silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
DSG şanzıman Alınır mı?
Sadece ve sadece 10 aylık satış rakamlarına göre:
Volkswagen : 1,347,147
ola ki karşılaştıracağımız
Hyundai : 357,635
Keşke elimizde veriler olsaydı da bu alıcı kitlesinin ne kadarının Manuel ne kadarının otomatik şanzımanla satıldığını söyleyebilsek..
Fakat fiyatları gereği Renault, Fiat, Hyundai alıcılarının pahalı bulacakları değmez diyecekleri düzeyde olması yetmezmiş gibi bu markalardan araç alanların kaçı otomatik tercih ediyor? ona da bakmak lazım
Ama tahmin edelim..
Aldıkları araçta güvenlik, keyif ve ekonomi ile ikinci el değerini koruma sıralaması öncelik sıralaması olanların tercihi tartışmasız Volkswagen.
Satış rakamı yıllardır yüksek olduğu için doğal olarak trafikteki araç sayısı da artacaktır ve ikinci el sitelerinde de fazla sayıda araç olacaktır...
Dolayısıyla okuyanlar sormadan söyleyeyim:
"bu araba tutmuyor" o nedenle ikinci eli fazla veya "arabayı alan satmıyor" o nedenle satıcısı az doğru bir akıl yürütme değil...
Rakip gösterilen Hyundai'den yaklaşık olarak 4 kat ve tam olarak 3.8 kat daha fazla araç satmış
Malum otopazarı sitesinde bulunan 30.640 araç Volkswagen'e aitken Hyundai'de 16.619 ilan mevcut
Yine aynı sitenin ilanlarına göre; kafası karışık satıcıları elimine etmek için; Otomatik olanları 4876 ve yarı otomatik olanları 6439 toplarsak:11.315 yaklaşık %30 lara yakın bir oranda DSG'li araç satılıyor...
Bana kalırsa Volkswagen tercih edildiğinde konfor ve keyif denince ilk akla gelen şey olan DSG tercih edildiğinde daha anlamlı olur.
Bana kalırsa Hyundai ile veya Alfa ile karşılaştırılınca keyif ve konfor katsayısını yükselten bu bu oran Volkswagen'de oldukça yüksek olmalı.. Ve DSG hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri, doğru yerde ve zamanda doğru vitesi tercih etmesi nedeniyle tercih ediliyor.
Şimdi 0 km. satılan araçların oranına bakınca arıza oranını %10 olarak belirlesek sattığı araç fazla olduğuna göre hem de bir de sattığı otomatik araç oranı yüksek olduğuna göre Volkswagen'in fazla sayıda arıza şikayetiyle başvurması ve "DSG patlakmış, DSG çatlakmış " biçiminde seviyesiz eleştiri ve alayların konusu olması... Kısacası hedefin tam ortasında durması normal... Hatta bunu daha yüksek satış hedefleyen rakip firmaların çıkartması bile mümkün.
Şikayet etmeyi marifet bilen ego tatmin etmek isteyen insanlarla her yerdeler. Hatta kendilerinin kusurlu oldukları fakat konu hakkında bilgisizliklerini ortaya koydukları karşı çıkışlarla.. Hatta şikayet sonrası bir şey elde eder miyim diye ortada bir sorun yokken şikayet eden aç gözlüler de var, Allah onları herkesten korusun.
Şikayet sitelerini okumaya kalkarsak ve buna göre alışveriş yapacaksak yandık demektir.
Fakat bunları okuyarak karar vermek yerine karar alırken etkili olacak ilkeleri oluşturmada yardımcı olmasını sağlamak daha yerinde olacaktır naçizane fikrim.
Akıl yürütmeleri bırakarak yaşanmışlara dönersek...
Donanım haber forumlarında paylaşıldığı kadarıyla bu güne kadar şanzıman ve kavrama sorunları DSG'li araçlarda değil de maalesef manuel araçlarda yaşandı.
Bir yıl içerisinde bir aracın kavraması değişti bir aracın da vites kutusu...
Şimdi biz arıza yapar korkusuyla bu keyiften mahrum mu kalacağız?
İmkanınız varsa son derece medeni ve teknolojinin hayatımızı nasıl daha konforlu kıldığına kanıt olarak göstereceğim bu makineyi tercih etmenizi öneririm.
Doğru koşullar altında ve kurallar uygun kullanılırsa sorun olamayacağını düşünüyorum.
Hem Emir Hocam'a dayanırsa herkese dayanır diyerek 140 beygirlik ACT versiyonuna sahip yer pilotumuza da selam edelim...
Bana kalırsa DSG aynı zamanda son derece romantik birşey... Durmadan vites değiştirip durmak yerine eşimin elini tutabilirdim eğer dsg almış olsaydım. İmkanlarım elverseydi mutlaka isterdim. Bir daha ki sefere imkanlar elverirse kesinlikle.
Yakıt konusuna gelince 6-7 litre civarında ortalama verilere sahip olduğunu biliyorum.. Kısacası sizi üzmez..
Değerli Hocam;Orijinalden alıntı: NegatiweAVRUPA 10 AYLIK SATIŞLAR
Markalar
1 Volkswagen : 1,347,147
2 Ford :825,048
3 Opel : 749,418
4 Renault : 731,383
5 Peugeot : 664,901
6 Audi : 618,701
7 BMW : 560,691
8 Mercedes : 552,560
9 Citroën : 521,992
10 Fiat : 501,434
11 Skoda : 484,696
12 Toyota : 443,760
13 Nissan : 402,611
14 Hyundai : 357,635
15 Dacia : 307,556
16 Kia : 303,432
17 Seat : 274,010
18 Volvo : 206,102
19 Mazda : 150,431
20 Suzuki : 139,338
21 Mini : 126,452
22 Honda : 113,884
23 Land Rover : 101,877
24 Mitsubishi : 84,044
25 Lancia : 60,155
26 Alfa Romeo : 50,289
27 Porsche : 45,427
28 Smart : 44,602
29 Chevrolet : 36,930
30 Jeep : 28,927
31 Subaru : 27,534
32 Jaguar : 24,747
33 Lexus : 24,537
34 Tesla : 6,954
35 SsangYong : 6,910
36 Maserati : 5,011
37 Infiniti : 3,194
38 Ferrari : 2,232
39 Bentley : 2,145
40 Chrysler : 1,897
41 Aston Martin : 1,356
42 Lada : 1,279
43 Dodge : 646
44 Rolls Royce : 552
45 Lotus : 540
46 Lamborghini : 483
47 Tata : 383
48 Great Wall : 379
49 Cadillac : 321
50 Mahindra : 303
51 DR Motor : 269
52 Bugatti : 12
- Diğer : 10,928
Modeller
1 VW Golf : 440,838
2 Ford Fiesta : 267,602
3 Renault Clio : 252,866
4 VW Polo : 233,009
5 Opel Corsa : 213,704
6 Ford Focus : 192,214
7 Peugeot 208 : 185,352
8 Nissan Qashqai : 172,774
9 Audi A3 : 171,782
10 Skoda Octavia : 170,176
11 Fiat 500 : 154,901
12 Opel Astra : 153,933
13 BMW 3 Series : 143,280
14 Toyota Yaris : 141,439
15 Renault Captur : 135,845
16 Peugeot 308 : 131,035
17 VW Passat : 129,181
18 Fiat Panda : 128,068
19 VW Tiguan : 125,395
20 Dacia Sandero : 119,373
21 Peugeot 2008 : 115,163
22 Seat Leon : 113,537
23 Renault Mégane : 112,858
24 Citroen C3 : 112,829
25 BMW 1 Series : 111,468
26 Mercedes C Class : 108,812
27 Toyota Auris : 108,665
28 VW Up! : 107,550
29 Audi A4 : 105,985
30 Dacia Duster : 105,892
31 Mercedes A Class : 103,146
32 Citroen C4 Picasso : 103,137
33 Opel Mokka : 102,156
34 Skoda Fabia : 98,948
35 Seat Ibiza : 96,749
36 Renault Scénic : 94,702
37 Mercedes E Class : 85,504
38 Fiat 500L : 83,882
39 BMW 5 Series : 82,990
40 Kia Sportage : 82,216
41 Audi A1 : 81,851
42 Nissan Juke : 81,489
43 Opel Insignia : 79,964
44 Hyundai ix35 : 79,027
45 Ford C-Max : 77,017
46 VW Touran : 75,231
47 Mini : 74,039
48 Fiat Punto : 73,249
49 Mercedes B Class : 73,140
50 Audi A6 : 71,599
51 Ford Kuga : 71,497
52 Opel Zafira : 71,015
53 Hyundai i30 : 70,945
54 Hyundai i20 : 70,242
55 Hyundai i10 : 69,611
56 Peugeot 3008 : 68,354
57 Renault Twingo : 66,866
58 Skoda Rapid : 66,013
59 Kia Cee’d : 64,823
60 Volvo V40 : 64,368
Sadece ve sadece 10 aylık satış rakamlarına göre:
Volkswagen : 1,347,147
ola ki karşılaştıracağımız
Hyundai : 357,635
Keşke elimizde veriler olsaydı da bu alıcı kitlesinin ne kadarının Manuel ne kadarının otomatik şanzımanla satıldığını söyleyebilsek..
Fakat fiyatları gereği Renault, Fiat, Hyundai alıcılarının pahalı bulacakları değmez diyecekleri düzeyde olması yetmezmiş gibi bu markalardan araç alanların kaçı otomatik tercih ediyor? ona da bakmak lazım
Ama tahmin edelim..
Aldıkları araçta güvenlik, keyif ve ekonomi ile ikinci el değerini koruma sıralaması öncelik sıralaması olanların tercihi tartışmasız Volkswagen.
Satış rakamı yıllardır yüksek olduğu için doğal olarak trafikteki araç sayısı da artacaktır ve ikinci el sitelerinde de fazla sayıda araç olacaktır...
Dolayısıyla okuyanlar sormadan söyleyeyim:
"bu araba tutmuyor" o nedenle ikinci eli fazla veya "arabayı alan satmıyor" o nedenle satıcısı az doğru bir akıl yürütme değil...
Rakip gösterilen Hyundai'den yaklaşık olarak 4 kat ve tam olarak 3.8 kat daha fazla araç satmış
Malum otopazarı sitesinde bulunan 30.640 araç Volkswagen'e aitken Hyundai'de 16.619 ilan mevcut
Yine aynı sitenin ilanlarına göre; kafası karışık satıcıları elimine etmek için; Otomatik olanları 4876 ve yarı otomatik olanları 6439 toplarsak:11.315 yaklaşık %30 lara yakın bir oranda DSG'li araç satılıyor...
Bana kalırsa Volkswagen tercih edildiğinde konfor ve keyif denince ilk akla gelen şey olan DSG tercih edildiğinde daha anlamlı olur.
Bana kalırsa Hyundai ile veya Alfa ile karşılaştırılınca keyif ve konfor katsayısını yükselten bu bu oran Volkswagen'de oldukça yüksek olmalı.. Ve DSG hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri, doğru yerde ve zamanda doğru vitesi tercih etmesi nedeniyle tercih ediliyor.
Şimdi 0 km. satılan araçların oranına bakınca arıza oranını %10 olarak belirlesek sattığı araç fazla olduğuna göre hem de bir de sattığı otomatik araç oranı yüksek olduğuna göre Volkswagen'in fazla sayıda arıza şikayetiyle başvurması ve "DSG patlakmış, DSG çatlakmış " biçiminde seviyesiz eleştiri ve alayların konusu olması... Kısacası hedefin tam ortasında durması normal... Hatta bunu daha yüksek satış hedefleyen rakip firmaların çıkartması bile mümkün.
Şikayet etmeyi marifet bilen ego tatmin etmek isteyen insanlarla her yerdeler. Hatta kendilerinin kusurlu oldukları fakat konu hakkında bilgisizliklerini ortaya koydukları karşı çıkışlarla.. Hatta şikayet sonrası bir şey elde eder miyim diye ortada bir sorun yokken şikayet eden aç gözlüler de var, Allah onları herkesten korusun.
Şikayet sitelerini okumaya kalkarsak ve buna göre alışveriş yapacaksak yandık demektir.
Fakat bunları okuyarak karar vermek yerine karar alırken etkili olacak ilkeleri oluşturmada yardımcı olmasını sağlamak daha yerinde olacaktır naçizane fikrim.
Akıl yürütmeleri bırakarak yaşanmışlara dönersek...
Donanım haber forumlarında paylaşıldığı kadarıyla bu güne kadar şanzıman ve kavrama sorunları DSG'li araçlarda değil de maalesef manuel araçlarda yaşandı.
Bir yıl içerisinde bir aracın kavraması değişti bir aracın da vites kutusu...
Şimdi biz arıza yapar korkusuyla bu keyiften mahrum mu kalacağız?
İmkanınız varsa son derece medeni ve teknolojinin hayatımızı nasıl daha konforlu kıldığına kanıt olarak göstereceğim bu makineyi tercih etmenizi öneririm.
Doğru koşullar altında ve kurallar uygun kullanılırsa sorun olamayacağını düşünüyorum.
Hem Emir Hocam'a dayanırsa herkese dayanır diyerek 140 beygirlik ACT versiyonuna sahip yer pilotumuza da selam edelim...
Bana kalırsa DSG aynı zamanda son derece romantik birşey... Durmadan vites değiştirip durmak yerine eşimin elini tutabilirdim eğer dsg almış olsaydım. İmkanlarım elverseydi mutlaka isterdim. Bir daha ki sefere imkanlar elverirse kesinlikle.
Yakıt konusuna gelince 6-7 litre civarında ortalama verilere sahip olduğunu biliyorum.. Kısacası sizi üzmez..