Epc Işığı / Aracı P Konumunda Terk Edin Uyarısı ( GOLF 7 6 aylık izlenimlerim)


MLTHR

Yeni Üye
Katılım
5 Eyl 2021
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
İsim
Tahir
Merhabalar;

Forumu bir süredir takip ediyorum ve hemen hemen her gün girip okuyorum. Ankarada yaşıyorum sanırm ilk postum olucak. Herkese selamlar. Golf 7 2016 1.2 TSI aracım var. Km 73000 Alalı 6 ay olacak. 20 gün sonra servise gidip kışlık bakımlarını yaptıracagım nasipse , yaşadığım sorunları da ileteceğim servise ama önce sizlere sormak istedim. .Öncelikle yaşadığım sorunlardan bahsetmek istiyorum;

EPC ARIZASI

Dün yolda giderken birden bire sebepsiz araba silkeleme yaptı ve EPC ışığı yandı. araç devirden düştü ve gaz pedalı aşırı derece hafifledi sanki hiç yok gibi. kenara çektim aracı durdurdum ve tekrar çalıştırdım. ışık sönmüştü ve yola devam ettim. ertesi sabahta sorun çıkarmadı ancak bu neden olmuştu merak içindeyim. forumu epey okudum, elbette en iyisi servise gitmek. bu kadar hassas olmasına mana veremedim. Sizlerde yaşadınız mı ? ağır bir sorun mudur yoksa hafif brşey mi.

ARACI P KONUMUNDA TERK EDİN

Bu konuyu forumda epey okudum. Evet ben de yaşıyorum malesef. ww mühendisliğinin bu hatası çok saçma geliyor. umarım servis mikrosiviç koyar ve sorunu çözer .

GENEL İZLENİMLERİM

* araç güvenli - ağır -sağlamlığı yol tutuşu çok hosuma gidiyor
* yakıt tüketimi çok fazla 60 kuruş yakıyor, gerçi artık benzin litre fiyatını düşününce boyle yakmayan araç da kalmadı
* lastik basınc sensörü diye adlandırılan sistem bir sistem bile değil. çalışmayan, çalışması için ciddi farklar oluşması gerekir lastik basınclarında. 220 bin lik arabaya sensör koymamıslar. gerçi adamalrda 10 bin euro araba ama olsun konulabilirdi.
*süspansiyon harika.


Teşekkür ederim okuduğunuz için.
 

Merhaba, aracı P konumda terket uyarısı benimde 2 ay önce defalarca basıma geldi. Sınır bozucu bir durum :) Ankara Etimesgut Doğuşa götürdüm. Mikro şalter takıldı. Aracım servis bakımlı olduğu için 450 TL civarı bir tutar ödedim. Şayet ki iyi niyet garantiniz yoksa 1500 tl gibi bir fahiş fiyatı var. Bilginiz olsun.
 
Upvote 0
Teş. ederim cevabınız için. Ben aracın 2. sahibiyim ama önceden servis bakımlı imis, sanırım geçerli olur bu durum. yani inşallah geçerli olur :D
 
Upvote 0
Epc ışığının bir kere yanmasının sorun oluşturacağını sanmıyorum. Serviste genel bir arıza var mı bakılır. Tekrarı olursa bir şeylere müdahale gerekir. P konumunda terk edin uyarısı ise parça değişimi ile çözülüyor. Aracınızın bakımlarının hepsi yetkili serviste yapıldıysa iyi niyetten yardımcı olacaklardır. Golf 7 kendi segmentinin en konforlu aracı konumunda. Her donanımı ayrı keyifli. Nice güzel keyifli sürüşler.
 
Upvote 0
Merhabalar;

Forumu bir süredir takip ediyorum ve hemen hemen her gün girip okuyorum. Ankarada yaşıyorum sanırm ilk postum olucak. Herkese selamlar. Golf 7 2016 1.2 TSI aracım var. Km 73000 Alalı 6 ay olacak. 20 gün sonra servise gidip kışlık bakımlarını yaptıracagım nasipse , yaşadığım sorunları da ileteceğim servise ama önce sizlere sormak istedim. .Öncelikle yaşadığım sorunlardan bahsetmek istiyorum;

EPC ARIZASI

Dün yolda giderken birden bire sebepsiz araba silkeleme yaptı ve EPC ışığı yandı. araç devirden düştü ve gaz pedalı aşırı derece hafifledi sanki hiç yok gibi. kenara çektim aracı durdurdum ve tekrar çalıştırdım. ışık sönmüştü ve yola devam ettim. ertesi sabahta sorun çıkarmadı ancak bu neden olmuştu merak içindeyim. forumu epey okudum, elbette en iyisi servise gitmek. bu kadar hassas olmasına mana veremedim. Sizlerde yaşadınız mı ? ağır bir sorun mudur yoksa hafif brşey mi.

ARACI P KONUMUNDA TERK EDİN

Bu konuyu forumda epey okudum. Evet ben de yaşıyorum malesef. ww mühendisliğinin bu hatası çok saçma geliyor. umarım servis mikrosiviç koyar ve sorunu çözer .

GENEL İZLENİMLERİM

* araç güvenli - ağır -sağlamlığı yol tutuşu çok hosuma gidiyor
* yakıt tüketimi çok fazla 60 kuruş yakıyor, gerçi artık benzin litre fiyatını düşününce boyle yakmayan araç da kalmadı
* lastik basınc sensörü diye adlandırılan sistem bir sistem bile değil. çalışmayan, çalışması için ciddi farklar oluşması gerekir lastik basınclarında. 220 bin lik arabaya sensör koymamıslar. gerçi adamalrda 10 bin euro araba ama olsun konulabilirdi.
*süspansiyon harika.


Teşekkür ederim okuduğunuz için.
3 gun once sabah yeni aldigim leon 1.4 fr ile uzun yola ciktim daha istanbuldan cikmadan 170-180 km hizlarinda birden epc uyarisi verdi ve deviri 3.000 i gecmedi arac motor korumaya aldi. İnternette birsuru wciklama var bogaz kelebegi turbo vs. Bu aracin kendini korumasi. Kontak ac kapa yapinca arizayi kadrandan siliyor ve 150km i gecmezsem vermedi 700 km kullandim. Kablo ile hata koduna baktim hava sizintisi gibi birsey yaziyordu ustaya gosterdim sildi hatayi tekrar dene eger ariza verirse birak arabayi dedi. İki gune hiz yapma sansim olacak bakalim simdilik epc arizasi yok kadranimda
 
Upvote 0
Epc ışığının bir kere yanmasının sorun oluşturacağını sanmıyorum. Serviste genel bir arıza var mı bakılır. Tekrarı olursa bir şeylere müdahale gerekir. P konumunda terk edin uyarısı ise parça değişimi ile çözülüyor. Aracınızın bakımlarının hepsi yetkili serviste yapıldıysa iyi niyetten yardımcı olacaklardır. Golf 7 kendi segmentinin en konforlu aracı konumunda. Her donanımı ayrı keyifli. Nice güzel keyifli sürüşler.
Çok teşekkür ederim iyi dileklerinize ve yorumlarınıza.
 
Upvote 0
3 gun once sabah yeni aldigim leon 1.4 fr ile uzun yola ciktim daha istanbuldan cikmadan 170-180 km hizlarinda birden epc uyarisi verdi ve deviri 3.000 i gecmedi arac motor korumaya aldi. İnternette birsuru wciklama var bogaz kelebegi turbo vs. Bu aracin kendini korumasi. Kontak ac kapa yapinca arizayi kadrandan siliyor ve 150km i gecmezsem vermedi 700 km kullandim. Kablo ile hata koduna baktim hava sizintisi gibi birsey yaziyordu ustaya gosterdim sildi hatayi tekrar dene eger ariza verirse birak arabayi dedi. İki gune hiz yapma sansim olacak bakalim simdilik epc arizasi yok kadranimda
ben de öyle düşünüyorum. motor anormal bir durumda o anı bertaraf etmek için korumaya almıştır sanırım diye yorumladım.

Bir de bu aralar start stop konusu kafamda dolanıyor işin bilimsel yanını ögrenmek istiyorum. sürekli buji ateşlemesi bujilerin ömrünü azaltması gerekir mi yani start stop iyi birşey mi karar veremedim. ev iş yeri arasında cok raht 200 kere dur kalk yapıyorumdur. 200 kere ateşlenen birşey tükenmez mi acaba. yani 2000 kere ateşlenen ile 10 kere ateşlenen aynı olur mu merak ettim. Onu araştıracağım :D
 
Upvote 0
ben de öyle düşünüyorum. motor anormal bir durumda o anı bertaraf etmek için korumaya almıştır sanırım diye yorumladım.

Bir de bu aralar start stop konusu kafamda dolanıyor işin bilimsel yanını ögrenmek istiyorum. sürekli buji ateşlemesi bujilerin ömrünü azaltması gerekir mi yani start stop iyi birşey mi karar veremedim. ev iş yeri arasında cok raht 200 kere dur kalk yapıyorumdur. 200 kere ateşlenen birşey tükenmez mi acaba. yani 2000 kere ateşlenen ile 10 kere ateşlenen aynı olur mu merak ettim. Onu araştıracağım :D
EPC arıza sebebinin start stop'dan kaynaklandığı anlatılıyor.
 
Upvote 0
EPC arıza sebebinin start stop'dan kaynaklandığı anlatılıyor.
Yanı start stop bir sene de ancak bir depo kadar yakıt tasarrufu saglıyormuş bunu ögrendim. videoyu ızledım 2 kere. aslında dogru seyler söylüyor tecrübe de etmis kendısı , bir de tecrübeli arkadaslardan dinlemek isterim.
 
Upvote 0
Yanı start stop bir sene de ancak bir depo kadar yakıt tasarrufu saglıyormuş bunu ögrendim. videoyu ızledım 2 kere. aslında dogru seyler söylüyor tecrübe de etmis kendısı , bir de tecrübeli arkadaslardan dinlemek isterim.
Bana da mantıklı geldi. Araç gövde tasarım mühendisiymiş.
 
Upvote 0
Bana da mantıklı geldi. Araç gövde tasarım mühendisiymiş.
Aaa öyle mi, yani bana çok mantıklı gelmiyor açıkcası yani işe gelene kadar 100 kere çalışması ateşleme yapması. şimdi biraz ww sayfasında okudum , bunların dizaynı bu kadar çok çalışmaya ugyun biçimde yapılıyor ona gore yapı malzemesi seçiliyormuş ancak yine de tuhaf geliyor. 2 gundur kapatarak gidiyorum zaten ama videodaki gibi s ye almadım ama alıp deniycem
 
Upvote 0
Merhaba, aracı P konumda terket uyarısı benimde 2 ay önce defalarca basıma geldi. Sınır bozucu bir durum :) Ankara Etimesgut Doğuşa götürdüm. Mikro şalter takıldı. Aracım servis bakımlı olduğu için 450 TL civarı bir tutar ödedim. Şayet ki iyi niyet garantiniz yoksa 1500 tl gibi bir fahiş fiyatı var. Bilginiz olsun.
Kardeşim bende böle çok nadir durumlar da bazen saniyelik yanıyor sönüyor benim de aracımda var 2015 model serviste Bügün sordum bakıma girdiğinde yaptırayım diye iyi niyet garantim var dedilerki aracın içeri girip bakılması mikroşarter fiyatına bakılıp yapılması gerektiğini söylediler şimdilik bir şey olmaz sıkıntı yapacak bir durum değil dediler ama ilerleyen zamanlar da dsg bozacağından bahsetti biraz bana korku saldı acaba yaptırsam mı yaptırmasam mı çıkmaz içerisindeyim eğer senin fiyat gibi derlerse yaptırabilirim ama yüksek fiyat çıkarsa da bilmiyorum
 
Upvote 0
Merhabalar;

Forumu bir süredir takip ediyorum ve hemen hemen her gün girip okuyorum. Ankarada yaşıyorum sanırm ilk postum olucak. Herkese selamlar. Golf 7 2016 1.2 TSI aracım var. Km 73000 Alalı 6 ay olacak. 20 gün sonra servise gidip kışlık bakımlarını yaptıracagım nasipse , yaşadığım sorunları da ileteceğim servise ama önce sizlere sormak istedim. .Öncelikle yaşadığım sorunlardan bahsetmek istiyorum;

EPC ARIZASI

Dün yolda giderken birden bire sebepsiz araba silkeleme yaptı ve EPC ışığı yandı. araç devirden düştü ve gaz pedalı aşırı derece hafifledi sanki hiç yok gibi. kenara çektim aracı durdurdum ve tekrar çalıştırdım. ışık sönmüştü ve yola devam ettim. ertesi sabahta sorun çıkarmadı ancak bu neden olmuştu merak içindeyim. forumu epey okudum, elbette en iyisi servise gitmek. bu kadar hassas olmasına mana veremedim. Sizlerde yaşadınız mı ? ağır bir sorun mudur yoksa hafif brşey mi.

ARACI P KONUMUNDA TERK EDİN

Bu konuyu forumda epey okudum. Evet ben de yaşıyorum malesef. ww mühendisliğinin bu hatası çok saçma geliyor. umarım servis mikrosiviç koyar ve sorunu çözer .

GENEL İZLENİMLERİM

  • araç güvenli - ağır -sağlamlığı yol tutuşu çok hosuma gidiyor
  • yakıt tüketimi çok fazla 60 kuruş yakıyor, gerçi artık benzin litre fiyatını düşününce boyle yakmayan araç da kalmadı
  • lastik basınc sensörü diye adlandırılan sistem bir sistem bile değil. çalışmayan, çalışması için ciddi farklar oluşması gerekir lastik basınclarında. 220 bin lik arabaya sensör koymamıslar. gerçi adamalrda 10 bin euro araba ama olsun konulabilirdi.
*süspansiyon harika.


Teşekkür ederim okuduğunuz için.
 
Upvote 0
Bende de epc arızası oldu tamir ettirdim şimdi yanmıyo
Benim araçtada epc arızası vardı iyi bir turbocuya gittim tsi motorlarda turbo arızası kronik bir arızaymış ya klepeden yapar dedi yada vesgeytten bemim araçta klepeden yapıyomuş tamir etti şimdi epc ışığı yanmıyo yani öncelikle turbo klepesi ve vesgyetine baktırın derim
 
Upvote 0

Usta dediki yüzde 90 bu parçalardan arıza veriyo vesgeyt turbonun beyni klepe turboyu açıp kapatan parça
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt