Goksu
Üye
- Katılım
- 22 Ara 2020
- Mesajlar
- 35
- Tepkime puanı
- 107
- İsim
- Vahit GÖKSU
Tek gövde tipi üzerinden Türkiye’de satışa sunulan 2022 Volkswagen Golf R, Drift moduyla merak katsayısını artırmış durumda. Yeni nesil Golf ailesinde her zaman olduğu gibi zirveyi temsil etme görevini üstlenen “R” rozeti, 2 yıl önce gerçekleştirilen tanıtımı sonrasında artık Türkiye’de de tercih edilebiliyor. Mart ayı itibarıyla listelerdeki yerini alan 2022 Volkswagen Golf R, 1.451.300 TL’lik etiketle meraklılarını bekliyor olacak. Süreç içerisinde SW gövde tipi olan Estate versiyonu da tanılan modelin Türkiye’de şimdilik sadece HB olarak tercih edilebileceğini de belirtmekte fayda var.
Önceki nesline göre ufak performans iyileştirmelerine sahip olan Mk8 Golf R’ın en dikkat çeken yeniliklerinin başında dahil edilen Drift modu geliyor. Araçla ilgili resmileşen detaylara ilk olarak rakamsal verileri üzerinden bakmaya başlayalım. Burada bizleri bir önceki nesilden de tanıdığımız 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindir motor karşılıyor. Yapılan iyileştirmelerle beygir bazında 27, tork bazında ise 41 birim daha ileriye taşınan motorun toplam bazda 319 PS güç ve 420 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Bu rakamların etkisiyle birlikte yeni Golf R, 0’dan 100’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlarken maksimumda 250 km/s hıza erişebiliyor. Spor otomobilin beşinci versiyonu, maksimum hızı 270 km/saate çıkaran R-Performance paketiyle de standart olarak alınabiliyor.
Türkiye’de standart olarak sunulan “R-Performance” paketi dahilinde R-Performance Tork Vektörleme işlevi, yani arka aksta tekerlekler arasında farklı tork dağıtımına sahip yeni ve geliştirilmiş 4MOTION sistemini beraberinde getiriyor. R-Performance Tork Vektörleme işlevi, arka aksta bulunan etkili bir kavrama mekanizmasını kullanıyor. Yeni arka aks tahrik sistemi, gücün yalnızca ön ve arka akslar arasında değil, aynı zamanda iki arka tekerlek arasında da dağıtılmasına olanak sağlıyor. Direksiyon açısı, araç hızı, yanal ivmelenme derecesi ve daha birçok veriyi yorumlayarak elektronik olarak yönetilen sistem, 4MOTION dört tekerlekten çekiş sisteminden arka aksa aktarılan çekiş gücünü sol ve sağ arka tekerlekler arasında değişken bir şekilde dağıtıyor. Böylece daha yüksek viraj hızları ve gelişmiş yol tutuş özelliklerini standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ayrıca, dünyada ilk kez ‘Araç Dinamikleri Yöneticisi (VDM)’ aracılığıyla elektronik diferansiyel kilitleri (XDS) ve adaptif şasi kontrolü (DCC) gibi diğer yürüyen aksam sistemleriyle beraber çalışıyor.
Önceki nesline göre ufak performans iyileştirmelerine sahip olan Mk8 Golf R’ın en dikkat çeken yeniliklerinin başında dahil edilen Drift modu geliyor. Araçla ilgili resmileşen detaylara ilk olarak rakamsal verileri üzerinden bakmaya başlayalım. Burada bizleri bir önceki nesilden de tanıdığımız 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindir motor karşılıyor. Yapılan iyileştirmelerle beygir bazında 27, tork bazında ise 41 birim daha ileriye taşınan motorun toplam bazda 319 PS güç ve 420 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Bu rakamların etkisiyle birlikte yeni Golf R, 0’dan 100’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlarken maksimumda 250 km/s hıza erişebiliyor. Spor otomobilin beşinci versiyonu, maksimum hızı 270 km/saate çıkaran R-Performance paketiyle de standart olarak alınabiliyor.
Türkiye’de standart olarak sunulan “R-Performance” paketi dahilinde R-Performance Tork Vektörleme işlevi, yani arka aksta tekerlekler arasında farklı tork dağıtımına sahip yeni ve geliştirilmiş 4MOTION sistemini beraberinde getiriyor. R-Performance Tork Vektörleme işlevi, arka aksta bulunan etkili bir kavrama mekanizmasını kullanıyor. Yeni arka aks tahrik sistemi, gücün yalnızca ön ve arka akslar arasında değil, aynı zamanda iki arka tekerlek arasında da dağıtılmasına olanak sağlıyor. Direksiyon açısı, araç hızı, yanal ivmelenme derecesi ve daha birçok veriyi yorumlayarak elektronik olarak yönetilen sistem, 4MOTION dört tekerlekten çekiş sisteminden arka aksa aktarılan çekiş gücünü sol ve sağ arka tekerlekler arasında değişken bir şekilde dağıtıyor. Böylece daha yüksek viraj hızları ve gelişmiş yol tutuş özelliklerini standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ayrıca, dünyada ilk kez ‘Araç Dinamikleri Yöneticisi (VDM)’ aracılığıyla elektronik diferansiyel kilitleri (XDS) ve adaptif şasi kontrolü (DCC) gibi diğer yürüyen aksam sistemleriyle beraber çalışıyor.