Liqui Moly Emme Manifold & EGR temizleyici ve Hava Akışmetre Temizleyici ve arıza tespit cihazı hk.


SCC

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
851
Tepkime puanı
3,086
Konum
Samsun
İsim
Serhat C
Merhaba arkadaşlar,

İzlediğim birçok videoya ve okuduğum birçok metne göre, aracımın 1.6 TDI olup 170.000 KM'ye yaklaşmasıyla beraber özellikle geçtiğimiz yıl bir dönem 1-2 kilometre gibi çok kısa mesafelerde yaptığım sürüşlerden mütevellit aracın gaz kelebeği, emme manifoldu, EGR gibi yerlerinde kurum biriktiğini düşünüyorum.

Zira araç rölantideyken nefes alma zorluğu çekiyormuş gibi geliyor; sanki homurdanıyor. Sesi arttı, sallantı arttı gibi. Akciğere oksijen çekemiyor, corona olmuş da düzelememiş gibi geliyor :) Yakıt da sanki bi tık arttı gibi... Bunlar hep hava sisteminin tıkanıklığına işaret.

1642885307573.png

Yakıtı her ne kadar Shell'den alsam da bu kilometrelerde normal bir durum olduğunu gördüm. Gönül EGR'yi söküp tertemiz yapmak isterdi fakat ulaşılması acayip zor bir yerde ve araçta ciddi bir sorun olmadığı için ustalarla da uğraşıp söktürmeden önce aracı aşağıdaki temizleyicilerle rahatlatabileceğimi düşünüyorum.

İki temizleyicinin de kullanım şeklini üreticiden, kullanım sonrası yorumlarını kullanıcılardan izledim ve okudum. Kafamda bir soru işareti kalmadı fakat herhangi bir tavsiyeniz varsa duymak isterim.


Emme manifoldu temizleyicinin performansından memnun kalırsam daha sonra 2. bir tüple tekrarlamayı da düşündüğümü belirteyim.

Ürün: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-emme-manifold-temizleyici-400-ml-5168

1642884757073.png

Araca son bakan usta hava akışmetrenin değişmesi gerektiğini belirtmişti. Ve yukarıdaki temizleyiciyle işlem yapacağım zaman debimetreyi de büyük ihtimalle sökmem gerekeceği için debimetre temizleyici de alıp deneyeceğim. Ürün: https://www.liquimolyturkey.com/hava-akismetre-temizleyici-200-ml-4066

1642884835608.png

Debimetreyi söküp takacağım için arıza lambası yanma olasılığı yüksek. Bu arıza ışığını da söndürmek için ve zaten uzun zamandır aklımda olan arıza tespit cihazını da edinmek istiyorum fakat bu konu hakkında hiçbir fikrim yok. Kısa bir ön araştırma yaptım fakat buradaki üstadlara danışmadan satın almak istemedim.


2012 model bir Golf 6 için hangi ürünü almalıyım?
Hangi versiyon olmalı?
Kablolu mu olsun, kablosuz mu?
Chipseti nasıl olmalı?
Wi-Fi mi olsun Bluetooth mu? (Telefon ios)
Almışken "yağ sıcaklığı" gizli özelliğini açabileceğim bir sistem var mıdır?

Teşekkür eder iyi forumlar dilerim.
 
Son düzenleme:

Merhaba, öncelikle kodlama için usb bağlantılı vcds işinizi fazlasıyla görür en ekonomik ve stabil bağlantı bence vcds. Diğer ürünlere gelince, liqui moly temizleyicilerden dizel kurum temizleyiciyi golf7, ford connect, ford mondeo, citroen c5’ te kullandık. Sonuç kesinlikle başarılı, hissedilir düzeyde temizlik yaptığınıza kanaat getirecekseniz. Yalnız dikkat etmeniz gereken bence en önemli nokta 2 kişi olacaksınız ve parçalarda biriken kurumları mümkün olduğunca dışarıda temizleyip daha sonrasında spreyi kullanmanızı öneririm. Usta akış metrenin değişmesi gerektiğine nasıl kanaat getirdi merak ettim doğrusu, bu zamana kadar ben izopropille temizledim çok bir fark göremedim açıkcası liqui molynin spreyini ben de merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC Maşallah serhat hocam. Tamirciliğe de başlıyorsun.
Yakında bakımlara sana geliriz.

VCDS kabloya gelince güncel olan geçmişe yönelik te kullanılabiliyor. Eskiler yenilerde kullanılamıyor diye biliyorum.
VAG devam ederim diyorsan en güncelini almalısın. Yok bu benim son vag aracım diyorsan ve ekonomik olsun dersen 20.12 üzeri ne bulursan alabilirsin.
Kablolular ekonomik oluyor zaten sürekli kullanmıyorsun. Kodlamaları yapıp kaldırıyorsun.

Ayrıca forumu bu ilere bulaştıran Samsunda @Orhan hocam vardı.
 
Aslında kurum az iken yapılsa iyi olurdu 50 binde bir mesela tabi bunun yakıtla enjektörlerin performansı bakımı kullanılan yağın kalitesi hava filtresinin kalitesi vs.. bütün hepsinin bağlantısı var. enjektör verimsiz çalışır egr yanmamışı çevirir o arada emme manifolt tarafına ciddi kurum yaptırır. video paylaşıyorum 2015 araç..
Aslında 150 binde Enjektörler, Egr, Emme manifolt, Dpf sökülerek işinde uzman çevreye zarar vermeyecek firmalarca yapılması bence olması gereken. Çok masraflı bir işlem. Kurum emmeden silindire gidecek yanma odası çok ciddi kirlenecek :)
Bunu burada detaylandırırsak uzar gider :) en azından egr sökülmesi temizlenmesi lazım 170 bin km çok ciddi bir km. :)
buda egr videosu
Mühendis madem yaptın bir şey kartuşlu kolay sökülüp yıkanabilir bir şey yapsan da uğraşmasak. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhaba arkadaşlar,

İzlediğim birçok videoya ve okuduğum birçok metne göre, aracımın 1.6 TDI olup 170.000 KM'ye yaklaşmasıyla beraber özellikle geçtiğimiz yıl bir dönem 1-2 kilometre gibi çok kısa mesafelerde yaptığım sürüşlerden mütevellit aracın gaz kelebeği, emme manifoldu, EGR gibi yerlerinde kurum biriktiğini düşünüyorum.

Zira araç rölantideyken nefes alma zorluğu çekiyormuş gibi geliyor; sanki homurdanıyor. Sesi arttı, sallantı arttı gibi. Akciğere oksijen çekemiyor, corona olmuş da düzelememiş gibi geliyor :) Yakıt da sanki bi tık arttı gibi... Bunlar hep hava sisteminin tıkanıklığına işaret.

Ekli dosyayı görüntüle 54273

Yakıtı her ne kadar Shell'den alsam da bu kilometrelerde normal bir durum olduğunu gördüm. Gönül EGR'yi söküp tertemiz yapmak isterdi fakat ulaşılması acayip zor bir yerde ve araçta ciddi bir sorun olmadığı için ustalarla da uğraşıp söktürmeden önce aracı aşağıdaki temizleyicilerle rahatlatabileceğimi düşünüyorum.

İki temizleyicinin de kullanım şeklini üreticiden, kullanım sonrası yorumlarını kullanıcılardan izledim ve okudum. Kafamda bir soru işareti kalmadı fakat herhangi bir tavsiyeniz varsa duymak isterim.


Emme manifoldu temizleyicinin performansından memnun kalırsam daha sonra 2. bir tüple tekrarlamayı da düşündüğümü belirteyim.

Ürün: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-emme-manifold-temizleyici-400-ml-5168

Ekli dosyayı görüntüle 54271

Araca son bakan usta hava akışmetrenin değişmesi gerektiğini belirtmişti. Ve yukarıdaki temizleyiciyle işlem yapacağım zaman debimetreyi de büyük ihtimalle sökmem gerekeceği için debimetre temizleyici de alıp deneyeceğim. Ürün: https://www.liquimolyturkey.com/hava-akismetre-temizleyici-200-ml-4066

Ekli dosyayı görüntüle 54272

Debimetreyi söküp takacağım için arıza lambası yanma olasılığı yüksek. Bu arıza ışığını da söndürmek için ve zaten uzun zamandır aklımda olan arıza tespit cihazını da edinmek istiyorum fakat bu konu hakkında hiçbir fikrim yok. Kısa bir ön araştırma yaptım fakat buradaki üstadlara danışmadan satın almak istemedim.


2012 model bir Golf 6 için hangi ürünü almalıyım?
Hangi versiyon olmalı?
Kablolu mu olsun, kablosuz mu?
Chipseti nasıl olmalı?
Wi-Fi mi olsun Bluetooth mu? (Telefon ios)
Almışken "yağ sıcaklığı" gizli özelliğini açabileceğim bir sistem var mıdır?

Teşekkür eder iyi forumlar dilerim.
Hocam güzel bir konuya değinmişsiniz.Benim aracım benzinli 2014 model sıfır aldığım araç 1.2. motor 61 binde..geçen sene aralık ayında yetkili servise yıllık bakıma gitmiştim.Orada samimi oldğum motor ustasına bu koınuyu sordum,egr vs temizlenmesini istiyorum demiştim.yeni nesil araçlarda hiç yapmadık dedi uzun ve zahmetli bir iş dedi aracınızın kalması gerekir dedi.Acaba hiç sökmeden videodaki gibi püskürtmeyle yaptırsak ( burada yapabilecek usta bulaibilir myizi onu da bilmiyorum)faydasını görür müyüz acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
İki ürünü de 6 Şubat'ta kullandım.

Debimetreyi (hava akışmetreyi) yerinden söktük ama kapalı kutu gibi olduğu için pek de temizleyemediğimi düşünmüştüm. Hatta temizleme tüpünde yarıdan fazla sıvı kaldı. Fakat yine de artık akışmetreden dolayı yanan arıza lambası, işlemi yaptığımızdan beri yanmıyor.

Emme manifoldu temizleyiciyi son damlasına kadar kullandık ve işlemden sonra aracın ilk çalıştırmada rahatladığını, daha verimli hava aldığını hissettim.
Bunu ölçebilmek için de işlemden önce aşağıdaki verileri kaydettim. Böyle bir programı ilk defa kullandığım için pek bir şey anlamasam da karşılaştırma yapmak için yararlı olacağını düşündüm.

(İşlemden sonra henüz ölçüm yapmadım fakat yaptığımda karşılaştırabilmek için paylaşıyorum)


WhatsApp Image 2022-04-20 at 09.38.34 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-04-20 at 09.38.34 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-04-20 at 09.38.34 (3).jpeg
WhatsApp Image 2022-04-20 at 09.38.34 (4).jpeg
WhatsApp Image 2022-04-20 at 09.38.34.jpeg
 

Geri
Üst Alt