Arkadaşlar merhaba,
Aracı aldığımdan buyana uzun zamandır aklımda olan Triger değişimini dün sonunda hallettim. Konuyla ilgili pek çok kafa karıştırıcı bilgi olsa da ben son güncel fiyat ve işçilik bilgilerini sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle Aracım 2015 model ve 54 bin km de manuel 1.6 tdi, km çok erken olsa da ben yıldan ötürü (7 yıl civarı) değişim yaptım. Sökülen parçaları incelediğimde (Yalan söylemeye gerek yok) hepsi sıfır ayarında gibiydi tabiki, zamanın ve km nin vermiş olduğu ufak çaplı yıpranmalar olsa da bence en az 1-1.5 yıl daha giderdi. Fakat Triger işi riskli ve şansa bırakılmayacak kadar kritik bir durum olduğundan yapacak birşey olmadı. Triger değişirken elektrikli devri daim ile V kayış ve Gergi rulmanı da değişti. Kısacası komple değişim yaptım. Yine yıldan ötürü Antifriz ve komple soğutma sıvısı değişimini de ihmal etmedim. Antifriz olarak Motulun kendinden hazır karişimli G13 ürününü kullandım. Motor suyunu ise 10 lt saf su ile önce devridaim yaptırıp güzelce ne temizledim.
Triger seti + Gergi rulmanı nı INA marka olarak kullandık. V kayışı ise Contı olarak takıldı. Bunlara ilaveten kayış bölgesinin ve kasnak kısmının komple temizlikleri yapıldı. Bana soracak olursanız hangi araçta olursa olsun Triger işini sansa bırakmayın, özellikle kayışlı modellerde 5 yıl yada 120k km bu işin psikolojik sınırı bu sürenin üstü saatli bomba çünkü nerde ne olacağı belli olmaz...
Yapılan masraflara gelecek olursak Maliyetler şu şekilde oluştu :
Aracı aldığımdan buyana uzun zamandır aklımda olan Triger değişimini dün sonunda hallettim. Konuyla ilgili pek çok kafa karıştırıcı bilgi olsa da ben son güncel fiyat ve işçilik bilgilerini sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle Aracım 2015 model ve 54 bin km de manuel 1.6 tdi, km çok erken olsa da ben yıldan ötürü (7 yıl civarı) değişim yaptım. Sökülen parçaları incelediğimde (Yalan söylemeye gerek yok) hepsi sıfır ayarında gibiydi tabiki, zamanın ve km nin vermiş olduğu ufak çaplı yıpranmalar olsa da bence en az 1-1.5 yıl daha giderdi. Fakat Triger işi riskli ve şansa bırakılmayacak kadar kritik bir durum olduğundan yapacak birşey olmadı. Triger değişirken elektrikli devri daim ile V kayış ve Gergi rulmanı da değişti. Kısacası komple değişim yaptım. Yine yıldan ötürü Antifriz ve komple soğutma sıvısı değişimini de ihmal etmedim. Antifriz olarak Motulun kendinden hazır karişimli G13 ürününü kullandım. Motor suyunu ise 10 lt saf su ile önce devridaim yaptırıp güzelce ne temizledim.
Triger seti + Gergi rulmanı nı INA marka olarak kullandık. V kayışı ise Contı olarak takıldı. Bunlara ilaveten kayış bölgesinin ve kasnak kısmının komple temizlikleri yapıldı. Bana soracak olursanız hangi araçta olursa olsun Triger işini sansa bırakmayın, özellikle kayışlı modellerde 5 yıl yada 120k km bu işin psikolojik sınırı bu sürenin üstü saatli bomba çünkü nerde ne olacağı belli olmaz...
Yapılan masraflara gelecek olursak Maliyetler şu şekilde oluştu :
- INA marka triger seti (Elektrikli devri daim dahil - Üretim yılı 2021) : 1550 TL
- V kayiş ve Gergi Rulmanı : 600 TL
- Motul G13 Antifriz : 225 TL
- 10 lt saf su 60 TL
- İşçilik : 700 TL