Arkadaşlar merhabalar. Bugün 2014 model 1.6 Tdi 90 hp CLH motor kodlu 130 bin km'deki aracımla 2,5-3 km'lik rampayı tırmanıp düz yolda seyir halinde iken birden motor aşırı ısındı uyarısı aldım. Göstergeye sürekli bakarım 30 sn önce hiçbir kıpırdama yokken uyarıyı aldıktan sonra hararetin 120 ye kadar geldiğini gördüm. Araç kaloriferi açıktı hemen sağa çekip kaloriferi sona getirdim. Motor kaputunu açtım suyunun tam olduğunu gördüm. Devirdaim açmadığından şüphelendim. Hemen sonra göstergeye baktığımda hararet normale gelmişti yani yaklaşık 30 sn sürdü normale dönmesi(Dışarda hava sıcaklığı 7 dereceydi). Aracım servis bakımlı ve 115. bin km'de iken serviste triger setini değiştirdim. Devirdaimin kontrol edildiğini ve sorun olmadığını bu yüzden değiştirmediklerini söylediler. Bu araçlarda devirdaimin kronik sıkıntılı olduğunu biliyorum ve bunuda servis danışmanına ilettim. Ancak yinede gerek yok dediler. Aracımın antifiriz değişimini saf su kullanarak yine serviste triger değişiminde yaptırdım. Aracıma g13 onaylı antifiriz ve saf su dışında asla bir ekleme yatırmadım ve yapmadım. Bunlara ragmen devirdaim açmamış olabilir mi ? Ayrıca hararet normale döndükten sonra yaklaşık 20 km daha yol gittim ve hararet hiçbir şekilde yükselmedi kaloriferi kapatıp denedim rampa çıktım yine yükselmedi. Evin önüne geldiğimde aracımı yeniden kontrol ettim ve motor kapağını kaldırdığımda yağ havalandırma hortumu olduğunu düşündüğüm hortumda yağlanma vardı bununla hararetin alakası olabilir mi ? yada bu yağlanma neden olabilir ? Bulunduğum ilde araca baktırabileceğim iştan anlayan usta maalesef yok. En yakın yetkili servis ise 200 km uzaklıkta, Aracın son bakımı yaklaşık 2 ay önce yapıldı ve bin km bile olmadı. Yardımlarınız şimdiden Teşekkürler.. Saygılar.. (Yağlanan hortumun fotoğrafını ekliyorum)