Şanzıman yağı değişmeli mi?


Ofarukko

Katılımcı Üye
 
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,344
Tepkime puanı
1,233
Konum
İstanbul - Başakşehir
İsim
Ömer faruk
Arkadaşlar merhaba bildiğiniz gibi Golflerde kuru kavrama var ve şanzıman yağı değiştirilmiyor diye biliyorum. sadece kavrama yada herhangi bir arıza durumunda olunca değiştiriyorlar diye söyleniyor. Yanlış biliyor da olabilirim neyse.
Islak kavrama olan Tiguan da mesela her 60 binde bir şanzıman yağ değişimi olduğunu duydum. Bu konu hakkında fikirleriniz ve düşüncelerinizi merak ediyorum çok sağlıklı bilgi bulamadım sağolsun Mert’in videosu var ama forumda da konuşulsun istedim :)
 

Islak kavrama, yani balataların yağ içinde çalışan tür şanzımanlarda modeline göre 60.000 civarı filitresiyle yağın değişmesi gerekiyor.
Dsg veya manual şanzımanlarda olan kuru kavramalar konusunda bir ikilem var.
Youtube da tamirci kanalları kesinlikle bunlarında 100.000km. civarı değiştirilmesini öneriyorlar.
Vw yetkili servişleri ise bu görüşte değil. Balıkesir yağcı da servis danışmanı değiştirmiyoruz dedi.
Daha sonrasında bir teknikerle yaptığım görüşmede

"Yağ değişimi yaptığımız bazı şanzımanlarda ötme gibi şikayetler oldu o yüzden deiştirmiyoruz."
şeklinde bir cevap aldım.

Bir diğer iddia ise vw serisi manual şanzımanların içinin bölmeli olduğu ve seviye tapasının dolması şanzımanın içinin tam olarak
dolması anlamına gelmiyor oluşu sonuç olarak bazı dişli grupları yağsız kalabiliyor teorisi.

Benim araçta manual ve değişim düşünmüyorum.
 
Upvote 0
geçen hafta 2014 model 1.6 TDI DSG aracımı (KM:80.000) periyodik bakım için servise götürdüm. şanzıman yağının değişip değişmeyeceğini sordum. 7 ileri otomatik araçlarda şanzıman yağı değişimine gerek yok dediler. 6 ileri olanlarda değişiyormuş.
 
Upvote 0
geçen hafta 2014 model 1.6 TDI DSG aracımı (KM:80.000) periyodik bakım için servise götürdüm. şanzıman yağının değişip değişmeyeceğini sordum. 7 ileri otomatik araçlarda şanzıman yağı değişimine gerek yok dediler. 6 ileri olanlarda değişiyormuş.
servis değişmiyor diyor fakat bazı kişiler değişmesi gerekiyor diyor. Şanzıman kullanımında da değişmesi gerekiyor diyorlar. Bilgi kirliliği ve anlaşılmayan bir kaç şey mevcut gibi :)
 
Upvote 0
bende sanzuman icinde metal tozu olabilecegi dusuncesi ile degismem gerektigi dusundum. servise sordum ama degismediler. sanirim sorun cikabilecegi icin servis yanasmiyor. aslinda saka gibi onca dislinin icinde bulundugu kucuk bi kutu ve icindeki yag 100000 kmdir orda.nasil degismez anlamam. usta arkadas sorun cikarsa sorumlu degiliz demisti.onermiyoruz dedi. fabrikada sanzumana yag ozel bi sistemle doldurulup kapatiliyor olabilir. sanzuman dagilmadigi surece de acmiyorlar ve icindeki yagi degismiyorlar olabilir. ha bide metal tozu icin sanziman icinde bi miknatis varmis . oyle soylediler...
 
Upvote 0
bende sanzuman icinde metal tozu olabilecegi dusuncesi ile degismem gerektigi dusundum. servise sordum ama degismediler. sanirim sorun cikabilecegi icin servis yanasmiyor. aslinda saka gibi onca dislinin icinde bulundugu kucuk bi kutu ve icindeki yag 100000 kmdir orda.nasil degismez anlamam. usta arkadas sorun cikarsa sorumlu degiliz demisti.onermiyoruz dedi. fabrikada sanzumana yag ozel bi sistemle doldurulup kapatiliyor olabilir. sanzuman dagilmadigi surece de acmiyorlar ve icindeki yagi degismiyorlar olabilir. ha bide metal tozu icin sanziman icinde bi miknatis varmis . oyle soylediler...
Bu iş şuna benzedi.

Çürük diş ağrı yapmıyosa çekmiyoruz kanal tedavisi uygulamıyoruz. Mazallah çeneden beyine giden sinirlere hasar verme riski var.
Çiğneme öğütme işlevini yapıyorsa çekilmez o diş.

Birtek fabrikada dolabilen yağ?
 
Upvote 0
Bu iş şuna benzedi.

Çürük diş ağrı yapmıyosa çekmiyoruz kanal tedavisi uygulamıyoruz. Mazallah çeneden beyine giden sinirlere hasar verme riski var.
Çiğneme öğütme işlevini yapıyorsa çekilmez o diş.

Birtek fabrikada dolabilen yağ?
Haklısınız, fakat diğer türlü de çürük orda kalıyor arada bir hissettiriyor kendini 😅
 
Upvote 0
@mehmetmert kendisi kuru kavramalı leon dsg de yağ değişimi yapmıştı videosu da vardı ama sonuç olarak ne tavsiye ediyorsunuz ne düşünüyorsunuz bu konuda
@Ofarukko videosu yayınlandı mı ben göremedim youtube'da :) İstanbul'a gelmişti sanırım bu işlem için instagram storylerinde görmüştüm , video henüz yayınlanmadı diye biliyorum
 
Upvote 0
@Ofarukko gözümden kaçmış , gerçekten son derece faydalı bir video olmuş teşekkürler @mehmetmert

Oktay ustayla telefonda görüştüm , Mert’in yaptığı gibi mekatroniği indirip çapak temizleme ve tüp kontrolü olacak şekilde değişim 1 saat sürüyormuş. Dilerseniz mekatroniği indirmeden üzerinde de yağını değiştirebiliriz diye belirtti Oktay Usta. Çapak temizliği ve tüp kontrolü olması daha mantıklı kafam rahat eder. Orijinal yağlarla toplam maliyet 1000 TL’imiş. Kendim de bir konu açmıştım şanzıman yağı değişimi ile ilgili kafamda soru işaretleri vardı fakat Oktay Usta işinin ehli biri önümüzdeki hafta ben de yağ değişimi için gideceğim.
 
Upvote 0
@Ofarukko gözümden kaçmış , gerçekten son derece faydalı bir video olmuş teşekkürler @mehmetmert

Oktay ustayla telefonda görüştüm , Mert’in yaptığı gibi mekatroniği indirip çapak temizleme ve tüp kontrolü olacak şekilde değişim 1 saat sürüyormuş. Dilerseniz mekatroniği indirmeden üzerinde de yağını değiştirebiliriz diye belirtti Oktay Usta. Çapak temizliği ve tüp kontrolü olması daha mantıklı kafam rahat eder. Orijinal yağlarla toplam maliyet 1000 TL’imiş. Kendim de bir konu açmıştım şanzıman yağı değişimi ile ilgili kafamda soru işaretleri vardı fakat Oktay Usta işinin ehli biri önümüzdeki hafta ben de yağ değişimi için gideceğim.
Şimdi ben de izledim buradan görüp. Normalde gelir paylaşırdı videoları kendisi, dolaylı yoldan görmüş olduk.

Ustaya diyecek yok her şeye hakim. Bir tek o yere düşürdüğü filtreyi geriye o şekilde takması dışında:) her araçta olmuyordur tabii ki..

Yolumuz düşse de yaptırsak. Aslında forumun büyük çoğunluğu Ankara.. yapsın bi yüzde 20-25 indirim de diğer şehirlerden de gelen olur ve yakıtına katkı sağlamış olur.

Videoda birçok merak edilene değinilmiş.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Islak kavrama, yani balataların yağ içinde çalışan tür şanzımanlarda modeline göre 60.000 civarı filitresiyle yağın değişmesi gerekiyor.
Dsg veya manual şanzımanlarda olan kuru kavramalar konusunda bir ikilem var.
Youtube da tamirci kanalları kesinlikle bunlarında 100.000km. civarı değiştirilmesini öneriyorlar.
Vw yetkili servişleri ise bu görüşte değil. Balıkesir yağcı da servis danışmanı değiştirmiyoruz dedi.
Daha sonrasında bir teknikerle yaptığım görüşmede

"Yağ değişimi yaptığımız bazı şanzımanlarda ötme gibi şikayetler oldu o yüzden deiştirmiyoruz."
şeklinde bir cevap aldım.

Bir diğer iddia ise vw serisi manual şanzımanların içinin bölmeli olduğu ve seviye tapasının dolması şanzımanın içinin tam olarak
dolması anlamına gelmiyor oluşu sonuç olarak bazı dişli grupları yağsız kalabiliyor teorisi.

Benim araçta manual ve değişim düşünmüyorum.
Boşaltma tapası açılır karterin altına (ölçek seviyesi) gösteren olan bir kova/kap koyulur., bu sayede ne kadar yağ boşaltmış öğrenmiş olursunuz., Evet bazı şanzımanlarda karter bölmeli 2 bölmeden oluşuyor yani size söyledikleri gibi bazı şanzımanlarda iç kısım bölmeli olduğu için seviye tapası dolsa bile tam dolu olduğu anlamına gelmeyebilir yani yeni doldurulan sıvı 1 ve 2 nolu bölmeler arasında yükseklik farkı (set farkı olduğundan) diğer bölmeye ulaşmadan ve yeteri kadar sıvı ile dolmamışken seviye tapasından sıvı boşalmaya başlaya bilir ANCAK

Bu sıkıntıyı bertaraf etmek kolay peki nasıl yaparız;

1) karter boşaltma tapasının altına zaten “ölçek seviyesini” gösteren kova/kap koyacağımız için tam olarak ne kadar sıvı boşaldı bunu zaten öğrenmiş olucaz.,

Devamında ise;

2) yeni yağı doldurma aşamasında seviye tapasından yağ gelmeye başladığı anda eğer boşalttığımız miktardan daha az dolum gerçekleşmiş ise araç önden çekişli olduğuna göre yani ön tekerlekleri 5-10 tur veya 25-30 tur elimizle çevirip yağın diğer bölgelere ve bölmelere ulaşmasını sağlayıp gerekli olan yani boşaltığımız kadar yağı bu sayede dolum yapmaya imkan vermiş olacak.,

Ne alakası var çekişin olduğu tekerlekler diferansiyele bağlı diyenler olabilir., Şöyle açıklayayım bizim Golf ‘lerde şanzıman yağı aynı zamanda diferansiyel dişlilerini de yağlar., Yani bizim Golf ‘lerin şanzıman yağı hem şanzımanı yağlıyor hem de diferansiyeli yağlıyor.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Bu iş şuna benzedi.

Çürük diş ağrı yapmıyosa çekmiyoruz kanal tedavisi uygulamıyoruz. Mazallah çeneden beyine giden sinirlere hasar verme riski var.
Çiğneme öğütme işlevini yapıyorsa çekilmez o diş.

Birtek fabrikada dolabilen yağ?
Aynen birtek fabrıkada dolan yag... Saka gibi.. Şanjımanı acık ağzı üste gelecek şekilde oturtup(bidon gibin😃) ağzına kadar yağ doldurup keçe ile kapatıyorlar heralde..
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt