Arkadaşlar merhaba, uzun süredir aklımda olan bir retrofiti hayata geçirmiş bulunuyorum. Aracımda yapilabilecek neredeyse butun retrofitleri son 1 sene içerisinde yaptım. Son olarak aklımda dynaudio ses sistemi vardı. Kiminle konuşsam zor ve sıkıntılı olabileceğini söyledi. (Öyle de oldu aslında) En sonunda bütün aşamalarını kardeşimle birlikte tamamlayarak sistemi çalışır hale getirmeyi başardık. Gelelim aşamalara;
Gerekli araştırmalar yapıldıktan sonra bütün parçaları temin ettim.
-4 adet hoparlör
-1 adet subwoofer
-4 adet tweeter
-1 adet amfi
- Ses sistemi kablajı
- Amfi tutamak ve kapağı
- Bağlantı elemanları
- kablo terminalleri ve hoparlör konektorleri
-amfi fiber most kablosu
Montaj işlemi esnasında ihtiyacım olabilecek alet erdevatlarda olan eksiklikleri tamamladiktan sonra, yavaş yavaş montaja başladım. İlk olarak amfi ses sistemi tesisatında hata olmadığını dogrulamak adına avometre ile ölçümler yaptım. Çünkü tesisatı araca döşedikten sonra boyle bir sorunla karşılaşmak istemezdim.
Ardından ses kablajını araca sermekle işe koyulduk. Bunun için şoför ve arka koltuklar, kapı eşik trimleri, bagaja giden hat uzerindeki trimleri sökerek araç dışarısına aldık.
Bu işlem işin en uzun aşamalarından bir tanesiydi. Kablaj serimi tamamlandıktan sonra, kapı hoparlörlerine giden ses terminalleri kapi konektorlerindeki yerlerine tek tek takıldı.
Konektorlere gerekli pin girişleri yapıldıktan sonra aracı toparladık. İşlemleri yayarak yaptığımızdan dolayı aşama aşama ilerledik. Bir sonraki musait vaktimizde kapi esigi altinda bıraktığımız amfi güç hattı kablolarını ve ses unitesine giden fiber kablo tesasatlarını döşedik. Bu aşamada fotoğraf çekmemişiz.
Arka subwoofer ı ince stepne içerisine oturttuk.
Vas5054 ile baglanarak amfi ile ilgili kodlamaları tamamladım ve amfiyi çalıştırdım. Amfinin çalıştığını gördükten sonra yerine sabitleyip kapağını kapattım.
Araç içerisinde degismesi gereken a sütunları yenileri ile değiştirdim.
Bu işlemi de yaptıktan sonra artık kapılardaki hoparlörlerin değişmesi aşamasına geçtik. Tabi bu anlattıklarım daha onceden bahsettiğim gibi bir sürece yayıldı. Bos vakitler, tatiller degerlendirilerek yavas yavaş yapıldı.
Kapıları sökmüşken daha iyi bir ses elde edebilmek adına ses yalitimi da yapalim istedik. Bu nedenle ctk yalıtım malzemesi temin ederek kapi sokme islemlerine o sekilde başladık. Hem çift kat yalıtım yaptık, hem hoparlör tesisatlarını tamamladık hem de hoparlörleri taktık. Bu kisim en çok yoran aşama oldu. Birkaç günümüzü aldı.
Bu işlemler tamamlandıktan sonra artık son kodlamaları yapıp sistemi çalıştırma aşamasına geçtik. Aracımda aid gosterge oldugundan ve hem de dynaudio taktığımdan dolayı most fiber kablo çoklayıcı gerekiyordu. Onu da temin ettikten sonra bütün sistem çalışır hale geldi.
Discover pro mib 2.5 harman unitenin baz ses sistemiyle bile ses çıkış kalitesi gayet güzel. Fakat dynaudio ile bir başka guzel seviyeye taşımış oldum. Sistem araca premium bir hava kattı. Gerek montaj gerekse kodlama kisimlarindaki sikinti süreçleri dusunmezsek, kardeşimle benim için keyifli bir çalışma oldu. Okuduğunuz için teşekkürler. Daha iyisi sizlerin olur inşallah.
Gerekli araştırmalar yapıldıktan sonra bütün parçaları temin ettim.
-4 adet hoparlör
-1 adet subwoofer
-4 adet tweeter
-1 adet amfi
- Ses sistemi kablajı
- Amfi tutamak ve kapağı
- Bağlantı elemanları
- kablo terminalleri ve hoparlör konektorleri
-amfi fiber most kablosu
Montaj işlemi esnasında ihtiyacım olabilecek alet erdevatlarda olan eksiklikleri tamamladiktan sonra, yavaş yavaş montaja başladım. İlk olarak amfi ses sistemi tesisatında hata olmadığını dogrulamak adına avometre ile ölçümler yaptım. Çünkü tesisatı araca döşedikten sonra boyle bir sorunla karşılaşmak istemezdim.
Ardından ses kablajını araca sermekle işe koyulduk. Bunun için şoför ve arka koltuklar, kapı eşik trimleri, bagaja giden hat uzerindeki trimleri sökerek araç dışarısına aldık.
Bu işlem işin en uzun aşamalarından bir tanesiydi. Kablaj serimi tamamlandıktan sonra, kapı hoparlörlerine giden ses terminalleri kapi konektorlerindeki yerlerine tek tek takıldı.
Konektorlere gerekli pin girişleri yapıldıktan sonra aracı toparladık. İşlemleri yayarak yaptığımızdan dolayı aşama aşama ilerledik. Bir sonraki musait vaktimizde kapi esigi altinda bıraktığımız amfi güç hattı kablolarını ve ses unitesine giden fiber kablo tesasatlarını döşedik. Bu aşamada fotoğraf çekmemişiz.
Arka subwoofer ı ince stepne içerisine oturttuk.
Vas5054 ile baglanarak amfi ile ilgili kodlamaları tamamladım ve amfiyi çalıştırdım. Amfinin çalıştığını gördükten sonra yerine sabitleyip kapağını kapattım.
Araç içerisinde degismesi gereken a sütunları yenileri ile değiştirdim.
Bu işlemi de yaptıktan sonra artık kapılardaki hoparlörlerin değişmesi aşamasına geçtik. Tabi bu anlattıklarım daha onceden bahsettiğim gibi bir sürece yayıldı. Bos vakitler, tatiller degerlendirilerek yavas yavaş yapıldı.
Kapıları sökmüşken daha iyi bir ses elde edebilmek adına ses yalitimi da yapalim istedik. Bu nedenle ctk yalıtım malzemesi temin ederek kapi sokme islemlerine o sekilde başladık. Hem çift kat yalıtım yaptık, hem hoparlör tesisatlarını tamamladık hem de hoparlörleri taktık. Bu kisim en çok yoran aşama oldu. Birkaç günümüzü aldı.
Bu işlemler tamamlandıktan sonra artık son kodlamaları yapıp sistemi çalıştırma aşamasına geçtik. Aracımda aid gosterge oldugundan ve hem de dynaudio taktığımdan dolayı most fiber kablo çoklayıcı gerekiyordu. Onu da temin ettikten sonra bütün sistem çalışır hale geldi.
Discover pro mib 2.5 harman unitenin baz ses sistemiyle bile ses çıkış kalitesi gayet güzel. Fakat dynaudio ile bir başka guzel seviyeye taşımış oldum. Sistem araca premium bir hava kattı. Gerek montaj gerekse kodlama kisimlarindaki sikinti süreçleri dusunmezsek, kardeşimle benim için keyifli bir çalışma oldu. Okuduğunuz için teşekkürler. Daha iyisi sizlerin olur inşallah.