AhmetCakmak
Yönetici
Döviz kurlarının fırlaması ile değişen fiyatlar, çip krizinin beraberinde getirdiği üretim sorunları ve düşük talep pazarı daraltmayı sürdürüyor.
2021 yılına oldukça iyi bir giriş yapan Türk otomobil ve hafif ticari pazarı, üst üste beşinci ayında da daraldı. Geçtiğimiz yıla göre toplam yüzde 40.1 oranında düşüş gösteren endüstri, sadece 56.746 adet otomobil satışı gerçekleştirebildi.
2021 yılı Ekim ayında yalnızca otomobiller bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 46.9 oranında az satış gerçekleştirerek 40.512 adet ile sınırlı kaldı. Hafif ticarilerde ise bu düşüş yüzde 11.7 oranında gerçekleşti. Böylece 2021'in Ekim ayı, son 10 yıl ortalamasının yüzde 13.8 oranında altında kaldı.
Ocak-Ekim döneminde ise hala pozitif rakamlar gözlemleniyor. Toplamda yüzde 4.5 oranında artıda olan sektör, ilerleyen günlerde bu "kar marjını da" düşürecektir. Yıl başında 800.000-900.000 bandında satış yapması öngörülen endüstri, yılın 11. ayında 614.891 adetlik satış gerçekleştirdi. Yani yıl sonundaki gerçek satışlar, tahminlerin altında kalacak gibi görünüyor.
ODD'nin paylaştığı diğer veriler ise dikkat çekici. Örneğin geçtiğimiz yıl ilk kez sedan satışlarını geçen SUV'ler, toplam pazar payını yüzde 35.2'ye ulaştırarak zirveye bir adım daha yaklaşmış durumda. Yıl içerisinde 188.253 adet sedan satışı gerçekleşirken SUV'lerde bu rakam 167.397 adet oldu. Yani yıl sonuna kadar bir devir teslim etkinliği görebiliriz.
C segmentinin zirvede olduğu satışların yüzde 65.7'si benzinli otomobillerden oluşuyor. Pazar payı günden güne azalan dizeller, artan motorin fiyatlarının da etkisiyle, tüm ilgiyi yitirmiş gibi görünüyor. Hibrit otomobil satışları 40.000 adet satışı geçerek, dizel modeller ile arasını kapatmak üzere. Tüm yıl boyunca 1.987 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşmiş.
2021 boyunca satılan tüm otomobillerin yüzde 75.3'ünün otomatik şanzıman olduğunu da belirtmekte fayda var.
Kaynak
2021 yılına oldukça iyi bir giriş yapan Türk otomobil ve hafif ticari pazarı, üst üste beşinci ayında da daraldı. Geçtiğimiz yıla göre toplam yüzde 40.1 oranında düşüş gösteren endüstri, sadece 56.746 adet otomobil satışı gerçekleştirebildi.
2021 yılı Ekim ayında yalnızca otomobiller bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 46.9 oranında az satış gerçekleştirerek 40.512 adet ile sınırlı kaldı. Hafif ticarilerde ise bu düşüş yüzde 11.7 oranında gerçekleşti. Böylece 2021'in Ekim ayı, son 10 yıl ortalamasının yüzde 13.8 oranında altında kaldı.
Ocak-Ekim döneminde ise hala pozitif rakamlar gözlemleniyor. Toplamda yüzde 4.5 oranında artıda olan sektör, ilerleyen günlerde bu "kar marjını da" düşürecektir. Yıl başında 800.000-900.000 bandında satış yapması öngörülen endüstri, yılın 11. ayında 614.891 adetlik satış gerçekleştirdi. Yani yıl sonundaki gerçek satışlar, tahminlerin altında kalacak gibi görünüyor.
ODD'nin paylaştığı diğer veriler ise dikkat çekici. Örneğin geçtiğimiz yıl ilk kez sedan satışlarını geçen SUV'ler, toplam pazar payını yüzde 35.2'ye ulaştırarak zirveye bir adım daha yaklaşmış durumda. Yıl içerisinde 188.253 adet sedan satışı gerçekleşirken SUV'lerde bu rakam 167.397 adet oldu. Yani yıl sonuna kadar bir devir teslim etkinliği görebiliriz.
C segmentinin zirvede olduğu satışların yüzde 65.7'si benzinli otomobillerden oluşuyor. Pazar payı günden güne azalan dizeller, artan motorin fiyatlarının da etkisiyle, tüm ilgiyi yitirmiş gibi görünüyor. Hibrit otomobil satışları 40.000 adet satışı geçerek, dizel modeller ile arasını kapatmak üzere. Tüm yıl boyunca 1.987 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşmiş.
2021 boyunca satılan tüm otomobillerin yüzde 75.3'ünün otomatik şanzıman olduğunu da belirtmekte fayda var.
Kaynak