2015 Golf7 1.6 tdi Triger Değişimi


gp74

Üye
Katılım
9 Eyl 2021
Mesajlar
140
Tepkime puanı
106
Konum
İstanbul
İsim
Alp
Arkadaşlar merhaba,
Aracı aldığımdan buyana uzun zamandır aklımda olan Triger değişimini dün sonunda hallettim. Konuyla ilgili pek çok kafa karıştırıcı bilgi olsa da ben son güncel fiyat ve işçilik bilgilerini sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle Aracım 2015 model ve 54 bin km de manuel 1.6 tdi, km çok erken olsa da ben yıldan ötürü (7 yıl civarı) değişim yaptım. Sökülen parçaları incelediğimde (Yalan söylemeye gerek yok) hepsi sıfır ayarında gibiydi :) tabiki, zamanın ve km nin vermiş olduğu ufak çaplı yıpranmalar olsa da bence en az 1-1.5 yıl daha giderdi. Fakat Triger işi riskli ve şansa bırakılmayacak kadar kritik bir durum olduğundan yapacak birşey olmadı. Triger değişirken elektrikli devri daim ile V kayış ve Gergi rulmanı da değişti. Kısacası komple değişim yaptım. Yine yıldan ötürü Antifriz ve komple soğutma sıvısı değişimini de ihmal etmedim. Antifriz olarak Motulun kendinden hazır karişimli G13 ürününü kullandım. Motor suyunu ise 10 lt saf su ile önce devridaim yaptırıp güzelce ne temizledim.
Triger seti + Gergi rulmanı nı INA marka olarak kullandık. V kayışı ise Contı olarak takıldı. Bunlara ilaveten kayış bölgesinin ve kasnak kısmının komple temizlikleri yapıldı. Bana soracak olursanız hangi araçta olursa olsun Triger işini sansa bırakmayın, özellikle kayışlı modellerde 5 yıl yada 120k km bu işin psikolojik sınırı bu sürenin üstü saatli bomba çünkü nerde ne olacağı belli olmaz...
Yapılan masraflara gelecek olursak Maliyetler şu şekilde oluştu :
  • INA marka triger seti (Elektrikli devri daim dahil - Üretim yılı 2021) : 1550 TL
  • V kayiş ve Gergi Rulmanı : 600 TL
  • Motul G13 Antifriz : 225 TL
  • 10 lt saf su 60 TL
  • İşçilik : 700 TL
Umarım yardımcı olabilmişimdir...
 

Triger değişimi için zaman şartı yok 1.6 TDI motorda. 7 yıl olması vb. önemli değil, 120.000 km olduğunda değiştirilmesi gerekiyor. Zaten sizin de belirttiğiniz gibi çıkan parçalar gayet iyi durumda imiş.

Diğer taraftan değişmiş olmanın bir zararı yok tabi. En iyi parçaları kullanmış, her şeyi olması gerektiği gibi yapmış gözüküyorsunuz. Sirkülasyon pompasını da değiştirdiğiniz için120.000 km önünüz açık artık :)

Fiyat marka bilgilendirmeleri için teşekkürler.

Güle güle kullanın.
 
Merhaba, bilgilendirme için teşekkürler. Yalnız Motul' un kendinden karışımlı dediğiniz olay nedir?
 
@gp74

Yıl olarak 6-7 yıl kisisel bir tercih olmuş.

Yıl sınırlaması olmamasına rağmen
Km 100k dan azda olsa 10 yılı doldurduysam
11 inci Yıl bir dürtü ile değiştirirdim sanırım.

Kayıştan çok
Triger rulmanları/ gergi rulmanlarına ait fabrikasyon bilyalarının yağ durumu ile ilgili dürtü oluşurdu bende.

Rulman orjinal döngüsünde milimetrik dönmemezlik yapsa
Diş atlama falan malum sonuçlar.

Yinede +10 yıl devam (km dolmuyorsa)
 
Hayırlı olsun değişim yetkili serviste mi yapıldı? Yetkili değilse fiyatlar çok yüksek geldi 3 hafta önce bu rakamlara yakın fiyata yetkilide değişim yaptırdım
 
Çok güzel ve acıklayıcı olmuş teşekkür ederiz. Bende nerede yaptırdıgınızı merak ettim acıkcası. insanın içi rahat olması gibisi yok benim de arac 2017 104.000 km de seneye yazın komple değiştirmeyi düşünüyorum. 1.4 tsi aracım önerilere acıgım :)
 
Özel serviste yapıldı. 15 Gün önce yetkili servisle Görüştüğümde tüm bu istediklerimi yapamayacaklarını söylediler, ve sadece Triger değişimine (Devridaim hariç) 3500 TL fiyat verdiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hayırlı olsun değişim yetkili serviste mi yapıldı? Yetkili değilse fiyatlar çok yüksek geldi 3 hafta önce bu rakamlara yakın fiyata yetkilide değişim yaptırdım
Devirdaim dahil trgiger set İNA 1550 ye bedava ? Nasıl pahalı dediniz.?

Bundan bedava
Millet bahcesinde cay+kek var
 
çok iyi fiyata yaptırmıssın kardeşim
triger 5 yıl yada 100bınde değişmesi gerekli
 
Son düzenleme:
@gp74 hayırlı olsun., yalnız (5 lt. motul g13 hazır karışım) kullandım demişsiniz bunda sıkıntı yok fakat sistemin kapasitesi 8 lt. ve siz 5 lt. hazır karışım kullanmışsınız geriye kalan sistemin içini temizlemede kullandığınız saf su ile karışmış oldu., yani şuan sistemin içinde %50-50 karışım yoktur., konsantre yani saf g13 kullanmış olsaydınız 4 lt. yeterli gelirdi ama hazır karışım kullandığınız için sistemin içinde yeteri kadar antifriz yoktur.

Yani antifrizi bir çözelti olarak düşünürsek siz hali hazırda zaten "hazır karışım" olan çözeltiyi seyreltmiş oldunuz., şuan sistemin içinde (%36 antifriz / %54 saf su) oranında karışım mevcuttur., sistemin içinden (geri dönüş hattından 1.6 litre) boşaltıp 1,6 litre konsantre (saf) antifriz eklemeniz gerekir.
 
Son düzenleme:

Ekli dosyalar

  • 83E09226-187E-412A-B60D-7CE3AB81F1B2.jpeg
    83E09226-187E-412A-B60D-7CE3AB81F1B2.jpeg
    331.3 KB · Görüntüleme: 35
@gp74 hayırlı olsun., yalnız (5 lt. motul g13 hazır karışım) kullandım demişsiniz bunda sıkıntı yok fakat sistemin kapasitesi 8 lt. ve siz 5 lt. hazır karışım kullanmışsınız geriye kalan sistemin içini temizlemede kullandığınız saf su ile karışmış oldu., yani şuan sistemin içinde %50-50 karışım yoktur., konsantre yani saf g13 kullanmış olsaydınız 4 lt. yeterli gelirdi ama hazır karışım kullandığınız için sistemin içinde yeteri kadar antifriz yoktur.

Yani antifrizi bir çözelti olarak düşünürsek siz hali hazırda zaten "hazır karışım" olan çözeltiyi seyreltmiş oldunuz., şuan sistemin içinde (%36 antifriz / %54 saf su) oranında karışım mevcuttur., sistemin içinden (geri dönüş hattından 1.6 litre) boşaltıp 1,6 litre konsantre (saf) antifriz eklemeniz gerekir.
Hakli olabilirsiniz. Fakat yasadigim yer Marmara bolgesi. Hava en fazla -10 -15 dereceleri goruyor. Yaptigim karisimin benim icin fazlasiyla yeterli oldugunu dusunuyorum.
Tesekkuler...
 
@forzaGilles

Sonuç olarak

%50 / %50 orjinal derişimle
7 yılı devirmeli dedigimiz sogutma sıvısı

Seyreltik antifrizle ? (%35 / %65 karışım) @gp74

Anca 4-5 yıl ömre (tam pas/korozyon korumasına sahip olur.)

Benim fikrim bu.
 

Arkadaşlar merhaba,
Aracı aldığımdan buyana uzun zamandır aklımda olan Triger değişimini dün sonunda hallettim. Konuyla ilgili pek çok kafa karıştırıcı bilgi olsa da ben son güncel fiyat ve işçilik bilgilerini sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle Aracım 2015 model ve 54 bin km de manuel 1.6 tdi, km çok erken olsa da ben yıldan ötürü (7 yıl civarı) değişim yaptım. Sökülen parçaları incelediğimde (Yalan söylemeye gerek yok) hepsi sıfır ayarında gibiydi :) tabiki, zamanın ve km nin vermiş olduğu ufak çaplı yıpranmalar olsa da bence en az 1-1.5 yıl daha giderdi. Fakat Triger işi riskli ve şansa bırakılmayacak kadar kritik bir durum olduğundan yapacak birşey olmadı. Triger değişirken elektrikli devri daim ile V kayış ve Gergi rulmanı da değişti. Kısacası komple değişim yaptım. Yine yıldan ötürü Antifriz ve komple soğutma sıvısı değişimini de ihmal etmedim. Antifriz olarak Motulun kendinden hazır karişimli G13 ürününü kullandım. Motor suyunu ise 10 lt saf su ile önce devridaim yaptırıp güzelce ne temizledim.
Triger seti + Gergi rulmanı nı INA marka olarak kullandık. V kayışı ise Contı olarak takıldı. Bunlara ilaveten kayış bölgesinin ve kasnak kısmının komple temizlikleri yapıldı. Bana soracak olursanız hangi araçta olursa olsun Triger işini sansa bırakmayın, özellikle kayışlı modellerde 5 yıl yada 120k km bu işin psikolojik sınırı bu sürenin üstü saatli bomba çünkü nerde ne olacağı belli olmaz...
Yapılan masraflara gelecek olursak Maliyetler şu şekilde oluştu :
  • INA marka triger seti (Elektrikli devri daim dahil - Üretim yılı 2021) : 1550 TL
  • V kayiş ve Gergi Rulmanı : 600 TL
  • Motul G13 Antifriz : 225 TL
  • 10 lt saf su 60 TL
  • İşçilik : 700 TL
Umarım yardımcı olabilmişimdir...
iyi günlerde kullan kardeşim,ben de 1 ay önce değiştirmiştim trigeri,fiyat ve markalar hemen hemen aynı sadece ben işçilik 400 TL verdim
 

Geri
Üst Alt