Golf 5 1.4 tsi 122hp çözülemeyen tekleme sorunu


Eralp G.

Yeni Üye
Katılım
4 Mar 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
Konum
KOCAELİ
İsim
ERALP
Araç
1.4 TSI 122 HP GOLF 5
Selamın aleyküm. 2008 model 96.000 km de 122hp 1.4 tsı golf 5 sahibiyim.
Aracı ilk sahibinden aldık. Yaklaşık 2.5 yıldır bizde.
1.5 sene önce katalizör iptali , kutu içi kn filitre , bosch iridyum buji , dr ecu yazılım yaptık. Gayet keyifli şekilde biniyorduk 150 hp olarak . Yılda 6 - 7 bin km yol ancak yapıyoruz o yüzden yıllık bakımları km dolmadan önce yapıyoruz hiç atlamadan. Arabayı hor kullanmıyoruz normal günlük kullanılıyor

Çoğu tsı da olduğu gibi rölenti düşüklüğü ve çok hafif titreme vardı eskiden beri. Rahatsız etmiyordu

Yaklaşık 1 ay önce kar yağdığı zaman akü zayıfladı değiştirdik , peşine motorda arabayı sallayacak kadar düzenli sallantı olmaya başladı. 10 sn normal 6 7 sn şiddetli sallantı yapıyordu. Çekiş biraz zayıfladı. Sadece 1 sefer arıza ışığı yaktı o da 1 dk sonra söndü.

Arabanın 10 yıldır gittiği özel servise gittim. Bilgisayar bağlayıp silindir 3 de hata verdiğini bobin değişip düzeleceğini söylediler. Delphi marka 4 tane bobin taktık gram değişme olmadı. Motorun sekman kırdığını motor inmesi gerektiğini söylediler.
Güvenemeyip başka motorcuya gittim. Kompresyon testi yaptık tüm silindirler aynı çıktı , kayıp yoktu. Bobin buji yer değiştirildi kablolara bakıldı yine değişen birşey olmadı.
Bir vw motorcusuna daha gittim. Oda sekmanın kırık olmadığını sekmanın yerine girip çıktığını bu yüzden 10 sn normal 6 7 sn sallandığını söyledi.

Motoru indirmeye karar verdim. Rektefiyeye gitti. Silindir içinde hiç aşınma yokmuş. Hiçbir parça rektefiye olmadı bu yüzden. Hazır motor açılmışken Nural piston koyduk. Kavrama ve triger zinciri değişti. Downpipe takıldı. Orjinal NGK buji takıldı. Geri kalan aynı olarak motor toplandı.

Sorun şu Tekleme süresi aynı olarak devam ediyordu. 10 sn normal 6 sn tekleme. Sadece şiddeti azaldı ama aynı şekilde devam ediyordu. Tek fark araba missfireye düşmüyordu. Hata vermiyordu. 1 2 3 4 sayıp düzeliyordu. Sorun acaba beyinde mi diyip araç orjinal yazılıma dönüldü güncel versiyon olarak. Hiç faydası olmadı. Çıkma olarak 3 adet aynı beyinden denedik yine hiç değişmedi.
Tüm kablo tesisatı kontrol edildi sorun yok. Zaten daha önce hiç kurcalanmadı. Motora anahtar bile değmedi

Bu sefer mekanik olarak her parça tek tek sökülüp bakıldı , sensörlere bakıldı. Enjektörler yakıt pompası vs vs herseye bakıldı başka golflerinki ile değişti, motor tekrar açıldı. Ters hiçbir durum yok. Kaç tane beyinci yazılımcı motorcu baktı. Her gelen Allah Allah diyip gitti

Arabayı denedik birkaç sefer zorladık belki faydası olur diye. yaklaşık 1 aydır uğraşıyoruz kafayı yiyecek duruma geldik.

En son silindir 3 gözüken missifre 1 2 3 4 geçti. Silindir 1 ve 2 de başladı. Ama arızaya yine düşmüyor. Sallantı şiddeti biraz daha azaldı. Motor soğukken 10 sn normal 3 4 sn sallama. Motor sıcakken 10 sn normal 1 2 sn sallantı oluyor. Motor soğukken 1 sefer stop ediyor. Performans olarak hiçbir kayıp yok. Devirli iken neredeyse hissedilmiyor. Ama bu şekilde de binmek istemiyorum ileride yine aynı duruma gelmeyelim diye

Kesin bir çözüm bulamadık. Motorcu da kafayı yedi artık. Aynı motor aynı golf den denk gelsek motorları bile değiştirip bakmaya razı.

Acaba önereceğiniz birşey var mı ?
Yer olarak Kocaeli deyim
 

Hocam map sensörü yada krank devir sensöründen olabilirmi acaba. Gerçi bir çok parçayı değiştirip denemişsiniz ama gözden kaçmış olabilir.
 
merhaba sorununuzu çözebildiniz mi 2007 golf 1,4 tsi aracımda aynı sıkıntı var
 
OEM yazılıma döndüm demişsiniz. Servistemi yaptınız dışardami ?
Versiyon farkı olabilir. Diğer bir onerimde egzos sistemine bakmanız valflerde sorun olabilir.
 
merhaba sorununuzu çözebildiniz mi 2007 golf 1,4 tsi aracımda aynı sıkıntı var
Merhaba. Sorunu çözdük. Eksantirk milinin ortası diş sıyırmış sağa sola geziyormuş. 3. sefer motor indiğinde fark edildi maalesef. kırık olan miilin yerine yeni eksantrik aldık. Fabrikadan çıktığı gibi oldu motor çok şükür. Yazlım vs işleri de hallettik. Çok güzel yürürü oldu. 2 -3 haftadır kullanıyoruz. Hiçbir sıkıntı yapmadı
 
OEM yazılıma döndüm demişsiniz. Servistemi yaptınız dışardami ?
Versiyon farkı olabilir. Diğer bir onerimde egzos sistemine bakmanız valflerde sorun olabilir.
Dışarıda yapıldı ama sorun ondan değilmiş. Egzoz komple sıfırdan yaptırdım
 
geçmiş olsun sorun sonunda çözülmüş :) Bende 2007 1.4 tsi 140 lıkta hemen hemen aynı sorunu yaşadım. Rölantide hafif titreşim vuruntu vardı benimki yakıt aldığım yeri değişince yüzde 90 oranında düzeldi en son araca DR. Ecu yazılım yapunca tamamen kesti titreşimi.
 
geçmiş olsun sorun sonunda çözülmüş :) Bende 2007 1.4 tsi 140 lıkta hemen hemen aynı sorunu yaşadım. Rölantide hafif titreşim vuruntu vardı benimki yakıt aldığım yeri değişince yüzde 90 oranında düzeldi en son araca DR. Ecu yazılım yapunca tamamen kesti titreşimi.
Teşekkürler. Size de geçmiş olsun. Kazasız belasız kullanın İnşallah 😀
 
Merhaba. Sorunu çözdük. Eksantirk milinin ortası diş sıyırmış sağa sola geziyormuş. 3. sefer motor indiğinde fark edildi maalesef. kırık olan miilin yerine yeni eksantrik aldık. Fabrikadan çıktığı gibi oldu motor çok şükür. Yazlım vs işleri de hallettik. Çok güzel yürürü oldu. 2 -3 haftadır kullanıyoruz. Hiçbir sıkıntı yapmadı
Yanıtınız için teşekkür ederim bende de statikngaz kelebeği arızası veriyor hala çözemedik
 

Geri
Üst Alt