1.6 TDI Motorun İlk Çalıştırmada 1000 Devirde Çalışması


Ayhan5353

Üye
Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
231
Tepkime puanı
78
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar . Araç sabah ilk marşta bin devirde çalışıyor . Ne kadar kullanırsam kullanayım. İStersen hiç durmadan 200km yol gideyim yine aynı. Klima kapalı partikül filitre değil çünkü defalarda 40 45 dakka 3 bin devirde sabit hızda gittim bir şey değişmedi. Zaten partikül olsaydı 1 devirde fan falan da açıyor anlıyorum yani.Ama bu durum farklı . Sabah motoru çalıştırıyorum araç 1 devirde çalışıyor. bi 5 dakka çalışsın kapat tekrar çalıştır normale dönüyor. Ama kapatıp açmadan istersen akşama kadar tam gaz git yine düşmüyor bin devirden. Başına gelen varmı . Bu nasıl bir problem olabilir.
 

Dizel araçlarda bu durum var hocam benim 1.6 tdi 2015 aynı olay var motoru ısıttıktan sonra 1000 den düşmüyor startstopla tekrar eski haline geliyor. Bence aracınızda sorun yok. Partikülle alakalı sorun değil kış aylarında normal bir durum
 
Dizel araçlarda bu durum var hocam benim 1.6 tdi 2015 aynı olay var motoru ısıttıktan sonra 1000 den düşmüyor startstopla tekrar eski haline geliyor. Bence aracınızda sorun yok. Partikülle alakalı sorun değil kış aylarında normal bir durum
Arkadasimda ayni motor 2018 passat onda boyle degil. Ondan sorma geregi duydum
 
Bu durum ile ilgili forumda ayrı bir konu mevcut. Maalesef dizellerde (çok saçma olduğunu düşünüyorum) durum böyle. Hatta start stopdan dolayı araç stop edip geri çalışsa bile devir aynı kaldığı yerden devam ediyor. Tek çare kontağı kapayıp geri açmak.
 
@Ayhan5353 benim araç 2013 model 1.6 tdi böyle bir problem yok. sabah 1 dk civarında 1000 devirde çalışıp sonra iniyor baktırmanızı tavsiye ederim
 
Bu durum ile ilgili forumda ayrı bir konu mevcut. Maalesef dizellerde (çok saçma olduğunu düşünüyorum) durum böyle. Hatta start stopdan dolayı araç stop edip geri çalışsa bile devir aynı kaldığı yerden devam ediyor. Tek çare kontağı kapayıp geri açmak.
Arkadasimda 2018 passat var. Baska birinde oktavia daha once yine ayni motor 2015 golf vardi boyle bir durumla hic karsilasilmadi. Evet daha once konusuldu. Problemi yasayam kisiye sordum ama cvap alamadim.
 
2013 1.6 TDI 110.000 km de kışın bende de çoğunlukla yüksek rölantide uzun süre kalıyor.
Aynı şekilde.

Birçok sebebi olabilir. Akü de olabilir.

Bence arıza değil. Servisten bir cevap alırsanız yazarsanız iyi olur.
 
soğuk havalarda 1000 devirde ilk çalışması normal. 1000 devir+fan yüksek devirde çalışıyorsa DPF rejenerasyon işlemi yapıyordur. Klima açıksa ve sonrasında oldu ki klimayı rolantide kapattınız gaza bi kere bas çek yapın 900 devire düşecektir.
 
soğuk havalarda 1000 devirde ilk çalışması normal. 1000 devir+fan yüksek devirde çalışıyorsa DPF rejenerasyon işlemi yapıyordur. Klima açıksa ve sonrasında oldu ki klimayı rolantide kapattınız gaza bi kere bas çek yapın 900 devire düşecektir.
Bilgilendirme icinn tesekkur ederim. 3vet dedikkeriniz dogru. Ama bunun sebebi farkli. Normal olarak degerlendirecegim ama daha once boyle olmuyordu. Ankarada -15 leri gordu yine boyle degildi. Yani nornal olmasi icin hep boyle yapmasi gerekirdi diye dusunuyorum.
 
Bilgilendirme icinn tesekkur ederim. 3vet dedikkeriniz dogru. Ama bunun sebebi farkli. Normal olarak degerlendirecegim ama daha once boyle olmuyordu. Ankarada -15 leri gordu yine boyle degildi. Yani nornal olmasi icin hep boyle yapmasi gerekirdi diye dusunuyorum.
Merhabalar, Ankara’ dayım 2 gündür aynı sorunla karşı karşıyayım. Farklı olarak tek yaptığım şey aytemizden yakıt almak oldu. Ben de daha soğuk günlerde kullandım ancak hiç böyle olmamıştı.
 
Bu sabah bende yine yaptı. 30 dk sonra normalleşti.
 
Merhaba, uzun süren 1000devir çalışmasıyla birlikte start stop arızaları da geldi. Aracı servise bıraktım akü ve dpf sorunuymuş. Aküyü 2 yıl önce yine Doğuş' tan almıştım. Akü şarj edilmiş, rejenerasyon yapılmış. Şimdilik her şey yolunda görünüyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
problemin çözülmesi ve aküden kaynaklı olması iyi bir sonuç adınıza sevindim. Eğer servis değilde işini bilmeyen kendine usta diyen bir sanayi sitesine gitseydiniz. Motor indirmiştiniz. :)
 

problemin çözülmesi ve aküden kaynaklı olması iyi bir sonuç adınıza sevindim. Eğer servis değilde işini bilmeyen kendine usta diyen bir sanayi sitesine gitseydiniz. Motor indirmiştiniz. :)
Muhtemelen :) Teşekkür ederim, garantiye son 1 gün kala arızanın olması da iyi oldu. Dışarıda uğraşmadım, zaten 2 yıl önce de akü alırken daha sonra kendime muhattap bulabilmek için Doğuş’ u tercih etmiştim. Yerinde olmuş...
 

Geri
Üst Alt