Araçlarda uyku modu vardır. Elektronik eşyalarda standby olduğu gibi çalıştığında 100W tüketen elektronik ürünler Standby da 2-3w tüketiyor. Aracınızdaki değerleri bilmiyorum. Kontağı kapattıktan sonra örnek 10 saniye sonra birçok devreye giden enerji kesilir. Bunu sonradan yapmasının nedeni kontağı kapattığınızda devam etmesi gereken işlerin yarıda kalmaması adına Dpf temizlik, motor fanı motoru uygun ısıya düşürmesi vs...
Araç uyku modunda ayda örnek %10 kadarını bitirir Kış şartları nedeniyle %15/%20 kadara kadar çıkabilir kayıplar. Kış şartları + uyku modunda giden enerji akünüzün 70A olduğunu düşünelim %90 verimli olması durumunda 4 Aydan sonrası riskli sonuçta ilk marşta akü en az %35 Seviyesine dolu olması gerekiyor. Değerleri % örnekleri ile verdim fikir vermesi açısından.
Birde biri aracı arada çalıştıracaksa çalıştırıp 1 dakika sonra stop etmemeli ilk marşta %10 enerji çekip %5 dolum yapması da mantıksız.
Akünüz 4/5 yıllık eski akü ise 1 ayda bir en az 10 dakika farlar güç tüketen ne varsa kapalı olarak şarj kısmen yeterli olacaktır.
Akü 4/5 yılında genelde sorun çıkarır. Bir kısmı değişir bir kısmı kullanım kaynaklı fazladan 2/3 sene daha sorun çıkarmaz.
Uyku modunu anlatan örnek sayfa
Uyku Modu sürüş sonrası aracı park ettiğinizde ve stop etmeniz neticesinde belirli süre sonunda araçta bulunan güvenlik sistemleri hariç tüm sistemlere giden akımı keserek akü’nün bitmemesini sağlayan elektronik sistem özelliğidir.
arabakocu.com.tr
Lastikler konusunda buradaki olay fazla indiğinde lastiğin içindeki tellerin farklı şekil alması en kötüsü kırılması, normalden az fazla basınç + Lastiklerin altına kalın tahta yer ile teması önlenmeli ..
El freni çekili olmasın viteste bırakın. Araç içini temiz tutun bozulacak gıda vs.. kalmasın. Bizim araçlar da depo plastik metal depolarda çürüme pas olurdu depo tam dolu olması gerekirdi buna gerek yok.