@rager007 videonun tamamını izleme zamanım olmadı ancak hangi 1.4tsi olduğu çok önemli. Golf 6'da gelen 1.4tsi ea111 motorlar ile bizim ea211 122/125'lik motorların yakından uzaktan alakası yok.
Ea211 kırmaz demiyorum ancak ea111 ile 211 sanki aynı motormuş gibi bir algı var. Video'da hangi motor olduğu söylüyorlarsa buraya ekleyelim.
Golf 6 122 - CAXA
Golf 7 122 - CAXS
Yazılım konusunda ise benim ikinci yazılımım, ilk yazılım attırdığım yerde arabanın tepkileri çok değişti, araç doğrusal tepki vermiyordu, 3000 civarı bir tork patlaması sonra çok hızlı bir düşüş normal kullanırken bile rahatsız ediyordu. 3. gün gittim sildirdim.
3-4 yıl sonra İkinci attırdığım yerde dağlar kadar fark oldu, araba 2500-3500 devir arasında çok canlandı ve sonrasında da canlı canlı devam ediyor. Dyno kalibrasyonları ne kadar iyidir bilmiyorum ama 160hp verdi dynoda. Öncesinde 140'lık turbosu falan mı taksam diyordum ancak bana yetti, şu anki benzin fiyatları ile de yakın zamanda öyle bir harekete girişmeyeceğim gibi
Turbo'nun ömrü konusunda ise kimsenin size garanti vereceğini sanmıyorum. Yazılım atıldığı gibi kırılan turbo da gördüm, 250.000'de günlük 150km yapmaya devam eden de. Siz en kötü duruma göre hazırlayın kendinizi, olmaz da hani yıldızlar bir araya geldi ve turbo kırıldı veya motor elinizde kaldı. Neyse bu da bizim vergimizmiş diyip gülüp devam edebilir misiniz ?
Fabrika çıkışı ACT olan motorlarda yanlış hatırlamıyorsam,
güçlendirilmiş krank mili,
daha büyük turbo,
değişken zamanlı egzoz sübapları var, buna göre riskinizi kendiniz belirleyin.