişecek, belki önleri de değiştirebilirim.
Stoplara farı yaptırdığım yerde cila yapıldı ama sonuç çok tatmin edici olmadı. Sıfır stop alınacak.
Jantlar belki değişebilir, belki de boyası yenilenebilir henüz karar aşamasında.
Devamı geldikçe konuya ekleme yapacağım.
İyi forumlar.