Dsg ıle ılgılı durum nedır? Bakım masrafı , balata gibi gıderlerı nedır. Omru ne


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Dsg ıle ılgılı durum nedır? Bakım masrafı , balata gibi gıderlerı nedır. Omru ne kadardır?

Değerli Hocam;

Hayırlısı olsun.

Size hak veriyorum.

DSG hakkındaki olumsuz hikayeleri duyup duyarsız kalmak gerçekten de kolay değil.

Artı oldukça pahalı.

Honda otomatik şanzımanı 4 bin lira farkla verirken bizdeki fark cidden fazla. Ama bana kalırsa bir kez kullansanız değer olduğunu göreceksiniz.

Diğer markalardan çok fazla olan satış rakamlarını ve  diğer markaların tersine ciddi bir DSG'li araç satışının olduğuna dikkatinizi çekerim.

Sayı olarak çokmuş gibi görünen şikayetler satış rakamlarının yüzde olarak yansımasından ibarettir.

Dolayısıyla olması kaçınılmaz fabrikasyon hatalar  veya bu hatalara bağlı arızalar abartılacak oranda olsaydı ne Volkswagen en çok güven duyulan ve sevilen marka olurdu ne de yapılan geri ödemelerden ve açılan tazminat davalarından ayakta kalabilirdi.

Yapılan sikayetlerin küçük bir yüzdesinin mümkün ve haklı olduğunu..

Fakat ciddi bir kısmının ses getirerek bir şeyler koparma amaçlı,

bir kısmının şikayet etmeyi seven kişilerden kaynaklı.

Büyükçe bir kısmının belirtilen kullanım kurallarına uygun olmayan kullanımdan kaynaklandığını iddia etmekteyim.

Şikayetim var. tarzında siteleri okuyarak bilgi edinmek boşanma davalarının görüldüğü mahkemelere izleyici olarak katılıp sonra evliliğe karar vermeye benzer.

Arıza olmaz demiyorum.

Olur ve bu güne kadar arkadaşının kuzeninin olmayıp kendisinin DSG'si arızalanan bir tek örnek bile görmedim.

Olsa dahi garanti kapsamında olmadığı söylenen kavrama dahi manuel aracı arıza yapan iki arkadaşımızda da değiştirildi sorunsuz biçimde.

Olursa iki yıl 1200 TL karşılığı uzatma garanti alarak kafanızı rahat ettirin.

Keyfini sürün bu teknolojik nimetin.

 
Orijinalden alıntı:  cenko32

[

Dsg kullanıcısıyım,dsg ile ilgili birkaç şey söyleyeyim.

-Performans süper.Dizel aracımın 0-100 hızlanması 10,7 sn.Bilmiyorum ben bu kadar seri vites değiştirebilir miyim? Ama dsg biliyor, bana da sadece gaza basmak kalıyor.

-Rahatlık süper.Kesinlikle sağ eliniz boşa çıkıyor, ister sevgilinizin elini tutarsınız ister birşeyler yersiniz.Sıkışık trafikte çok rahat.Her şeyi bir tek sağ ayağınızla yapabilirsiniz.

-Ekonomi süper.Eskiden otomatik araçlar manuallere nazaran daha çok yakardı.Dsg'de öyle değil, hatta dikkat ederseniz manualden ciddi bir fark da yakabilirsiniz.

Gelelim dsg'nin kronik arızalarına.

Walla öyle bir arıza var mı ben emin değilim.Kullanıma bağlı olarak belli bir km'den sonra dsg'nin kavramasının değiştirilmesi zorunluluğu var.Aynı durum manual araçlar için de geçerli.Evet manual araçlarda kavrama değişimi dsg'lilere göre daha geç yapılabilir ancak bu da dsg'li araç sahiplerinin performans/rahatlık/ekonomi karşılığında göze almaları gereken bir durumdur.

Dsg sonuç olarak karmaşık ve bir çok şeyden etkilenebilir bir sistem, dolayısıyla dsg'li bir araç arıza yapacaksa büyük olasılıkla dsg'sinden yapacaktır.Ancak bu durum otomatik şanzımana sahip tüm marka ve model araçlar için geçerlidir.

Wolkswagen 2014 yılında Türkiyede yaklaşık 100.000 araç sattı.İstatistiklere göre Wv (dünya genelinde ) %30-40 oranında dsg'li araç satıyor. Bu durumda Türkiyede 2014 yılında en az 30.000 dsg'li araç satıldı.Eğer dsg problemliyse (diyelim ki %10) 2014 modellerde 3.000 adet dsg arızalı araç olmalı.Bu durumda global bir üretici olan Wv araçları geri çağırmak zorunda kalmaz mıydı?

Golf 7'de kullanılan kuru tip (DQ200) 7 vitesli dsg şanzımanda Malezya ve Avustralyada 2013 yılında kronik bir arıza tespit edilmiş ve şanzımanın içindeki yağ değiştirilerek (ücretsiz) problem çözülmüştür.Sonrasında da araçlar uygun yağla üretilmeye başlamış ve problem ortadan kaldırılmıştır.

Yerli ve yabancı internet sitelerinde çok sayıda dsg arızası nedeniyle şikayet okuyabilirsiniz ancak dikkat ederseniz eğer, özellikle yerli sitelerde şikayetler bir arkadaşımın dsg'li aracında diye başlar ve devam eder. Nedense kendi araçlarındaki dsg arızasından bahseden kullanıcılar pek yoktur.Yabancı sitelerdeki şikayetlere de ben fazla anlam veremiyorum,medeni memleketlerde tüketici hakları denen bir şey var.Gerçekten aracınız sizin eşşekliğinizden değilde gerçek bir üretim hatasından dolayı arızalanıyorsa ve bu durum nedeniyle can güvenliğiniz tehlikeye giriyorsa, wv'ni donuna kadar soyabilirsiniz.Ama gerçekten eşşekseniz, belki bir şekilde birşey koparırım diye, internet ortamlarında ağlar durursunuz.

Kısaca, dsg kullanıyorum,çok memnunum.

 
@silvershadow bahsettiğiniz artı özelliklerin bazılarının farkında bile değilim. gerçekten çok büyük bir rahatlık DSG. fiyatı maalesef abartı ama konforlu gerçekten. ışıkta durduktan sonraki hareketlenmede bazen şunu farkediyorum: "sanki 10 saniye önce ışıkta duran ben değilim :) ne ara hızlandı bu"

vites geçişleri de bence iyi. çok az hissediliyor. özellikle buna dikkat etmezseniz farketmiyorsunuz bile...

 
@silvershadow Hocam sizin yazdıklarınız ve paylaştığınız yorumun üzerine ufak bir yaşadığım tecrübeyi belirteyim hemde almayı düşünenlere bilgi olsun. Yeni sattığım 1.4 tsi 160 dsg scirocco aracıma tam 2 yıl bindim istanbulda yaşadığımdan ve aşırı bir trafik yoğunluğu olduğundan ister istemez sürekli dur kalk şeklinde kullanıyorsunuz aracı. DSG ömrünü en çok yiyen sıkıntı budur. Mesala istanbul dışında yaşıyan biri iseniz düşünmeden DSG alın hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Ama bu dediğimde istanbulda ise alma değil :) İstabul gibi yoğun bir yerde yaşamak şanzumanın kavrama ömrünü çabuk bitiyor. Benim aracımda 28000 de 1. vites ile 2.vites arası geçişlerde sirkeleme ve "tırrrrrr" gibi bir ses gelmeye başlamıştı. Araç ısındıkça artıyordu. Bundan dolayı servise gittim "doğuş esenyurt" araç ile test sürüşüne çıktık ve direk aracın kavraması değişicek dendi. Tam güzel fakat bu dönemde aracın garantisi bitmişti ve yinede garantiden değişti parça. Bunun sebebi ise o güne kadar 15 bin bakımıda 30 bakımıda doğuş oto esenyurtta yapıldı. Bundan dolayı bana söylenen ben garanti bittikten 2 yıl sonrada gelsem yine garantiden değişirdi abi senin kavrama dendi. İyi niyet garantisi adı altında değşirdi. Aynı şekilde babamda 1.6 tdi dsg octavia kullanıyor aynı sorun onda vardı onuda esenyurt  doğuşa götürdük. Hiç bir sıkıntı olmadan kavrama değiştirdiler ilk günkü gibi vites geçişleri oldu yine. Açıkcası bunları yaşamış biri olarak bir gram içimde süphe yok bir şey olur diye.
 
mcanerol dedi:
@silvershadow Hocam sizin yazdıklarınız ve paylaştığınız yorumun üzerine ufak bir yaşadığım tecrübeyi belirteyim hemde almayı düşünenlere bilgi olsun. Yeni sattığım 1.4 tsi 160 dsg scirocco aracıma tam 2 yıl bindim istanbulda yaşadığımdan ve aşırı bir trafik yoğunluğu olduğundan ister istemez sürekli dur kalk şeklinde kullanıyorsunuz aracı. DSG ömrünü en çok yiyen sıkıntı budur. Mesala istanbul dışında yaşıyan biri iseniz düşünmeden DSG alın hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Ama bu dediğimde istanbulda ise alma değil :) İstabul gibi yoğun bir yerde yaşamak şanzumanın kavrama ömrünü çabuk bitiyor. Benim aracımda 28000 de 1. vites ile 2.vites arası geçişlerde sirkeleme ve "tırrrrrr" gibi bir ses gelmeye başlamıştı. Araç ısındıkça artıyordu. Bundan dolayı servise gittim "doğuş esenyurt" araç ile test sürüşüne çıktık ve direk aracın kavraması değişicek dendi. Tam güzel fakat bu dönemde aracın garantisi bitmişti ve yinede garantiden değişti parça. Bunun sebebi ise o güne kadar 15 bin bakımıda 30 bakımıda doğuş oto esenyurtta yapıldı. Bundan dolayı bana söylenen ben garanti bittikten 2 yıl sonrada gelsem yine garantiden değişirdi abi senin kavrama dendi. İyi niyet garantisi adı altında değşirdi. Aynı şekilde babamda 1.6 tdi dsg octavia kullanıyor aynı sorun onda vardı onuda esenyurt  doğuşa götürdük. Hiç bir sıkıntı olmadan kavrama değiştirdiler ilk günkü gibi vites geçişleri oldu yine. Açıkcası bunları yaşamış biri olarak bir gram içimde süphe yok bir şey olur diye.
Değerli Hocam;

Kullanıcı deneyimi eşşiz güzellikte ve güvenilir bilgi kaynağıdır.

Sanırım Forum çatısı altında gerçekleşmesi istenen de budur.

Sağolun var olun.

herhalde en çok sorulan sorunun yanıtları alınmış oldu sayenizde. s=friendship

 
hocam dsg şanzımanda özellikle 7 vites kuru kavramalarda sıkışık trafikte kalkışta titreme kavrama problemı

rolantıde motordan azda olsa volantın takıtı yapması

mecatroniğin yağ boşaltıp beyini yakması gibi mekatronik kısa süreli viteslerde boşa cıkma yapıyor ardından arızaya geçip gitmiyor beyın yanarsa ansızın yolda bırakıyor bunları servisinizle paylaşıp vaspc sanzıman elektroniği blok değerlerden 30.kanalda basınç kontrolü yaptırmanızı tavsiye ederim rolantide 42 ve 60 bar arası basinç olması gerekiyor

 
Yazının tamamına katılıyorum. Dikkat edin herkesin ya kuzeni ya komşusu ya dayısının DSG'si yolda bırakmıştır. DSG ve emisyon olayı troller için bulunmaz bir nimet. Vw kullanıcısı olmayan çekemez bir kitle var ki onlar da farkında vw markasının ne kadar  kaliteli ve rafine arabaları olduğunun. Vw premium bir marka değildir. Yalnız premium ile premium olmayan markalar arasındaki bir geçiş noktasıdır. Kendi segmentinde premiumlardan bile kalitelidir hatta Golf. O trollerin çıldırdığı nokta da budur işte. O dalga geçtikleri kapı sesine aslında içten içten özeniyorlar. Yalıtımına, tokluğuna, ikinci el değerine hepsine kafayı takmış durumdalar. DSG ve emisyon durumları onların zihinsel mastürbasyonları ne yazıkki.

Neyse işin özüne gelelim. Evet DSG cidden pahalı bir şanzıman. Yalnız unutulan nokta şu. İkinci elde, parasını aynen geri alabileceğiniz tek opsiyondur DSG. Golf'ün en pahalı opsiyonudur ve Golf'e en çok değer katan opsiyondur. DSG yerine çok sağlam 3-4 opsiyon alabilirsiniz. Yalnız ikinci elde aynı arabanın opsiyonsuz DSG hali daha pahalıya ve çabuk satılır.

Rahatlığı, kaymak gibi geçişleri, gaza dokunduğunuz anda tek seferde 3 vites düşürebilmesi, ekonomik sürüşlere vites seçimleri ile destek olması, performanslı sürüşlerde devri çok iyi tutması ve kesintisiz güç iletmesi gibi özellikler bu şanzımanın en tatlı özellikleri. Honda'nın Cvt şanzımanını 8 sene kullanmış biri olarak şanzıman budur bence.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@theGenius hocam diğer araçlara göre dsg en iyisi hisettirmiyo ve daha bir çok rahatlık sunuyor otomatik araca biniyorsak sefasını surerken bazı cefasınıda cekmek zorundayız butun sanzımanlar sıkıntı çıkartıyor servise sorulduğunda yağ degişimini ömürlük diyorlar yok böyle birşey 50 bin kmde şanzıman yağları değişmesi şart çünki bu sistemi havalandırması var ve toz pislık giriyor
 
Arkadaşlar selamlar, DSG nin normal kavrama ömrü kaç km? Mutlaka bunda kullanım koşullarıda etkilidir (Ş.içi-dışı) fakat sizlerden öğreneyim istedim. 

 
Arkadaşlar selamlar, DSG nin normal kavrama ömrü kaç km? Mutlaka bunda kullanım koşullarıda etkilidir (Ş.içi-dışı) fakat sizlerden öğreneyim istedim. 
Hocam biraz şans, biraz yaşadığınız şehrin trafik durumu vb konulara bağlı. 10.000km de değişende var, 70.000-100.000km sıkıntısız binende var. :)

 
@fcsrn İnş. 100Bin leri görürüz hocam :)  Kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Şuan için benim dikkat ettiğim ani hızlanmalardan kaçınmak ve park ederken önce N, park freni ve ardından P ye almak. 

 
@fcsrn İnş. 100Bin leri görürüz hocam :)  Kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Şuan için benim dikkat ettiğim ani hızlanmalardan kaçınmak ve park ederken önce N, park freni ve ardından P ye almak. 
Ani kalkışlardan kaçınmıyorum, yani mesela sıkışık trafikte araya dalmanız gerekebiliyor çekinmeden basabiliyorum. Ama dur kalk trafikte mutlaka manuel moda alıp ilerlerim. Yokuşa park etmişsem sizin gibi önce N, park freni, sonra P yaparım. Bunlar haricinde pek dikkat ettiğim bir şey yok. Autohold hep açık zaten DSG ye yardımcı. :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt