Motor Aşırı Isındı Uyarısı ve Yağ havalandırma Hortumu Yağ Kaçağı


Cekabey

Yeni Üye
Katılım
4 Şub 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
İsim
Celalettin
Arkadaşlar merhabalar. Bugün 2014 model 1.6 Tdi 90 hp CLH motor kodlu 130 bin km'deki aracımla 2,5-3 km'lik rampayı tırmanıp düz yolda seyir halinde iken birden motor aşırı ısındı uyarısı aldım. Göstergeye sürekli bakarım 30 sn önce hiçbir kıpırdama yokken uyarıyı aldıktan sonra hararetin 120 ye kadar geldiğini gördüm. Araç kaloriferi açıktı hemen sağa çekip kaloriferi sona getirdim. Motor kaputunu açtım suyunun tam olduğunu gördüm. Devirdaim açmadığından şüphelendim. Hemen sonra göstergeye baktığımda hararet normale gelmişti yani yaklaşık 30 sn sürdü normale dönmesi(Dışarda hava sıcaklığı 7 dereceydi). Aracım servis bakımlı ve 115. bin km'de iken serviste triger setini değiştirdim. Devirdaimin kontrol edildiğini ve sorun olmadığını bu yüzden değiştirmediklerini söylediler. Bu araçlarda devirdaimin kronik sıkıntılı olduğunu biliyorum ve bunuda servis danışmanına ilettim. Ancak yinede gerek yok dediler. Aracımın antifiriz değişimini saf su kullanarak yine serviste triger değişiminde yaptırdım. Aracıma g13 onaylı antifiriz ve saf su dışında asla bir ekleme yatırmadım ve yapmadım. Bunlara ragmen devirdaim açmamış olabilir mi ? Ayrıca hararet normale döndükten sonra yaklaşık 20 km daha yol gittim ve hararet hiçbir şekilde yükselmedi kaloriferi kapatıp denedim rampa çıktım yine yükselmedi. Evin önüne geldiğimde aracımı yeniden kontrol ettim ve motor kapağını kaldırdığımda yağ havalandırma hortumu olduğunu düşündüğüm hortumda yağlanma vardı bununla hararetin alakası olabilir mi ? yada bu yağlanma neden olabilir ? Bulunduğum ilde araca baktırabileceğim iştan anlayan usta maalesef yok. En yakın yetkili servis ise 200 km uzaklıkta, Aracın son bakımı yaklaşık 2 ay önce yapıldı ve bin km bile olmadı. Yardımlarınız şimdiden Teşekkürler.. Saygılar.. (Yağlanan hortumun fotoğrafını ekliyorum)
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-01-04 at 20.44.32.jpeg
    WhatsApp Image 2022-01-04 at 20.44.32.jpeg
    131.7 KB · Görüntüleme: 52

@Cekabey yağ seviyesine bakınız. Yağ havalandırma hortumu muhtemelen (buharı) ek yerinden kaçırıyor. Yenisini alıp değiştirebilirsiniz.
Devirdaim için de kontrol ettirin.
 
Upvote 0
Yağ seviyesi tamdı aracın yeni stop ettiğim için tam belli olmayabilir sabah yeniden kontrol edeceğim. Çok teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Öncelikle geçmiş olsun.
Gayet ayrıntılı ve bilgi verici yazmışsınız.

Sabah su seviyesini kontrol edin. Tamam ise dikkatlice kullanın.

Triger değişiminde artık sirkülasyon pompa değişimi yetkili servis prosedürlerinde yok maalesef. Servis bülteni pompayı kontrol et sorun yok ise değiştirme diyor. O nedenle sizinkini değiştirmemişlerdir.

Sirkülasyon pompa ömrü ise değişkenlik gösteriyormuş. Bazı araçlarda 200k km giderken bazılarında daha erken bozulabiliyor (servisin söylediği). Biraz şans ve antifriz durumuna göre değişiyor gibi.

Hemen kötüyü düşünmeyin. Sol tarafta emme hava borusu alt hizasında da bir termostat var plastik boruların birleşiminde. O da bozulmuş olabilir. Tamirhane YouTube kanalında Arslan usta gösteriyor.

VW den anlayan iyi bir usta bulup göstermenizi öneririm.

Ama dikkatli kullanırsanız hararet nedeniyle kolay kolay conta yakmıyor sizin motor (aynısı bende de var). Çok endişe etmeden kullanıp bir usta bulun.

Yağ seviyesine tabi bakın. Borudaki kaçak o ringden. Pek tıkanabilecek bir boru değil. Yağ kaçağının hararet ile ilgisi yok gibi.

Geçmiş olsun.
 
Upvote 0
@Cekabey öncelikle geçmiş olsun., gerekli açıklamaları arkadaşlar yapmışlar., ilaveten söyleyebileceğim; servisin 200 km uzakta olmasını sıkıntı etmeyin., aracınız servis bakımlı olduğu için ücretsiz çekici hakkınız mevcut., aynı hizmeti kaskonuzda da mevcuttur., isterseniz aracı çekici ile “ücretsiz olarak” yetkili servise çektirebilirsiniz.,

Mobilite hizmet paketi (alıntı);
*** Mobilite Hizmet Paketi, ücretsiz acil servis ve çekici hizmetini kapsamaktadır. Bu paket, Volkswagen Yetkili Servislerinde yapılan periyodik bakımın tamamlandığı tarihten itibaren 1 takvim yılı boyunca geçerli olacak şekilde tanımlanır. Her yeni periyodik bakım işleminde, eğer halen devam ediyorsa, bir önceki tanımlı Mobilite Hizmet Paketi iptal edilir ve yeni paket tanımlanır. Paketten faydalanmak için, ihtiyaç halinde 444 8924 no’luVolkswagen Yol Yardım hattının aranması yeterlidir. https://binekarac.vw.com.tr/tr/kamp...is-kampanyalari/zubizu-servis-kampanyasi.html
 
Upvote 0
Öncelikle geçmiş olsun.
Gayet ayrıntılı ve bilgi verici yazmışsınız.

Sabah su seviyesini kontrol edin. Tamam ise dikkatlice kullanın.

Triger değişiminde artık sirkülasyon pompa değişimi yetkili servis prosedürlerinde yok maalesef. Servis bülteni pompayı kontrol et sorun yok ise değiştirme diyor. O nedenle sizinkini değiştirmemişlerdir.

Sirkülasyon pompa ömrü ise değişkenlik gösteriyormuş. Bazı araçlarda 200k km giderken bazılarında daha erken bozulabiliyor (servisin söylediği). Biraz şans ve antifriz durumuna göre değişiyor gibi.

Hemen kötüyü düşünmeyin. Sol tarafta emme hava borusu alt hizasında da bir termostat var plastik boruların birleşiminde. O da bozulmuş olabilir. Tamirhane YouTube kanalında Arslan usta gösteriyor.

VW den anlayan iyi bir usta bulup göstermenizi öneririm.

Ama dikkatli kullanırsanız hararet nedeniyle kolay kolay conta yakmıyor sizin motor (aynısı bende de var). Çok endişe etmeden kullanıp bir usta bulun.

Yağ seviyesine tabi bakın. Borudaki kaçak o ringden. Pek tıkanabilecek bir boru değil. Yağ kaçağının hararet ile ilgisi yok gibi.

Geçmiş olsun.
Çok teşekkür ederim. Arslan ustayı takip ediyorum bahsettiğiniz videoyu izleyip kontrol ettireceğim haklısınız hemen en kötü ihtimali düşünmemek gerek termostat olacağını düşünmemiştim. Hararette bugüne kadar en ufak bir oynama görmemiştim zamanla olabilecek bozulabilecek şeyler tabi. Selamlar.. saygılar..
 
Upvote 0
@Cekabey öncelikle geçmiş olsun., gerekli açıklamaları arkadaşlar yapmışlar., ilaveten söyleyebileceğim; servisin 200 km uzakta olmasını sıkıntı etmeyin., aracınız servis bakımlı olduğu için ücretsiz çekici hakkınız mevcut., aynı hizmeti kaskonuzda da mevcuttur., isterseniz aracı çekici ile “ücretsiz olarak” yetkili servise çektirebilirsiniz.,

Mobilite hizmet paketi (alıntı);
*** Mobilite Hizmet Paketi, ücretsiz acil servis ve çekici hizmetini kapsamaktadır. Bu paket, Volkswagen Yetkili Servislerinde yapılan periyodik bakımın tamamlandığı tarihten itibaren 1 takvim yılı boyunca geçerli olacak şekilde tanımlanır. Her yeni periyodik bakım işleminde, eğer halen devam ediyorsa, bir önceki tanımlı Mobilite Hizmet Paketi iptal edilir ve yeni paket tanımlanır. Paketten faydalanmak için, ihtiyaç halinde 444 8924 no’luVolkswagen Yol Yardım hattının aranması yeterlidir. https://binekarac.vw.com.tr/tr/kamp...is-kampanyalari/zubizu-servis-kampanyasi.html
Çok teşekkür ederim sağolun.. Unutmuştum çekicisi konusunu hatırlatmanız iyi oldu.. Yarın servis danışmanı ile irtibata geçeceğim söylediğiniz gibi servis veya kasko marifetiyle servise çektirmek en sağlıklısı olacak gibi.. Selamlar saygılar..
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt