@Flash_Forward
Yetkili servise gidilip sorulması daha doğru olabilir. Sonuçta hala yetkili servis garantisi altında, ya da bitmesine çok yakındır...
Bir sıkıntı olduğunda böyle bir aracı özel servisteki ustaya güvenemeyeceğiniz için el mecbur yetkili servise sormalısınız.
Bazen alakasız birşeyin arızası birsürü hatalar silsilesini ortaya çıkarabileceği gibi, diğer ihtimal ise ciddi bir arıza vardır ancak garanti kapsamındadır değildir, ücretsiz yapılır yapılmaz, bilinmez... Arıza teşhisinin yapıldığı cihazın doğruluğu yada güvenilirliği de önemli. Yeni nesil bir araç belki de lisanslı olmayan basit bir teşhis yazılımıyla kontrol edildiğinde saçma sonuçlar oraya çıkıyordur kimbilir ?
Bu arada Araç Golf 8, yaşanılanlar tecrübe edilenler az. Golf 7 yi o kadar çok kişi çok uzun süre kullandık ki her alışılagelmiş arızasını (kronikleşmişe yeni bir boyut kazandırayım dedim) biliyoruz yaşayınca şaşırmıyoruz.
Aküden dolayı envai çeşit arıza ışığı yakabileceğini biliyoruz bizim Golf 7 lerin görünce heyecanlanmıyoruz. Ya da tekerlek rulmanı bozulursa ABS ışığını ve ona bağlı birsürü ışığı yaktığını da gördük.
Park sensörleri kirli diye ya da yoğun tozlu bir yerde sürüş yapıldı diye manevra freni devre dışıyla başlayıp servo fren devre dışı ile devam edip, motor ışığını yakmasına bizzat şahit oldum. Arızaları sildim kaç aydır bir olumsuzluk yok.
Media ekranını söküp takarken yukardaki tuşu takmadan kontağı açınca Airbag ışığı yanar, çok kişi yaşamıştır bunu. Foruma sorun herkes yazar, "normal birşey arıza kaydını sildirin yola devam"...
Deneyimledik biliyoruz çünkü. Bunu bilmeyen birisi "ooo bu arabada airbage müdahale var, kaç kaç" der belki, bilmeyen ekspertizi, amatör tamircisi doğru yorum yapamaz belki çıktıyı verir kenara çekilir ya da yanlış yönlendirir bilemeyiz.
Özetle Golf 8 hakkında yeterli kullanıcı deneyimini ben okuyamadım fazla, belki yabancı kaynaklarda vardır. Avrupadan çok sonraları göç ettiği için Golf 8 Anadolu topraklarına, huyunu suyunu çok da bilemiyoruz gibi. Asimile edemedik sanki daha...