Klima Çok Az Isıtıyor


Salih_Sayin

Katılımcı Üye
 
Katılım
30 Ocak 2016
Mesajlar
768
Tepkime puanı
531
Konum
Samsun
İsim
Salih
Malum kış ayları kendisini yeterince hissettiriyor bu aralar. Konuyu uzatmadan anlatayım
Klima çok az ısıtıyor. Uzun yola gitmeme rağmen böyle ılık gibi üflüyor. 110 -120 km hız civarlarında biraz daha iyi ısıtıyor. Klimacıya gösterdim. Petek değişecek diyor. Başına bu durum gelen var mıdır? Petek tmizletme işe yarar mı?
 

Arac kac model?

Neden petek degisecek mis? ney tespit etmis. Petek temizletme isini iyi bir yerde yaptirin. Sivisi pahalidir, guzel bir devirdaim ile tertemiz olur. tabii tikaniklik oldugunu dusunursek.

Yonlendirme motorunun kirik oldugu durumlarda olabiliyor. Forumda yasayan arkadaslar vardi. Incelenmesi lazim.

kendi aracimda tikaniklik problemi vardi, pas, kirec vs ne varsa cikmisti. ama sonucu cok guzel oldu. sogutma sivisina dikkat etmek gerek. araci aldigim dayi en yuksek kirecli cesme suyunu kullaniyodu sanirim
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Arac kac model?

Neden petek degisecek mis? ney tespit etmis. Petek temizletme isini iyi bir yerde yaptirin. Sivisi pahalidir, guzel bir devirdaim ile tertemiz olur. tabii tikaniklik oldugunu dusunursek.

Yonlendirme motorunun kirik oldugu durumlarda olabiliyor. Forumda yasayan arkadaslar vardi. Incelenmesi lazim.

kendi aracimda tikaniklik problemi vardi, pas, kirec vs ne varsa cikmisti. ama sonucu cok guzel oldu. sogutma sivisina dikkat etmek gerek. araci aldigim dayi en yuksek kirecli cesme suyunu kullaniyodu sanirim
Araç 2013 model. Temizletilince düzelir diye düşünüyorum bende Hıç ısınmaması gibi bir durum yok zaten. Fan 1,2 ve 3 teyken ısı yeterli gibi ancak ayarı arttırınca baya baya ılık üflüyor. Diğer türlüde araç çok geç ısınıyor. Temizleyen iyi bir yer de bulamadım gibi bir şey. Şu yönlendirme motorlarına bakacam sökebilirsem.
 
Upvote 0
Bu konudan ben de dertliyim. Daha önce 1.4 tsi 150 hp Golf 7 vardı, 23-24 derece yaptığımda arabanın içi fırın gibi oluyordu ama şimdi 1.2 tsi 110 hp Golf 7 var. Bunda ısınmak için 29 veya HI yapmam gerekiyor. Ben de bu sebeple konuyu takipteyim.
 
Upvote 0
Bu konudan ben de dertliyim. Daha önce 1.4 tsi 150 hp Golf 7 vardı, 23-24 derece yaptığımda arabanın içi fırın gibi oluyordu ama şimdi 1.2 tsi 110 hp Golf 7 var. Bunda ısınmak için 29 veya HI yapmam gerekiyor. Ben de bu sebeple konuyu takipteyim.
Bende de 23 falan yapınca içerde duramıyordum. Ama şimdi 29 da duruyor. Araba çok az sıcak üflüyor. Fanı arttırınca hep ılık üflemeye başlıyor.
 
Upvote 0
Merhaba, 1.6tdi 2014 model aracımda Buna benzer sıkıntı bende de var açıyorum en sıcağa alıyorum, 2 havalandırma çıkış hariç diğer çıkışlar ya az üflüyor yada ılık, ayakaltı hiç üflemiyor. Bi yere sordum ne kadar doğru bilmiyorum bana torpido komple sökülecek dedi bana mantıksız geldi. (Geçen kış petek temizliği yaptırmıştım)
 
Upvote 0
Merhaba, 1.6tdi 2014 model aracımda Buna benzer sıkıntı bende de var açıyorum en sıcağa alıyorum, 2 havalandırma çıkış hariç diğer çıkışlar ya az üflüyor yada ılık, ayakaltı hiç üflemiyor. Bi yere sordum ne kadar doğru bilmiyorum bana torpido komple sökülecek dedi bana mantıksız geldi. (Geçen kış petek temizliği yaptırmıştım)
torpidoyu sokmek yanlis bir islem degil, once bir borularin sicaklik durumu kontrol edilir, anormal birsey yoksa yonlendirmeler veya torpido sokulerek petek kontrol edilir.

internette vwnin servisler icin verdigi kitapcik dolasiyordu. onu incelerseniz, petege torpidonun sokulerek ulasilabilir oldugunu gorursunuz.

istanbuldaysaniz bu islemler icin bir yer onerebilirim.

edit---
torpido sokulmeden bakilabiliyormus asagida dogrusu paylasilmis.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Selamlar. Ben paylaşım yapmıştım torpido tarafında değil gaz pedalına yakın sol kısımda diz airbag sökülürse rahat çıkıyor. Yerinizde olsam Liqui Moly Pro Line Radyatör Temizleyici 1 Litre ürünü alıp sanayide makine ile sökmeden motorun arkasından 2 boru çıkarılarak makine ile petek temizletirdim. İlk tur kendileri ne kullanıyorsa o sonraki tur aldığınız ürünle temizletin söküp şişlicez felan derlerse yaptırmayıp yeni kale vs..marka ürün alın, tamirli petekten iyidir. Orjinal ürün valeo .. Bu arada peteğinizde pas korozyon olmasının başlıca nedeni antifriz .. Bu işlemleri ertlerim derseniz yazın tüm antifrizi boşaltıp 6 litre market suyu 1 litre pro line atın 1/2 gün kalsın ana radyatör de kalorifer peteğide pası bırakacak sonra durulama yapıp 1-2 daha sadece suda çalıştırın (Yazın) 3.tur kaliteli antifriz saf su .. Bu işlem sıvınız dolaştığı ana radyatör egr yağ soğutucusu gibi hatları da temizleyecek..
Genleşme kabı üst hortumdan akıtarak kaba ekliyorsunuz. Ortalama 7 litre sıvıyı 2000bin devirde tutarsanız 15 dakikada yenilersiniz. saatler sürmez yani. videolar var bir sürü hava yaptırmayın bittikçe ekleyin ..
 

Ekli dosyalar

  • 20191109_200526.thumb.jpg.cacebaa82ef588fa6cfd88e729291aaf.jpg
    20191109_200526.thumb.jpg.cacebaa82ef588fa6cfd88e729291aaf.jpg
    67.9 KB · Görüntüleme: 52
Upvote 0
Araç 2013 model. Temizletilince düzelir diye düşünüyorum bende Hıç ısınmaması gibi bir durum yok zaten. Fan 1,2 ve 3 teyken ısı yeterli gibi ancak ayarı arttırınca baya baya ılık üflüyor. Diğer türlüde araç çok geç ısınıyor. Temizleyen iyi bir yer de bulamadım gibi bir şey. Şu yönlendirme motorlarına bakacam sökebilirsem.
Araç ,2014 tdi. Geçen sene uzun yola giderken hiç ısıtmadı.Ha şimdi ha sonra derken hepten soğuk üfürdü.Yol üzerinde küçük ilçe sanayisinde usta petek temizlenecek olmazsa torpido göğüs falan sökmek gerebilir demişti. Peteği makineye bağladı sorun hallonmuştu.Antrifriz ve suyu tamamlamıştı.Umarım petek temizleme makinasıyla herhangi bir yer sökülmeden sorununuz giderilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
2013 model 1.6 TDI Aracımda benimde başıma geldi, petek tıkanmıştı ve kendim yenisiyle değiştim, torpidoyu komple sökmeye gerek yok, sadece sürücü tarafındaki diz airbagi sökülecek.
 
Upvote 0
Sanırım bu sorunların hepsi Antifirizin zamanda yenilenmemesinden kaynaklı.
dediginiz gibi yenilenmeyip antifirizin ozelligini kaybetmesi, cesme suyu / kirecli su kullanilmasi, seyreltme orani.

isin kotu tarafi sogutucularin/radyatorlerin hepsi aluminyum bilesen. bir zaman sonra bu parcalara ciddi zarar veriyor. bir sabah kalkip antifirizinizi kontrol ettiginizde yag sogutucusunun catlamasindan dolayi yag karistitini gormek mumkun. ya da farketmeyip antifirizin vazelin kivamina gelene kadar kullanmakta mumkun. bu durumda motorun basina gelecekleri dusunun. yag sogutucusu bir ornekti, bir cok senaryo var.

forumda antifiriz kullanim kriterleriyle ilgili guzel bir yazi vardi.
 
Upvote 0
Selamlar. Ben paylaşım yapmıştım torpido tarafında değil gaz pedalına yakın sol kısımda diz airbag sökülürse rahat çıkıyor. Yerinizde olsam Liqui Moly Pro Line Radyatör Temizleyici 1 Litre ürünü alıp sanayide makine ile sökmeden motorun arkasından 2 boru çıkarılarak makine ile petek temizletirdim. İlk tur kendileri ne kullanıyorsa o sonraki tur aldığınız ürünle temizletin söküp şişlicez felan derlerse yaptırmayıp yeni kale vs..marka ürün alın, tamirli petekten iyidir. Orjinal ürün valeo .. Bu arada peteğinizde pas korozyon olmasının başlıca nedeni antifriz .. Bu işlemleri ertlerim derseniz yazın tüm antifrizi boşaltıp 6 litre market suyu 1 litre pro line atın 1/2 gün kalsın ana radyatör de kalorifer peteğide pası bırakacak sonra durulama yapıp 1-2 daha sadece suda çalıştırın (Yazın) 3.tur kaliteli antifriz saf su .. Bu işlem sıvınız dolaştığı ana radyatör egr yağ soğutucusu gibi hatları da temizleyecek..
Genleşme kabı üst hortumdan akıtarak kaba ekliyorsunuz. Ortalama 7 litre sıvıyı 2000bin devirde tutarsanız 15 dakikada yenilersiniz. saatler sürmez yani. videolar var bir sürü hava yaptırmayın bittikçe ekleyin ..

Soğutma sıvısı geç değiştiğinde .. Kalorifer peteği, Ana radyatör ön kısımda bulunan. Egr soğutucusu. Devirdaim pompası / Termostat. Motor üst kapağı. Yağ soğutucusu. Emme manifolt su ile soğutma yapıyor. Bu parçalar paslanır korozyon yapar diş çürüğü gibi zamanla değişim kaçınılmaz +Soğutma yetersiz kalır. ( Paslı korozyonlu yüzey ısı iletimini yeterince yapmaz. ) Sık sık fan açar + Yağ erken bozulur.
Bahsi geçen parçalarda, bu araçlarda bozuluyor. Ytbe videolar var.

Çürüme pas zamanla yağa soğutma sıvınızı verirse çok ciddi maliyetler çıkabilir. Kısa sürede çözülmez ise motor yenilemeye kadar gider. Kanser gibi başladığı an parçalar çürümeye başlar. Eğer geç kalınmışsa bir önceki mesajda belirttiğim gibi kimyasal kullanarak pası korozyonu metal yüzeyden sökecek ürün uygulanmalı uygulanması durumunda çok hasar görmüş bir yer var ise oradan sızdırabilir. Bu şu açından iyidir en azından ilerde yapacaksa arızayı hemen yapar. Genelde boru veya radyatör yapıları gereği 10 seneyi görmede sorun çıkarır paslı korozyonlu su ile kullanılmışsa..

Şimdi biri çıkar e ben sorun yaşamadım :) Cay motorlar sorun çıkarmaya başladı sonra clh olur sonra cxx olur. :) Soğutma sıvısı aracın kanı devirdaim kalbi.

//

Ortalama 150 binde kurum ve pas korozyon için önlem almak lazım dpf de doluyor. enjektör de ayrı bir dert :)
 

Ekli dosyalar

  • raaa.png
    raaa.png
    108.8 KB · Görüntüleme: 25
  • Rusty-Water-Pump-Lancer-696x392.jpg
    Rusty-Water-Pump-Lancer-696x392.jpg
    55 KB · Görüntüleme: 24
Son düzenleme:
Upvote 0

Arkadaşlar, benim de bir sorunum var. 2015 model aracımda ısıtma soğutma sorunu yok fakat geçtiğimiz 2-3 gün içerisinde arabanın multimedyasını ve klima ünitesini güncelledim. Dijital klima paneli taktım. Belki daha önce de vardı sorun bilmiyorum ama bu işlemden sonra kontrol ettiğimde ısıtma soğutmada sorun yok fakat ekranın üstünde bulunan çıkışlardan hava gelmiyor, ne soğuk ne sıcak hiç bir şey gelmiyor. Bilgisi olan ya da başına gelen var mıdır
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt